انحلال بانک‌های ورشکسته فایده ای دارد؟

اقتصاد ۱۰۰ – یک کارشناس اقتصادی گفت: انحلال بانک‌های ناتراز باعث ایجاد منعت در اقتصاد می‌شود.

انحلال بانک‌های ورشکسته فایده ای دارد؟

ناصر کاظمی؛ کارشناس اقتصادی در پاسخ به این پرسش که انحلال بانک‌های ناتراز و فاقد کفایت سرمایه لازم، چه مزیت‌هایی برای اقتصاد دارد؟ بیان کرد: انحلال بانک‌های ناتراز ما را به یاد ضرب المثل جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است، می‌اندازد. ماموریت بانک‌ها جذب منابع و نقدینگی خرد و کلان جامعه با اطمینان بخشی به سپرده گذاران است، از سوی دیگر باید بانک‌ها ناهمواری‌ها و فراز و فرود‌های اقتصادی مردم در اشتغال، ازدواج، تامین معیشت و تولید کشور را پوشش دهند.

 

وی افزود: بانک‌‎ها باید همچنین بسترساز و مشوق صادرات محصولات مازاد و واردات نهاده‌های تکنولوژی، سرمایه‌ای و تولید باشند و نیز هم‌زمان شاخص و استاندارد‌های بانک مرکزی را رعایت کنند و از آن انحراف نداشته باشند.

 

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: زمانی که ترازنامه و کارکرد‌های برخی از بانک‌ها را بررسی می‌کنیم، شاهد دور زدن قوانین، سوء استفاده و تخلفات قانونی در اجرای صحیح قانون عملیات بانکی بدون ربا هستیم، بنابراین وظیفه یک بانک حفظ، صیانت و ارزش آوری از اموال و نقدینگی تودیع شده است.

 

وی ادامه داد: تعدادی از بانک‌ها نه تنها ماموریت اصلی را انجام نمی‌دهند بلکه با فرصت طلبی و سوء استفاده به تخریب اموال امانی می‌پردازند که شایسته تنبیه در سیستم بانکی و انحلال خواهند بود، طبیعی است سایر بانک‌های عامل با مشاهده اقدامات جدی بانک مرکزی، برای ایفای ماموریت‌هایی که از پیش گفته شده بیشتر تلاش کنند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml