پاسخ به چند سوال پرتکرار درخصوص مشکلات متقاضیان برای اصلاح سفارش خودرو

متقاضیان اصلاح سفارش خودرو با مشکلاتی مواجه هستند که پاسخ برخی از سوالات پرتکرار آن‌ها در این گزارش آورده شده است.

 

بعد از اعلام نوبت‌دهی خودروهای داخلی، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که از نزدیک به ۵۰ محصول مختلف، عرضه‌ شده، در خصوص پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) اعلام نتایج به سال ۱۴۰۳ موکول شده است. چرا که مثلا درباره محصولات شرکت ایران‌خودرو استقبال عمده متقاضیان در سه گروه محصول بوده و ظرفیت برخی از محصولات مثل تارا، رانا و آریسان در سال ۱۴۰۲ خالی مانده و در خصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده است.

با توجه به این شرایط متقاضیانی که اولویت دریافت خودروی آن‌ها سال ۱۴۰۳ است، از روز گذشته به مدت پنج روز می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خورو اقدام به ویرایش درخواست‌ ثبت‌نام خود کنند. این افراد می‌توانند پنج اولویت از شرکت‌های مختلف را انتخاب کنند که دریافت آن سال ۱۴۰۲ است. بعد از اینکه همه افراد انتخاب کردند، چند روز سایت بسته می‌شود تا بر اساس اولویت اول آن‌ها پالایش شود و در نهایت ترتیب دریافت خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص شود.

هنگام ورود به سامانه دو گزینه “لغو سفارش” و “انصراف” وجود دارد که متقاضیان “اصلاح سفارش” باید گزینه لغو سفارش را انتخاب کنند.

افرادی طی تماس با ایسنا، اعلام کرده‌اند که به اشتباه گزینه “انصراف” را انتخاب کردند. پیگیری ایسنا در این رابطه از وزارت صمت حاکی از این است که احتمالا برای مدت باقی مانده از زمان اصلاح سفارش گزینه ” انصراف” غیرفعال خواهد شد تا مردم به اشتباه از کل طرح خارج نشوند. همچنین کسانی که به اشتباه گزینه “انصراف از طرح” را انتخاب کردند به گفته مسوولان در طی روزهای آینده می‌توانند به حالت قبل برگردند، انصراف‌شان ملغی شود و بتوانند سفارش خود را اصلاح کنند. این دسته از افراد نگران نباشند زیرا با به روز رسانی می‌توانند مجدد وارد سامانه شده و خودروی خود را تغییر دهند.

نگرانی دیگری که برای متقاضیان وجود دارد این است که بعد از انتخاب گزینه “لغو سفارش”، هیچ کدام از خودروهای کم تقاضا با سلیقه یا بودجه آن‌ها سازگار نباشد و بخواهند همان نوبت سال ۱۴۰۳ خود را داشته باشند. در این صورت مشکلی وجود نخواهد داشت و اگر فرد هیچ کدام از پنج انتخاب خود را انجام ندهد به طور اتوماتیک به نوبت دهی اولیه که در سال ۱۴۰۳ بود برمی‌گردد.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml