بازی با افغانستان و قرقیزستان به تیم ملی کمک نمی‌کند

بازی با افغانستان و قرقیزستان به تیم ملی کمک نمی‌کند

فارس نوشت: مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: دیدار با افغانستان و قرقیزستان در مسیر آماده‌سازی جام ملت‌های آسیا به تیم ملی کمک نمی‌کند.

بازی با افغانستان و قرقیزستان به تیم ملی کمک نمی‌کند

در مورد اینکه با توجه به هم‌گروهی تیم ملی ایران با قرقیزستان و افغانستان در تورنمنت‌ کافا، آیا اعزام شاگردان امیر قلعه‌نویی در فیفادی پیش‌رو به این مسابقات به صلاح است، اظهار داشت: این موضوع بستگی به نظر سرمربی تیم ملی دارد. باید دید آیا برنامه‌هایی که قلعه‌نویی برای آماده‌سازی تیم دارد، در این تورنمنت برآورده می‌شود یا خیر؟ او تصمیم‌گیرنده اصلی است.

* بازی با تیم‌های درجه چندم مثل قرقیزستان و افغانستان به تیم ملی کمک نمی‌کند

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی تمایل چندانی به حضور تیم ملی در این مسابقات ندارد گفت: خودش باید نظر نهایی را بدهد. او بیشتر از هر کسی از حساسیت کار آگاه است. تیم ملی ما سال‌هاست در جام ملت‌های آسیا قهرمان نشده و انتظارات در این دوره خیلی بالا است. باید دید آیا اعزام به کافا می‌تواند برنامه‌ها و تاکتیک‌های مدنظر کادر فنی تیم ملی را به ثمر بنشاند و آنچه در ذهن دارند را برآورده کند یا خیر؟ سپس مطابق همان تصمیم‌گیری کنند. در کل قلعه‌نویی باید در این مورد نظر اول و آخر را بدهد.

* حضور تیم امید در تورنمنت کافا بهترین ایده است

عنایتی در مورد اینکه امیر قلعه‌نویی اعتقاد دارد در صورت فراهم نبودن شرایط بهتر است تیم امید عازم قرقیزستان شود، گفت: این بهترین ایده است. اطلاع ندارم که آیا حضور یک تیم با نفرات امید در کافا مقدور است یا خیر اما اگر تیم ملی بزرگسالان ما شرکت نکند، برای تیم امید تورنمنت بسیار خوبی خواهد بود. اگر محدودیتی در این زمینه نداشته باشیم، می‌توانیم از کافا بهره خوبی برای آماده‌سازی تیم ملی امید ببریم. در نهایت اگر قلعه‌نویی به این نتیجه برسد که نمی‌تواند برنامه‌های خود را در چنین تورنمنتی پیاده کند، تیم امید ما می‌تواند به قرقیزستان برود و با تیم‌های بزرگسالان حاضر در این مسابقات بازی‌های خوبی برگزار کند زیرا همین تیم هم زمان بسیار کمی در اختیار دارد و به دلایل مختلف زمان زیادی را برای آماده‌سازی‌اش از دست داده است. امیدوارم برنامه خوبی در آینده برای این تیم اجرا شود.

* قلعه‌نویی باید همکارانی انتخاب کند که با او در هماهنگی کامل باشند

وی در مورد مسائل مطرح شده نسبت به انتخاب دستیاران امیر قلعه‌نویی پس از اضافه شدن حمید مطهری به کادر فنی تیم ملی، پاسخ داد: در همه جای دنیا مرسوم است که سرمربی تیم ملی باید کادری انتخاب کند که با نفراتش هماهنگی کامل دارد. قلعه‌نویی هم باید عناصری را برای خود انتخاب کند که از لحاظ فکری و اجرای راحت ایده‌هایش، نکات مختلف را به آن‌ها منتقل کند. او همیشه از واژه همکار استفاده می‌کند و نمی‌گوید دستیار. امیدوارم همکارانش با هم راحت باشند و ایده‌های سرمربی و خودشان را به خوبی جلو ببرند. موضوع خیلی بزرگ نیست زیرا تصمیم‌گیرنده اول و آخر خود قلعه‌نویی است. او باید نسبت به عملکرد تیم ملی پاسخگوی اذهان عمومی باشد و قطعا برای انتخاب همکارانش حساسیت بالایی نشان داده است.

* مربیان فعلی تیم ملی سرمایه‌های کشورمان هستند

مهاجم اسبق تیم‌های نفت مسجدسلیمان و هوادار عنوان کرد: قطعا قلعه‌نویی سعی می‌کند بهترین‌ها را انتخاب کند. آنگونه که شنیده‌ام به دنبال انتخاب همکار خارجی نیز است اما نفراتی که اکنون در خدمت تیم ملی هستند جز سرمایه‌های ما محسوب می‌شوند. باید بیشتر روی نیروهای خودی تمرکز کنیم و بتوانیم آنها را پرورش بدهیم. اگر در سال‌های گذشته که پول‌های هنگفت و کلانی به مربیان خارجی دادیم، کنارشان چند مربی داخلی را هم پرورش می‌دادیم، اکنون به مشکل برنمی‌خوردیم. این چرخه همیشه ادامه داشت اما الان که قلعه‌نویی چند مربی داخلی آورده امیدوارم بیش از پیش این اتفاق بیفتد و بتوانیم در زمینه مربی‌گری هم برای تیم ملی پشتوانه‌سازی کنیم.

* ایده بدی نیست مربی خوب خارجی با تجربه حضور در جام جهانی به کادرفنی تیم ملی اضافه شود

عنایتی در خصوص اینکه آیا با این تفاسیر آیا نیازی به حضور مربی خارجی در کادر فنی تیم ملی نیست،‌گفت: اگر خود قلعه‌نویی صلاح می‌داند بهتر است مربی خارجی اضافه شود اما چنین مربی به عنوان یک تمرین‌دهنده که تاکتیک‌های روز دنیا را رصد می‌کند به ایران می‌آید. خدا را شکر اکنون با توجه به در دسترس بودن همه چیز، می‌توانیم اطلاعات خوبی بگیریم. همین نفراتی که اکنون در کادر فنی ما هستند به روز بوده و مطالعه زیادی دارند. اما بد نیست یک مربی خوب خارجی هم به کادر فنی تیم ملی اضافه شود.

وی در مورد اینکه قلعه‌نویی اعتقاد دارد مربی‌ای که فضای جام‌جهانی را تجربه کرده است بهتر به کادر فنی تیم ملی اضافه شود و به همین دلیل از سرخیو کاستا دستیار پائولو بنتو در تیم ملی کره‌جنوبی به عنوان یکی از گزینه‌های محتمل برای همکاری با تیم ملی ایران یاد می‌شود، گفت: گزینه‌های مختلفی را در رسانه‌ها می‌شنویم. باید دید جمع‌بندی فدراسیون و قلعه‌نویی چیست. همه تورنمنت‌ها شبیه هم هستند اما حساسیت و بزرگی‌شان با هم متفاوت است. جام ملت‌ها هم حساسیت‌های خاص خودش را دارد. قلعه‌نویی می‌خواهد فردی را به کادرش اضافه کند که فضای جام جهانی را تجربه کرده و ایده بدی هم نیست.

۲۵۷ ۲۵۱

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml