از پرسپولیس متنفرم!

از پرسپولیس متنفرم!

ورزش سه نوشت: دروازه‌بان گل‌گهر حرف‌های خواندنی‌ای درباره اتفاقات فصل اخیر و به‌ویژه دیدار مقابل پرسپولیس داشت.

از پرسپولیس متنفرم!

بازیکنانی که در استقلال و پرسپولیس حضور ندارند، همواره با انگیزه خاصی مقابل این تیم‌ها قرار می‌گیرند تا در پخش زنده تلویزیونی بهترین عملکرد و کمترین اشتباه را داشته باشند؛ به ویژه آنهایی که تجربه بازی برای این دو تیم را دارند و در تقابل با باشگاه سابق خود یا حریف آنها می‌خواهند ستاره زمین باشند که این موضوع برای گلرها ویژه‌تر از بقیه است، اما در هفته‌های پایانی سرنوشت متفاوتی برای بیشترشان رقم خورد؛ از علیرضا حقیقی گرفته تا رشید مظاهری، محمدرضا اخباری، محسن فروزان و… که هیچ‌کدام نتوانستند بازی مورد نظرشان را برابر تیم‌های بالانشین انجام بدهند، اما در این بین یکی از گلرهای سابقا آبی‌پوش صحبت‌های جالبی پیرامون دلیل این اتفاق عنوان می‌کند.

محسن فروزان که تجربه بازی در استقلال، تراکتور و… را در کارنامه دارد، طی دو فصل اخیر زیر نظر امیر قلعه‌نویی در گل‌گهر حضور داشت و دو سال کم‌حاشیه و نسبتا موفق همراه این تیم پشت سر گذاشت که تیمش نیز همواره در کورس بالای جدول بود، اما عملکرد یک فصل او تحت‌الشعاع آخرین بازی فصل او مقابل پرسپولیس قرار گرفت و این مسابقه که در تعیین تیم قهرمان لیگ برتر سرنوشت‌ساز بود، کاری کرد تا بازی‌های او در دو فصل اخیر برای سیرجانی‌ها مورد توجه قرار نگیرد و به نوعی فراموش شود.

فروزان در نخستین سال حضورش در گل‌گهر ۱۳ کلین‌شیت در ۲۶ مسابقه داشت، ولی در فصل اخیر اوضاع مطابق میلش به پایان نرسید و با اینکه شروع خوبی داشت و حتی صدرنشینی را همراه با سیرجانی‌ها در نیم‌فصل نخست تجربه کرد، اما آخرین بازی او برابر پرسپولیس خاطره تلخی برای این دروازه‌بان بر جای گذاشت که البته تاکید دارد نباید نمایش او به فراموشی سپرده شود.

1880739

محسن فروزان صحبت‌هایی خواندنی درباره حواشی پیرامون دیدار با پرسپولیس و فصل پرفراز و نشیبی که گل‌گهر سیرجان در حضور امیر قلعه‌نویی و پس از آن تجربه کرد، انجام داده که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

* با عملکرد گل‌گهر در این فصل شروع کنیم. دور رفت یک تیم عالی بودید و حتی یک هفته هم به صدر جدول رسیدید، اما در دور برگشت انگار یک تیم دیگر بودید. چه اتفاقی افتاد؟

نتایج خوبی گرفتیم، ولی اگر بخواهم فقط یک مورد بگویم، بزرگترین ضربه را با رفتن آقای قلعه‌نویی خوردیم؛ البته خوشحال هستیم که ایشان برای سرمربیگری تیم ملی رفتند، ولی روزهای بدی پس از رفتن ایشان برای تیم ما به وجود آمد. آقا سعید (الهویی) بهترین عملکرد را داشت و تمام کارهای لازم برای موفقیت یک تیم را انجام داد، ولی با توجه به شناختی که از تیم خودمان داشتم، به نظرم حتی اگر گواردیولا هم در آن مقطع می‌آمد، نمی‌توانست تیم ما را موفق کند و فقط آقای قلعه‌نویی بخاطر سبک کاری خاص خودشان می‌توانستند سرانجام بهتری برای تیم رقم بزنند. هیچ مربی دیگری نمی‌توانست مثل آقای قلعه‌نویی گل‌گهر را دوباره به بالای جدول برساند، چراکه خودش این تیم را جمع کرده بود.

* به نظرت اگر قلعه‌نویی بود، رتبه تیم چهارم می‌شد؟

نمی‌توانم یک سری مسائل را باز کنم ولی مطمئنا اگر ایشان بود، چنین اتفاقی می‌افتاد. چهارمی را تا آن زمان که امیرخان بود، حفظ کردیم و اختلاف زیادی با تیم‌های بالاتر از خودمان نداشتیم. البته تراکتور هم خیلی خوب کار کرد و بازی‌های بزرگ را برد و مس رفسنجان نیز امسال بازی‌های خیلی خوبی انجام داد ولی خوش شانس نبود و باید در خیلی از مسابقات امتیاز کامل می‌گرفت. تیم‌هایی بالاتر از ما قرار گرفتند که در مجموع فصل شرایط بهتری نسبت به ما داشتند و موفق شدند.

* جدا از بحث تیم، شرایط خودت هم در این فصل تقریبا خوب بود، ولی در دور برگشت و هفته‌های آخر انگار شرایط تیم کاملا تغییر کرد و تمام بازیکنان در شرایط خوبی نبودند. علت خاصی داشت؟

شروع خوب و پایان تلخ، جمله‌ای است که می‌توانم درباره همه تیم بگویم. تا ۱۰ هفته اول به گفته خود آقای قلعه‌نویی و کارشناسان بهترین دورانم را سپری می‌کردم، اما یک سری اتفاقات افتاد که بعد از هفته دهم بهم ریختم. همه می‌دانند امیرخان بی‌دلیل از یک نفر تعریف نمی‌کنند، ولی این لطف را بارها در این فصل به من داشتند، اما شرایط به گونه‌ای رقم خورد که همه از بازی با پرسپولیس حرف می‌زنند. خیلی از افراد من را از نظر روحی و روانی خراب کردند و موجب شدند نتوانم در این آخر لیگ، محسن فروزان همیشگی در یک فصل و نیم گذشته باشم. به سختی برگشتم و در چندین بازی عملکرد خوبی برای تیم داشتم ولی در اواخر فصل با اینکه عالی کار کردم و در بیشتر بازی‌ها پنالتی گرفتم، آنطور که می‌خواستم تمام نشد. حتی هم‌تیمی‌ها انتظار داشتند من موقع پنالتی‌ها گل نخورم ولی به نظرم امسال گلری کردن در تیم ما خیلی سخت بود. با این وجود از آقای الهویی، کادر فنی و هم‌بازیانم تشکر می‌کنم که در بازی‌های پایانی کمکم کردند.

1857800

* پس مشکل کجا بود؟

همه بازیکنان فوتبال روزهای بد دارند و این یک مورد طبیعی است. یک تیم بودیم و اگر می‌باختیم همه باهم بودیم و اگر می‌بردیم نیز همه باهم، اما امسال ببینید در حدود ۱۰-۹ بازی پنالتی دادیم و در خیلی از مسابقات بخاطر اشتباهات فردی گل خوردیم. فصل سختی بود و امسال اگر ترشتگن هم درون دروازه گل‌گهر بود، کارش سخت می‌شد و بهتر از من نمی‌توانست کاری انجام بدهد. البته بجز بازی با پرسپولیس که از خودم راضی نبودم، در تمام فصل از خودم رضایت داشتم.

* در آخرین مصاحبه‌ات، امیدوار بودی به تیم ملی دعوت شوی؛ حال هم که دیدار با پرسپولیس اتفاق افتاده، چنین اعتقادی داری؟

نباید عملکرد من را فقط در دیدار با پرسپولیس بسنجید و باید یک فصل من را ببینید. همین فصل در خیلی از مسابقات پنالتی گرفتم و تا همین هفته آخر و ماقبل پرسپولیس چند کلین‌شیت داشتم، ولی بعضا پنالتی‌ها این اجازه را نداد. از طرف دیگر، خیلی از گل‌هایی که خوردیم، پس از دقیقه ۹۰ یا پنالتی بود. باید کل فصل و همه بازی‌ها را ببینید، نه فقط یک دقیقه یا یک مسابقه خاص. البته که قبول دارم دیدارهایی مثل پرسپولیس که پخش زنده دارد، بیشتر در چشم است ولی نباید صرفا به یک بازی خاص نگاه کرد.

* در هفت مسابقه از ۲۲ بازی این فصل کلین‌شیت کردی و در ۶-۵ مسابقه پنالتی خوردی. به نظرت این آمار بیشتر نمی‌شد؟

خیلی‌ها می‌گویند عملکرد گلر با کلین‌شیت حساب می‌شود که شخصا اعتقادم این نیست؛ حتی سال‌هایی که آمار کلین‌شیت بالاتری از این فصل داشتم. خیلی از گلرهایی که کلین‌شیت زیادی در این فصل کردند، در بیشتر مسابقات حتی یک سیو نداشتند، اما بروید و ببینید که من در هر بازی چند سیو داشتم. مگر می‌شود در ۱۰ مسابقه پنالتی بدهی و کلین‌شیت بالایی ثبت کنی؟ ضمنا وقتی یک تیم گل می‌خورد، بازی بعد برای گلر سخت‌تر می‌شود چون فقط می‌خواهد توپ بگیرد و کلین‌شیت کند، ولی کار راحتی نیست. مطمئن باشید بحث کلین‌شیت برای یک شخص نیست و تمام تیم در آن نقش دارند؛ مثل گل زدن که تک تک بازیکنان در آن سهیم هستند. در فصل اخیر بجز یک بازی با پرسپولیس، خدا را شکر فصل خیلی خوبی داشتم و اعتقاد دارم اگر هر گلری جای من بود، روزهای سخت‌تری داشت.

1880738

* موافق هستی درباره اتفاقات بازی با پرسپولیس صحبت کنیم؟

چرا که نه؛ چیز عجیبی نیست. بالاخره فوتبال است و این اتفاقات و چنین بازی‌هایی برای تمام فوتبالیست‌ها و گلرها پیش می‌آید.

* با اینکه استقلال شانس قهرمانی نداشت، اما هواداران این تیم و حتی سپاهان انتظار داشتند تیم شما قهرمانی را از پرسپولیس بگیرد و تو هم درون دروازه عملکرد خوبی داشته باشی، اما انگار همه چیز برعکس آن خواسته شما پیش رفت…

قطعا همین‌طور است. هر بازیکن و گلری روز بد دارد و متاسفانه روز بد من به بازی یکی به آخر که در قهرمانی تیم‌ها خیلی تاثیرگذار بود، رقم خورد. آن هم مقابل پرسپولیس که پخش زنده تلویزیونی و در ورزشگاه آزادی بود که بیشتر به چشم آمد و متاسفانه روز بد من در آنجا رقم خورد. خیلی راجع به این بازی حرف دارم. روز بد من بود که اگر ۱۰ توپ دیگر هم می‌آمد، گل می‌شد، ولی حرف‌های تعدادی از افراد و طرفداران استقلال واقعا ناراحتم کرد. بسیاری از هواداران استقلال می‌دانند عاشق این تیم هستم و کسی نیست که این موضوع را نداند، اما عده خیلی کمی که البته بنظرم استقلالی نیستند، حرف از تبانی و اینطور مسائل می‌زنند که واقعا خجالت‌آور است.

* پس، از استقلالی‌ها بیشتر ناراحت هستی؟

من دلم شکست که طرفدار استقلال به من می‌گوید محسن تبانی کرده. من کسی هستم که پنجره نقل و انتقالاتی آسیایی استقلال در حال بسته شدن بود، اما ۵۱۰ میلیون از قراردادم که ۷۰ درصد می‌شد را بخشیدم؛ بعد من می‌آیم چنین کاری برابر پرسپولیس کنم؟ خیلی دلم شکست که استقلالی‌ها این حرف‌ها را زدند. اگر تماشاگران دیگر تیم‌ها می‌گفتند، ناراحت نمی‌شدم، اما بحث طرفداران استقلال جداست. چندین سال در زمان علی دایی، برانکو و… از پرسپولیس پیشنهاد داشتم ولی نرفتم، اما باید حالا این حرف‌ها را بشنوم.

* اینطور که مشخص است، روزهای سختی پس از بازی با پرسپولیس داشتی. شایعات و انگ تبانی هم به تیم شما و خودت زدند.

اصلا تا به حال در عمرم چنین روزهایی تجربه نکرده بودم. واقعا یک سری افراد ناراحتم کردند. چطور است که من ۱۰ سال انقدر کُری با پرسپولیس داشتم و کل استادیوم به من فحش ناموس می‌دهند ولی بیایم و جلوی این تیم تبانی کنم تا قهرمان شود؟ آیا این کار عقلانی است؟ چه فکری می‌کنید؟ کدام آدم عاقل این برداشت‌ها را دارد؟ مطمئن باشید هیچ شخص ایرانی‌ای مثل من از پرسپولیس متنفر نیست. چطور می‌توانم با این تیم تبانی کنم تا قهرمان شود؟ هدف من و تمام بازیکنان گل‌گهر این بود بازی خوبی انجام دهیم تا قهرمان شویم یا امتیاز بگیریم که پرسپولیس قهرمان نشود، اما اینطور نشد و خود ما بیشتر از هر آدم دیگری ناراحت شدیم.

*وقتی شما با پرسپولیس بازی می‌کردید، استقلال شانس قهرمانی نداشت و فقط ممکن بود سپاهان جام بگیرد. با این حال دوست داشتی کدام تیم قهرمان شود؟

من مطمئن بودم استقلال قهرمان نمی‌شود، ولی می‌خواستم یک کاری کنم که پرسپولیس قهرمان نشود و قبلا هم این کار را در راه‌آهن انجام داده بودم. حالا می‌گویند تبانی؟ در ذات و رفتارم این چیز نیست و هیچ بازیکنی در ایران دچار این اتفاقات نیست. خواهشا این تفکرات آلوده را از ذهن خودتان در تمام بازی‌های لیگ برتر خارج کنید. من آینده کاری خودم را بخاطر یک تیم دیگر خراب کنم؟ استقلال خودش در دیدار با صنعت نفت مساوی کرد. همان جا طناب دار را گردنش انداخت و قهرمانی را از دست داد. همان‌طور که سپاهان در دیدار با ملوان نتوانست نتیجه بگیرد.

* قبول داری مقابل پرسپولیس خوب نبودی؟

آن روز، روز بد من بود، اما به نظرم این اواخر فصل روز خوب هیچ گلری نبود. من چهار گل خوردم که خیلی‌ها به من اتهاماتی زدند ولی اگر هفت تا می‌خوردم چه می‌گفتند؟ من به‌عنوان یک دروازه‌بان این مسائل را طبیعی می‌بینم و در فوتبال دنیا و ایران هم بارها این اتفاقات را دیدید. تراکتور ۷ گل از استقلال یا نساجی ۴ گل از پرسپولیس و بعد از استقلال خورد یا پیکان ۵ گل از سپاهان دریافت کرد. یک روزهایی هست که از دست دروازه‌بانان خارج است و نباید همیشه انتظار قهرمان بودن مقابل تیم‌های خوب داشته باشید. متاسفانه نمی‌دانم چرا این بدشانسی من است که دشمن زیاد دارم و روزهای بد من نسبت به دیگر گلرها بیشتر به چشم می‌آید.

البته فقط از این قضیه ناراحت بودم که در روز بد من، همبازیانم با تمام غیرت تلاش می‌کردند و می‌جنگیدند. از طرف دیگر، من هم به مدیرعامل باشگاه قول دادم بخاطر خود مدیریت بیشتر تلاش می‌کنم، ولی نتوانستم و شرمنده مدیرعامل، همبازیان و کادر تیم شدم.

* البته در قبل هم چنین حرف‌هایی درباره تو زده شده بود.

طلا که پاک است، چه منتش به خاک است. چند سال پیش هم یک اتفاقی برای من رقم بزنند و ذهن مردم را علیه من خراب کردند ولی نتوانستند هیچ چیزی را علیهم ثابت کنند. خدا را شکر از تمام ارگان‌ها رأی برائت گرفتم. مقابل پرسپولیس هم چهار گل خوردم و مثل همه گلرها یک روز بد داشتم که عجیب نیست، اما نیاز نیست به کسی غیر از مربیان تیم خودم توضیح بدهم. هر کسی دوست دارد هر فکری بکند و من مسئول فکر بقیه نیستم. آنقدر روز خوب داشته‌ام که ممکن است یک روز بد هم اتفاق بیفتد. ممکن است بازیکن تیم ما هم روز بد داشته باشد، ولی ما باید پشت هم باشیم.

* پس از نتیجه‌ای که رقم خورد، در فضای مجازی به شدت شایعه شد که گفته بودند گل‌گهر تبانی کرده. این حرف‌ها را شنیدید؟

خیلی‌ها می گویند از بالا به من و بازیکنان گفتند تبانی کن. این حرف‌های مسخره چیست؟ هیچ‌کس این مسائل را به ما نگفته است. من برای روشن شدن ذهن مردم این حرف‌ها را زدم وگرنه دلیلی برای توضیح این مسائل نبود. چندین سال دربی مساوی می‌شد که می‌گفتند اجباری است، اما بعدها دیدیم که این مسائل وجود نداشته و بازی‌های دو تیم در تعیین قهرمانی‌شان سرنوشت‌ساز بوده؛ مثل همین فصل. قضیه ما بازیکنان و گلرها هم همین است.

* پس از این اتفاقات، رفتار مدیران باشگاه و تیم، هم‌تیمی‌ها، کادر و… با تو چطور بود؟

خدا را شکر رفتار باشگاه با من خیلی خوب بود. یک هفته سخت از نظر روحی و روانی داشتم. چندین روز نمی‌توانستم غذا بخورم و حتی جان تمرین کردن نداشتم و از باشگاه خواستم در بازی آخر من را به همراه خودشان نبرند که البته متاسفانه تیم هم شکست خورد. همبازیانم خیلی به من کمک کردند و کادر فنی و مسؤولین باشگاه هر روز با من صحبت کردند و گفتند این شرایط برای همه پیش می‌آید و تو خیلی از بازی‌ها را در طول دو فصل درآوردی، ما همه پشتت هستیم و حمایت می‌کنیم. این حرف‌ها فرهنگ بالای کادر فنی، مسئولین و بازیکنان ما را نشان می‌دهد که از آنها تشکر می‌کنم.

* از داخل باشگاه کسی نبود که نسبت به تو نگاه بدی بخاطر دیدار با پرسپولیس داشته باشد یا انگ بزنند؟

این تفکرات بد که گل الکی می‌خوریم برای انسان‌های مریض است و آدم‌هایی که خودشان این کارها را می‌کنند، چنین تفکراتی دارند. خدا را شکر ما در باشگاه حرفه‌ای گل‌گهر چنین آدم‌هایی با ذهن مریض و فکر مسموم نداریم.

* البته در بازی‌های خانگی بارها دیدیم که تو را تشویق می‌کنند. درباره هواداران سیرجانی صحبت کن.

عملکرد آدم‌ها موجب می‌شود که طرفداران یک تیم آدم را دوست داشته باشند. خدا را شکر آنقدر خوب کار کرده‌ام که سرم پیش مردم سیرجان بالاست و مردم این شهر آنقدر خوب و دوست داشتنی هستند که من را مورد لطف خودشان در همه بازی‌ها قرار می‌دهند و در این مدت هم پشتم بودند و مثل خیلی از تماشاگرنماها در تیم‌های حریف رفتار نکردند.

* فصل بعد هم در گل‌گهر می‌مانی؟

من یک فصل دیگر با گل‌گهر قرارداد دارم و از باشگاهی که در آن هستم، رضایت دارم. خدا را شکر طوری در این دو سال کار کردم که در باشگاه من، آدم‌هایی نیستند که دو فصل خوب من را بخاطر یک بازی فراموش کنند. از همبازیانم که دوست و رفاقت نزدیکی با آنها دارم، راضی هستم. شرایط ایده‌آلی در تیمم هست و فعلا در گل گهر خواهم بود تا بعد ببینم چه تصمیمی می‌گیرم.

* حرف پایانی…

باز هم می‌گویم دروازه‌بانان را با روز بدشان نسنجید و آن مسابقات در ذهن و خاطراتتان نباشد. روزهایی هست که هیچ بازیکنی نمی‌تواند ستاره زمین باشد ولی در همان روز، گلرها به داد تیم می‌رسند. پس نه من، نه دیگر گلرهای لیگ برتر را که چهار گل یا بالاتر از چهار گل خوردند را با یک یا دو مسابقه قضاوت نکنید و یک بازی را مدنظر نگذارید. این اتفاقات موجب می‌شود مسابقات بعد هم از دست برود و تیم ضربه بخورد.

۲۵۸ ۲۵۸

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml