تبلیغ ناشیانه کوکاکولا که با هوش مصنوعی ساخته شده سوژه کاربران شد
به گزارش گروه دانش و فناوری، کوکاکولا مجموعهای از تبلیغات کریسمس تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر کرده است که باعث تمسخر کاربران شبکههای اجتماعی شده است.
به نقل از فوربس، ویدئوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی به آرامی راه خود را به حوزه تبلیغات باز کرده است و جدیدترین مدلهای هوش مصنوعی قادر به ایجاد کلیپهای کوتاه هستند.
ژوئن گذشته بود که یک شرکت تولید اسباب بازی یک تبلیغ تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر کرد که تصاویر عجیب و غریبی را نشان میداد و باعث واکنشهای شدید در رسانههای اجتماعی شد.
اکنون کوکاکولا سه تبلیغ کوتاه تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر کرده است که واکنشهای مشابهی را برانگیخته است.
سه استودیوی هوش مصنوعی سکرت لول(Secret Level)، سیلورساید ایآی(Silverside AI) و وایلد کارد(Wild Card) برای ایجاد این تبلیغات از مدلهای هوش مصنوعی لئوناردو(Leonardo)، لوما(Luma)، رانوی(Runway) و مدل جدیدی به نام کلینگ(Kling) استفاده کردند.
جالب توجه است که این تبلیغات جدید تولید شده توسط هوش مصنوعی، نقاط ضعف و محدودیتهای فعلی مدلهای تولید ویدئو را نشان میدهد.
این ویدئوها شامل تصاویری از انسانهای خندان و در عین حال عجیب، حالات چهره وهم انگیز و حرکات غیر طبیعی است.
این تبلیغ نسبت به تبلیغ آن شرکت تولید اسباب بازی که گفته شد، محتاطتر و پیچیدهتر است و مونتاژ سریعی از کلیپهای بسیار کوتاه است که عمدتاً بر وسایل نقلیه و نماهای نزدیک از چهرههای خندان تمرکز دارد.
به طور خلاصه، این تبلیغ، فیلمی است که تولید آن برای هوش مصنوعی مولد چندان چالش برانگیز نیست.
کوکاکولا میگوید این آگهی تولید شده توسط هوش مصنوعی در واقع یک ادای احترام به تبلیغات نمادین کوکاکولا برای کریسمس سال ۱۹۹۵ به نام «تعطیلات در راه است» است.
در این آگهی کوتاه مانند آن تبلیغ دهه ۹۰، شاهد کامیونهای قرمز رنگی هستیم که با چراغهای کریسمس و تصویر بابانوئل تزیین شدهاند و چند نمای نزدیک از چهرههای خندان میبینیم که بطری کوکاکولا را در دست گرفتهاند.
از نکتههای عجیب این آگهی نیز میتوان به نکاتی همچون اینکه چهره بابانوئل هرگز روی صفحه ظاهر نمیشود و فقط دست تپل او که یک بطری کوکا را در دست گرفته است و چرخهای کامیون که بدون چرخیدن روی زمین میچرخند، اشاره کرد.
همین اشتباهات و سهلانگاریها موجب شده تا کاربران این آگهی را مسخره کنند.
بسیاری از کاربران و کارشناسان تحت تأثیر این تبلیغ قرار نگرفتهاند و بسیاری این فناوری را به عنوان تلاشی ضعیف برای ارزان کردن نیروی کار و نابودی برخی مشاغل تعبیر کردند.