بازگشت نیسان به ایران اما با تغییراتی تهاجمی
مکث موتور از شرکتهای زیرمجموعه ماموت خودرو، قصد واردات خودروهای ونوسیا به ایران را دارد. مدل پرچمدار V-Online محصول مشترک نیسان و دانگفنگ، یکی از گزینههای اصلی واردات است.
امیرمسعود عابدین:این یک برند فرعی تحت جوینت ونچر دانگفنگ و نیسان است که در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد.در سال ۲۰۱۷ دانگ فنگ کنترل کامل ونوسیا را در دست گرفت، اما در اواخر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که قصد دارد دوباره این برند را به دانگ فنگ-نیسان بازگرداند.ونوسیا از سال ۲۰۱۰ خودروهای مختلفی را بر اساس پلت فرم های نیسان می ساخت.
ونوسیا V-Online براساس پلتفرم نیسان قشقایی ساخته شده است.نام این خودرو در چین، Grande V و در برخی بازارها، Big V است.
طراحی متمایز و خاص و وسوسهکننده، از ویژگیهای ظاهری این خودرو محسوب میشوند.
طراحی L مانند و متصل چراغ عقب با فرم شکسته انتهای خودرو هماهنگی خوبی دارد.نمای کناری خودرو تلفیقی از خطوط شکسته و نرم و روان است.
بیشتر بخوانید:
کابین ونوسیا طراحی لوکس و مدرنی داردکه ما را یاد برخی محصولات هیوندای مثل پلیسید میاندازد.عناصر V شکل که برگرفته از لوگوی این خودروساز است، در اکثر نقاط کابین به چشم میخورد.
مجموعه نمایشگرهای ۲۴ اینچی کیلومترشمار و اطلاعات-سرگرمی، فرمان صوتی، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی راننده، سقف شیشهای، اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، تنظیم برقی صندلی راننده و… از امکانات این خودرو هستند.
موتور ۱.۵T با حداکثر قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتنمتر است.ونوسیا دارای جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۸.۸ ثانیه است.
ونوسیا در بازار ایران، رقیب خودروهایی مثل لاماری ایما، بهمن دیگنیتی و KMC K۷ و فونیکس تیگو ۷ پرو به حساب میآید.