بهمن G9، رقیبی جدید در بازار وانتهای ایران /بهمن G9، قدرتی نوظهور در میان وانتهای آفرود +فیلم
به گزارش شمانیوز :بهمن G9، پیکاپ جدیدی از بهمن موتور است که با ظاهر عضلانی و قدرتمند، کابین جادار و امکانات رفاهی قابل توجهاست. ،خودرو بهمن G9 به عنوان رقیبی جدی برای وانتهای محبوب بازار مانند فوتون تونلند و JAC T8 در نظر گرفته میشود.بهمن G9 هنوز به طور رسمی به بازار عرضه نشده، اما با توجه به مشخصات و امکانات ارائه شده، انتظار میرود که مورد استقبال قابل توجهی از سوی خریداران قرار بگیرد.
مشخصات فنی
پیکاپ بهمن G9 با پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو در دسترس مشتریان ایرانی قرار خواهد گرفت. این پیشرانه ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن.متر گشتاور تولید میکند و از این نظر از فوتون تونلند G7 اتوماتیک و کلوت مکث موتور قدرت کمتری دارد، اما به لحاظ گشتاور با رقبا برابری میکند. مزیت پیشرانه پیکاپ G9 بهمن موتور، دوام و طول عمر بالا و مصرف سوخت مناسب آن است. گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته محصول جدید بهمن، همانی است که در وانت آفرودی و لوکس G7 ایران خودرو نیز به کار رفته و ساخت کمپانی ZF است و میتوان با توجه به شرایط مسیر یکی از سه حالت رانندگی و حالتهای مختلف دیفرانسیل را انتخاب کرد و سواری راحتی در جاده و مسیرهای آفرود داشت. سیستم تعلیق مستقل دوجناغی جلو و پنج پیوندی همراه با فنر مارپیچ و پل یکپارچه، موجب میشود تا پیکاپ بهمن G9 سواری بهتری از رقبا داشته باشد. اگر نگاهی به لیست آپشنهای وانت جدید بیندازیم، امکاناتی را میبینیم که فقط در شاسیبلندهای لوکس بازار موجود است و تنها تونلند G7 میتواند آپشنهای مشابهی را ارائه دهد. کنترل حرکت در سرازیری و سربالایی، هشدار تصادف از جلو، کروز کنترل هوشمند، رادار تغییر لاین، چهار ایربگ، نمایشگر ۱۰ اینچی، شارژر وایرلس، گرمکن صندلیهای جلو و دوربین ۳۶۰ درجه از جمله این امکانات و تجهیزات است.
طراحی ظاهری
کمپانی ZX Auto برای طراحی یک پیکاپ بزرگ و امروزی، نگاهی به وانتهای آمریکایی فورد و رم داشته است. بهمن G9 ظاهر قدرتمند و زیبایی دارد. جلوپنجره بدون قاب بخش بزرگی از چهره پیکاپ را تشکیل میدهد و مجموعه چراغهای جلو طوری طراحی شده که انگار بخشی از جلوپنجره است. خطوط تیز و صاف روی کاپوت و سپر حجیم و مشکی رنگ جلو، با قلابهای قرمز رنگ، حالت اسپرت و قدرتمند G9 را تکمیل میکند.
نمای جانبی شامل گلگیرهای برجسته جلو و حجمهای روی بدنه میشود و ظاهری عضلانی برای پیکاپ بهمن G9 به وجود آورد و رکابهای جانبی و دستگیرهای سیاه رنگ، دیگر المانهایی است که در کنارهها به چشم میخورد.
وانت G9 بهمن موتور در نمای عقب، همان ظاهر مستطیلی همخانوادههای خود را دارد و کاور مشکی رنگی روی در فضای بار را پوشانده، تا از این زاویه هم اسپرت به نظر برسد.
بعد از سوار شدن به بهمن G9، وارد فضایی مدرن، مینیمال و تقریبا لوکس میشویم. داشبرد دارای طرح قرینه و روکش چرمی است. در میانه داشبرد، نمایشگر تقریبا بزرگی به ابعاد ۱۰ اینچ قرار گرفته و دسترسی به سیستم اطلاعات و سرگرمی و تهویه از طریق آن امکانپذیر است. پایین نمایشگر، ردیفی از دکمههای فیزیکی نصب شده، تا همه چیز متکی به صفحه لمسی نباشد.
فرمان برشخورده یا به اصطلاح دیکات با روکش چرمی پیش روی راننده قرار دارد و کیلومترشمار دیجیتال پشت آن دیده میشود. رودریها هم از جنس روکش داشبرد و فرمان و دارای نورپردازی محیطی است.
کنسول میانی خلوت و ساده به نظر میرسد و روی آن فقط میتوان اهرم تعویض دنده، غربیلک دیفرانسیل، شارژ وایرلس و دکمههای پارک برقی را دید.