خودرو دوسر دیده بودید؟ + عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری، ممکن است برای طناب کشی عالی باشد اما «سیتروئن پشت به پشت» هدف متفاوتی را دنبال می‌کند.

سیتروئن نسخه پشت به پشت از فیات دوکاتو را در پیکربندی غیر عادی طراحی کرده است.

این محصول به درستی back to back نامیده شده و شاید در وهله اول خیال کنید عکس فتوشاپ شده اما چنین نیست و سازنده دنبال چیز دیگری بوده است.

هدف از ساخت خودرو دوسر کاهش هزینه‌های تولید و حمل و نقل بوده است.

ون‌ها روی یک سازه موقت بهم وصل شده و برای شرکتهای ثالثی که موتورخانه، کمپینگ و یا وسایل نقلیه برای خدمات بازیابی و اورژانس می‌سازند، این خودرو دوسر طراحی شده است.

بدین ترتیب هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد چراکه سیتروئن وانت‌ها را بدون نیاز به افزودن قسمت عقب کابین،بدون شاسی اضافه می‌سازد.

از سوی دیگر هزینه‌های حمل و نقل نیز کاهش می‌یابد چراکه فضای کمتری نسبت به خودرو Relay Chassis Cab اشغال می‌کند.

از آنجایی که ون‌ها چرخ جلو هستند، هیچ میل محرکی وجود ندارد که بعد از تحویل گرفتن از شر آن خلاص شوید.

کسب‌وکارها همچنین آزادی بیشتری برای ساخت قسمت‌های عقب خود دارند، بدون اینکه مجبور باشند از کابین شاسی عقب عرضه‌شده توسط خودروساز پیروی کنند.

کاهش پیچیدگی نه تنها هزینه ها را کاهش می‌دهد بلکه ضایعات را نیز کاهش می‌دهد. شرکت‌هایی که خودروهای مبتنی بر شاسی کابین تولید می‌کنند دیگر مجبور نیستند با شاسی‌های کابین کارخانه‌ای سروکار داشته باشند و می‌توانند مستقیماً به نصب لوازم جانبی سفارشی عقب خود بپردازند.

به هر حال اگرچه عجیب به نظر می‌رسد اما این یک موقعیت برد-برد برای سیتروئن و سازنده ثالث است که قصد طراحی وسیله نقلیه برای کاری دیگر دارد.

 

 

انتهای پیام



منبع :

اقتصاد ۱۰۰



وبگردی



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml