این ماشین آشغال است؟/ عکس
نسل پنجم رنو سنیک به عنوان یک خودروی تمام الکتریکی با نشان E-Tech معرفی شده و بر روی پلت فرم CMF-EV قرار گرفته است، مشابه خودروهای برقی کامپکت اروپایی رنو مگان E-Tech و نیسان آریا و ۳۷ درصد اجزای آهنی خودرو از مواد بازیافتی است. ساخته شد
به گزارش اخبار تایمز؛ رنو Scenic E-Tech جدید قرار است در کارخانه Douai ElectricCity رنو ساخته شود. طراحی کلی خودرو مشابه دیگر محصولات رنو بوده و نشان از زبان طراحی جدید این شرکت فرانسوی در خودروهای برقی دارد.
نمای جلویی سنیک از سبک طراحی دو چراغ بهره میبرد. چراغ اصلی حالتی کشیده داشته و با جلوپنجره خودرو که صرفا تزئینی است، تلفیق میشود. بخش چراغ دیلایت به صورت عمودی و کشیده در قسمت پایینی و گوشه سپر قرار دارد. خطوط طراحی تند و تیزی در سراسر بدنه سنیک دیده میشود.
کابین دیجیتال OpenR Link از دو صفحه نمایش تشکیل شده است: یک صفحه نمایش افقی ۱۲.۳ اینچی TFT در پشت فرمان و یک صفحه نمایش لمسی عمودی ۱۲ اینچی در وسط کنسول که محتوای بیش از ۵۰ برنامه از جمله Google Maps را نمایش می دهد. همچنین Apple CarPlay و Displays Android Auto.
وقتی صحبت از سازگاری با محیط زیست می شود، نسل پنجم Scenic عملکرد بسیار خوبی دارد، زیرا تا ۸۰ درصد از ساختار داشبورد و تا ۲۶ درصد از مواد بازیافتی برای کل کابین استفاده شده است. ۹۷ درصد از کف خودروها از بطری های پلاستیکی بازیافتی ساخته شده است.
نیمی از سقف شیشه ای مات پانوراما Solarbay نیز از مواد بازیافتی ساخته شده است، در حالی که ۳۷ درصد از کل اجزای فلزی خودرو از مواد بازیافتی ساخته شده است.
نسخه استاندارد سنیک دارای یک موتور الکتریکی در جلو بوده که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و از یک بسته باتری ۶۰ کیلووات ساعتی که میتواند بیش از ۴۲۰ کیلومتر برد رانندگی (در چرخه WLTP) را ارئه دهد، بهره میبرد.
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۹.۳ ثانیه به دست میآید و حداکثر سرعت برای این تریم ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
High-range Scenic E-Tech با موتور قویتری عرضه میشود که ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. بیش از ۶۲۰ کیلومتر مسافت در چرخه WLTP، با یک بار شارژ قابل پیمودن است. شتاب صفر تا صد در ۸.۴ ثانیه طول میکشد، در حالی که حداکثر سرعت به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
رنو می گوید نکته جالب این است که هر دو بسته باتری از ماژول های جداگانه تشکیل شده اند که به راحتی می توان آنها را به صورت جداگانه تغییر و تعمیر کرد. علاوه بر این، خودروساز فرانسوی ادعا می کند که هیچ عنصر کمیاب در باتری و موتور Scenic جدید وجود ندارد.
از نظر ایمنی، EV جدید با بیش از ۳۰ سیستم کمک راننده و ویژگی های ایمنی، از جمله کروز کنترل تطبیقی فعال، عرضه می شود.