اقدام زشت استقلالی‌ها در دربی

دقایقی قبل از شروع دربی نزدیک بود اتفاق تلخی برای چند بازیکن پرسپولیس رخ دهد.

در اینکه برای تماشاگران در ورزشگاه های ایران امکانات خوبی فراهم نیست، شکی وجود ندارد. در کنار امکانات ضعیف و البته قیمت های گران بلیط ورزشگاه ها، هوادارانی که با استادیوم می روند نمی توانند به راحتی بازی تیم مورد علاقه خود را ببینند و حتی صندلی های استادیوم ها هم اغلب شکسته و کثیف است. با این حال همه این مسائل دلیل نمی شود که اقدام غیرعادی و بعضا زشتی در استادیوم ها شاهد باشیم.

متاسفانه فحاشی، سنگ پراکنی و خیلی از اتفاقات زشت دیگر را هر هفته در استادیوم های سراسر کشور شاهد هستیم و این موضوع برای دیروز و امروز هم نیست. دربی صد پایتخت که به نوعی ویترین فوتبال باشگاهی ایران به حساب می آمد هم از این قاعده مستثنی نبود و شاهد چند اتفاق زشت از سوی هواداران بودیم. قبل از شروع بازی هواداران دو تیم شروع به فحاشی به هم کردند و کار حتی به پرتاب سنگ و بطری هم کشید.

شاید اگر دخالت نیروی انتظامی نبود، کار به جاهای باریک هم کشیده می شد. با این حال زشت ترین اتفاق دربی را هواداران استقلال رقم زدند. دقایقی قبل از شروع بازی و زمانیکه بازیکنان نیمکت نشین و اعضای کادرفنی پرسپولیس قصد داشتند از کنار پیست تارتان به روی نیمکت تیمشان بروند، با پرتاب سنگ و اشیا از سوی عده ای از هواداران استقلال مواجه شدند. تعدادی از هواداران استقلال به محض دیدن بازیکنان پرسپولیس به سمت آن ها سنگ و بطری پرت کردند و حتی نزدیک بود یک فاجعه تاریخی رخ دهد که خوشبختانه به خیر گذشت.

یکی از سنگ های پرت شده به سمت بازیکنان پرسپولیس دقیقا از مقابل صورت محمد عمری ستاره جوان قرمزها عبور کرد و این بازیکن آینده دار شانس آورد که این سنگ به صورت و چشم او برخورد نکرد. فقط کافی بود یک سانتی متر این سنگ آن طرف تر پرت می شد و آنوقت شاهد صحنه ای تراژدی و تلخ در ورزشگاه آزادی می بودیم.

نکته عجیب ماجرا اینجا بود که این عده از هواداران استقلال بدون دلیل و بدون اینکه اتفاق خاصی از سوی بازیکنان پرسپولیس رخ دهد، اقدام به این کار زشت کردند که خوشبختانه تلفات نداشت. هنوز ماجرای سرباز احمدی و کور شدن این سرباز در بازی پرسپولیس و سپاهان که در اصفهان برگزار شد، از یاد ما نرفته و نزدیک بود دوباره مشابه چنین اتفاقی را در دربی ۱۰۰ پایتخت تماشا کنیم.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml