تراشه‌های M2 Max و M2 Ultra؛ آیا مک دسکتاپ جدید این تکنولوژی را به‌کار خواهند گرفت؟!

اگرچه روی کاغذ معرفی مک استودیوهای جدید به دلایلی که خواهیم گفت، عجیب به نظر می‌‌رسد اما همچنان یک گزینه جدی برای معرفی در رویداد چند روز دیگر اپل هستند.

 اپل در حال آزمایش دو مک دسکتاپ است که به تراشه‌های M2 Max و M2 Ultra مجهز هستند. تراشه M2 Max اولین بار در ژانویه (دی ۱۴۰۱) با عرضه مدل‌های ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی مک بوک پرو ۲۰۲۳ معرفی شد، اما تراشه M2 Ultra یک مدل جدید از سری M2 است که جایگزین M1 Ultra خواهد شد و اپل قرار است از آن در مک استودیو استفاده کند.

گورمن نمی‌داند که کدام مدل از مک‌ها از این تراشه‌ها استفاده خواهند کرد، اما این دستگاه‌ها در داخل شرکت با عنوان «Mac 14,13» و «Mac 14,14» برچسب‌گذاری شده‌اند. شایعات قبلی حاکی از آن بود که مک پرو با تراشه اختصاصی اپل، می‌تواند شامل چیپست M2 Ultra باشد، اما این محصول در داخل با عنوان «۱۴,۸» برچسب‌گذاری شده است، بنابراین دستگاه‌های دسکتاپ در حال آزمایش احتمالا چیز دیگری هستند و گمان می‌رود که مدل‌های جدید مک استودیو باشند.

اپل همچنین روی آیمک‌های جدید کار می‌کند، اما انتظار می‌رود که این محصولات دارای تراشه M3 باشند که هنوز تا معرفی آن فاصله داریم.

در ماه آوریل (فروردین) بود که گورمن گفت سری مک استودیو جدید برای عرضه در آینده برنامه‌ریزی شده است، اما در ادامه این را هم گفت که بعید است اپل نسخه‌ای از مک استودیو را با تراشه M2 Ultra عرضه کند، زیرا این دستگاه به اندازه مک پرو قدرتمند خواهد بود و دیگر دلیلی برای خرید مک پرو باقی نمی‌گذارد.

اولین دستگاهی که اپل در حال آزمایش آن بوده است، شامل تراشه M2 Max با ۸ هسته با کارایی بالا، ۴ هسته کارآمد، یک پردازنده گرافیکی ۳۰ هسته‌ای و ۹۶ گیگابایت رم بوده است. این تراشه همان تراشه‌ای است که در نسخه M2 Max مک بوک پرو ۱۶ اینچی وجود دارد.

اما دستگاه دوم دارای تراشه M2 Ultra با یک پردازنده ۲۴ هسته‌ای شامل ۱۶ هسته با کارایی بالا و ۸ هسته کارآمد و یک گرافیک ۶۰ هسته‌ای بوده است، اما نکته مهم اینجاست که تراشه‌های M2 Ultra می‌توانند تا یک پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای داشته باشند. از طرفی برای این تراشه پیکربندی‌های رم ۶۴ گیگ، ۱۲۸ گیگ و ۱۹۲ گیگابایت موجود است.

اپل این مک‌های جدید را درست قبل از WWDC آزمایش کرده و مارک گورمن می‌گوید که انتظار دارد چندین مدل مک در این رویداد در تاریخ ۱۵ خرداد رونمایی شود. البته تمامی این دستگاه نامشخص نیستند، زیرا مک بوک ایر ۱۵ اینچی تقریبا قطعی است، اما موارد دیگر کاملا جای سوال دارد که چه دستگاه‌هایی هستند. گورمن باز هم معرفی مک‌های جدید را با تراشه‌های M2 Max و M2 Ultra در WWDC 2023 تایید نکرده، اما به نظر می‌رسد که این موارد همچنان یک احتمال باشند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml