خرید کدام قطعات سکه سود بیشتری را نصیب سرمایه‌گذاران کرد؟

 به گزارش اقتصاد ۱۰۰، در حالی که نرخ تورم ایران پایین تر از چهل درصد در آمارهای رسمی اعلام شده است، میزان رشد بهای سکه در قطعات مختلف بین ۱۸ تا ۵۸ درصد گزارش شده است . بخش مهمی از این سود ناشی از حباب سنگینی است که در قطعات سکه شکل گرفته است.

اما بالالترین سود نصیب سرمایه‌گذاران کدام قطعات سکه شده است؟

در حالی که هر قطعه سکه امامی تمام بهار آزادی در بازار به ۴۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود، بررسی‌ها نشان از آن دارد که  میزان افزایش قیمت این قطعه سکه در یک سال برابر با ۵۵.۸۴ درصد بوده است. بر اساس این گزارش هر سکه امامی در روزهای مشابه سال گذشته یعنی در تاریخ یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲  با رقم ۲۷ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان داد و ستد شده بود که مقایسه آن با قیمت روز جاری بیانگر افزایش ۵۵.۸۴ درصدی یا پانزده میلیون و ۶۱۳ هزار تومان است.

بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام بهار ازادی نیز ۳۸ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان بود که در قیاس با قیمت سال گذشته افزایشی در محدوده ۵۱.۲۱ درصدی را شاهد است.

هر سکه بهار آزادی در تاریخ یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲  با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان فروخته می‌‎شد .

قیمت نیم سکه نیز به ۲۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسیده که این قیمت در قیاس با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۹۱ هزار تومانی شهریور سال گذشته افزایشی ۵۸.۴۹ درصدی را شاهد است.

میزان سود سرمایه‌گذاری هر ربع سکه نیز ۴۹.۳۸ درصد بوده است. قیمت هر ربع سکه ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است این در حالی است که در سال گذشته بهای هر ربع سکه در آخرین روزهای شهریور ده میلیون و ۵۰۳ هزار تومان اعلام شد.

کمترین سود را سرمایه‌گذاران سکه گرمی کسب کرده‌اند. هر قطعه سکه گرمی هفت میلیون و ۱۷۰ هزار تومان است. در سال گذشته بهای هر قطعه سکه گرمی به شش میلیون و هفتاد هزار تومان می‌رسید. بر این اساس میزان افزایش قیمت سکه در این دوره زمانی ۱۸.۱۲ درصد برآورد می‌شود . به این ترتیب بیشترین سود نصیب سرمایه‌گذاران نیم سکه و کمترین نصیب سرمایه‌گذاران سکه گرمی شده است.

 







منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml