پی بردن مرگبار بودن هوش مصنوعی با خرید تسلا بخرید

استیو وزنیاک(Steve Wozniak)، یکی از بنیانگذاران شرکت اپل، سخنرانی تندی در مورد شرکت خودروسازی تسلا کرده است. وزنیاک در یک مصاحبه جدید گفته است که تلاش‌ شرکت ایلان ماسک برای ارائه فناوری خودران، این خودروها را برای رانندگی فوق‌العاده ناایمن می‌کند.

به گزارش گروه دانش و فناوری، وزنیاک در طی یک مصاحبه‌ی تلویزیونی به سی‌ان‌ان گفت: اگر می‌خواهید یک مطالعه در مورد هوش مصنوعی اشتباه پیش برود، ادعاهای زیادی مطرح شود و از هر فرصتی برای کشتن شما استفاده شود، یک تسلا بگیرید.

در حالی که مقایسه‌ی گفتگو با چت‌بات‌های هوش‌مصنوعی فعلی با خطرات خودروهای خودران ممکن است نادرست به نظر برسد اما بنیانگذار اپل به نکته قانع کننده‌ای اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد سپردن کنترل فرمان به تسلا با استفاده از این فناوری، خطری جدی به همراه داشته باشد.

وزنیاک مدت‌هاست که منتقد نرم‌افزار خودران تسلا بوده و استدلال می‌کند که واقعیت بسیار از ادعاهای تسلا فاصله دارد.

وزنیاک سال گذشته در مصاحبه‌ای با استفن «استیو-او» گلوور موارد مربوط به «ترمز فانتوم» را که در هنگام رانندگی با مدل S تسلا او را آزار می‌داد، یادآور شد و گفت که این فناوری هنگام رانندگی بین ایالتی سرعتش را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

او در آن زمان به گلاور گفت: این خیلی خطرناک است! و دستکم ۱۰۰ بار برای ما اتفاق افتاده است، زیرا ما زیاد رانندگی می‌کنیم.

ماسک در سال ۲۰۱۳ وزنیاک را متقاعد کرد که مدل S را بخرد. در آن زمان، ماسک به او گفت که این خودرو تا پایان سال ۲۰۱۶ در سراسر کشور به طور خودران در حال حرکت خواهد بود.

وزنیاک با این استدلال که این نرم افزار می‌تواند سرنشین را بکشد، افزود: من واقعا به فناوری خودران اعتقاد داشتم اما این فناوری در حال حاضر حتی به واقعیت نزدیک هم نیست.

اظهارات وزنیاک تا حدی حقیقت دارد. ما طی سال‌ها شاهد تصادف‌های مرگبار متعددی بوده‌ایم که قابلیت خودران تسلا در آن دخیل بوده است.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که در حال تحقیق درباره‌ی یک شرکت سازنده‌ی خودروهای برقی در مورد مجموعه‌ای از تصادفات است که در آنها خودروی تسلا با خودروهای خدمات اضطراری برخورد کرده است.

سال گذشته اخباری مبنی بر اینکه وزارت دادگستری همچنین در حال بررسی بیش از ۱۲ تصادف مرتبط با فناوری خودران است، منتشر شد. برخی از این تصادف‌ها منجر به مرگ سرنشینان شده است.

به رغم بازاریابی بحث‌برانگیز تسلا و وعده‌های مکرر ماسک، وسایل نقلیه این شرکت نمی‌توانند در سال ۲۰۲۳ به طور کاملا خودران رانندگی کنند و از راننده می‌خواهند که جاده را تماشا کند و هر زمانی که لازم بود کنترل را به دست بگیرد.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml