قیمت انویدیا RTX 4080 و AMD RX 7900 XT برای گیمرهای چینی کاهش یافت

خبرها حاکی از کاهش قیمت کارت گرافیک‌های انویدیا RTX 4080 و AMD RX ۷۹۰۰ XT در چین است .

در دوره‌ی اخیر بازار کامپیوترهای شخصی در کشور چین خود را به عنوان نقطه شروع کاهش قیمت‌ها نشان داده است، که در آخرین مورد شاهد کاهش ۱۵ درصدی قیمت Ryzen 7000 در این کشور بودیم، که نهایتا دو تا سه هفته بعد این روند به شکل جهانی درآمد.

با این حال، بازار پردازنده‌های گرافیکی در نقاط مختلف جهان شرایط کاملا متفاوتی دارد. بازار چین اکنون مملو از پردازنده‌های گرافیکی دست دوم پس از کسادی استخراج رمزارز است، بنابراین گیمرها گزینه‌های زیادی بر روی میز دارند. در حال حاضر، نه AMD و نه انویدیا به گیمرها کمک نمی‌کنند تا به آخرین نسل گرافیک روی بیاورند، زیرا آنها منحصراً روی پردازنده‌های گرافیکی سطح بالا تمرکز کرده‌اند و ظاهرا فعلا قصد عرضه سری رده پایین از نسل جدید خود را ندارند.

قیمت انویدیا RTX 4080 و AMD RX 7900 XT برای گیمرهای چینی کاهش یافت

اما این طور که پیداست، همه چیز در شرف تغییر است زیرا انویدیا قرار است GeForce RTX 4060 Ti را به زودی عرضه کند، در حالی که AMD نیز قصد دارد گرافیک Radeon RX 7600 را فقط یک روز بعد از آن معرفی کند. زمانی که این اتفاق بیفتد، در نهایت باید شاهد تغییراتی در قیمت آخرین نسل RTX 3060 و مدل‌های پایین‌تر باشیم. در حال حاضر، نمودارها توسط سری Radeon RX 6000 هدایت می‌شوند که اکنون با قیمت ۴۷.۶٪ کمتر (سری RX 6900) در دسترس هستند، اما RX 6500/6600 نیز در وضعیت کاهش تا ۴۰٪ قرار دارند.

بر اساس تحلیل بازار پردازنده‌های گرافیکی همه مدل‌های RTX 40، RTX 30، RX 7000، RX 6000 و حتی سری A Arc اینتل در حال حاضر در کشور چین با قیمت پایین‌تر از معمول عرضه می‌شوند.

وقتی صحبت از جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی به میان می‌آید، Radeon RX 7900 XT اکنون با قیمتی ۲۵.۷ درصد کمتر از قیمت رسمی خرده‌فروشی در دسترس است، در حالی که نوع XTX آن تنها با قیمت ۱۲.۸ درصد کمتر فروخته می‌شود. RTX 4080 از انویدیا نیز با تخفیف ۲۲.۱٪ به پردازنده گرافیکی ۷۹۰۰ XT نزدیک شده است. در این میان حتی کارت گرافیک کم سن و سال RTX 4070 نیز در حال حاضر ۱۲.۵٪ ارزان‌تر از زمان عرضه اولیه فروخته می‌شود که احتمالاً سریع‌ترین کاهش قیمت برای محصولات انویدیا، حداقل در چند سال اخیر به حساب خواهد آمد.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml