فرار کارمند سابق اپل پس از متهم‌شدن به سرقت اطلاعات محرمانه فناوری خودران این شرکت به چین

طبق حکم صادرشده توسط دادگاه فدرال ناحیه شمالی کالیفرنیا، کارمند سابق اپل اطلاعات محرمانه و حساس فناوری خودران این شرکت را سرقت کرده است.

تقریباً از سال‌ها قبل شایعاتی مبنی بر تولید  خودروی برقی اپل  شنیده می‌شود. اکنون یکی از کارمندان سابق غول فناوری به سرقت بخشی از این فناوری درحال‌توسعه و فروش آن به یک شرکت چینی سازنده خودروهای خودران متهم شده است.

براساس گزارش انگجت، یک دادگاه فدرال در ناحیه شمالی کالیفرنیا این اتهامات علیه «وی‌بائو وانگ»، مهندس نرم‌افزار سابق اپل را افشا کرده است. وانگ در سال ۲۰۱۶ کار خود در اپل را به‌عنوان بخشی از تیمی که سخت‌افزار و نرم‌افزار سیستم‌های خودران را توسعه می‌دهد، آغاز کرد.

در نوامبر سال ۲۰۱۷، وانگ با یکی از زیرمجموعه‌های آمریکایی یک شرکت چینی که درحال توسعه خودروهای خودران بود، وارد همکاری شد، اما پس از گذشت چهار ماه این موضوع را به اپل اعلام کرد. به گفته وزارت دادگستری آمریکا، پس از اینکه وانگ در آوریل سال ۲۰۱۸ اپل را ترک کرد، این شرکت متوجه شد که او به اطلاعات اختصاصی، محرمانه و حساس بسیار زیادی دسترسی داشته است.

پس از آن نیز مأموران اجرای قانون در اقامتگاه وانگ، واقع در شهر مانتین ویو، کالیفرنیا، «مقدار زیادی از داده‌های گرفته‌شده از اپل» را پیدا کردند. همچنین درحالی‌که او به مأموران گفته بود که قصد سفر ندارد، همان شب به چین بازگشت.

درنهایت وانگ به شش فقره سرقت یا تلاش برای سرقت اسرار تجاری متهم شده است و با حداکثر مجازات ۱۰ سال زندان و جریمه ۲۵۰ هزار دلاری برای هر مورد مواجه خواهد شد. بااین‌وجود، براساس گزارش CNBC، وانگ زمانی به جرایم خود محکوم می‌شود که مقامات بتوانند او را از چین استرداد کنند.

سومین کارمند سابق اپل با اتهام سرقت اطلاعات محرمانه شرکت

همچنین باید اشاره کرد که وانگ اولین کارمند سابق اپل محسوب نمی‌شود که به سرقت اسرار تجاری این شرکت برای نهادهای چینی متهم شده است. «شیائولانگ ژانگ» که هم‌زمان با وانگ در اپل کار می‌کرد نیز سال گذشته به سرقت بخشی از فناوری خودروی اپل اعتراف کرده بود. ژانگ سال ۲۰۱۸ و درحالی‌که تلاش داشت به چین سفر کند، در فرودگاه بین‌المللی سن خوزه دستگیر شد.

در سال ۲۰۱۹ نیز یکی از کارمندان سابق دیگر اپل که گفته می‌شود برای یک شرکت چینی اطلاعات مربوط به فناوری خودروهای خودران آن را سرقت کرده بود، دستگیر شد. این کارمند که «جیژونگ چن» نام دارد، به بی‌گناهی خود اعتراف کرد و پرونده‌اش همچنان در دادگاه فدرال درحال رسیدگی است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml