رئیس اداره کل ورزش و جوانان فارس اولین قربانی مجمع جنجالی انتخاباتی هیات فوتبال؟

روز گذشته رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان فارس کنار گذاشته شد تا برخی این جدایی را به مجمع پرحرف و حدیث انتخاباتی هیات فوتبال این استان ربط دهند.

دوم اسفند سال گذشته بود که مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان فارس با حضور تاج ریاست فدراسیون فوتبال، براتی مشاور و عضو هیات ریسه فدراسیون و حیدر صفر پور رئیس وقت اداره کل ورزش و جوانان استان بعنوان نایب رئیس مجمع با حضور روسای هیات فوتبال شهرستان‌ها و کاندیدها برگزار شد و حسین قنبری در یک انتخاب پر حرف و حدیث به عنوان رئیس هیات فوتبال فارس انتخاب شد.

بعد از این انتخاب تعدادی از پیشکسوتان و روسای هیات‌های فوتبال شهرستان‌ها نسبت به نحوه برگزاری این انتخابات نسبت به عملکرد حیدر صفرپور رئیس اداره کل ورزش و جوانان فارس معترض شدند که چرا وی در مقابل تخلفات صورت گرفته در این مجمع سکوت اختیار کرده است. البته نحوه برگزاری این انتخابات به گونه‌ای بود که حتی صدای آیت اللهی نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال را هم بلند کرد که وی طی نامه ای از مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رئیسه درخواست رسیدگی به این موضوع و تقاضای برگزاری مجدد مجمع بر اساس قوانین فدراسیون فوتبال را داشت.

با این حال روز گذشته با دستور سجادی وزیر ورزش جوانان حیدر صفرپور جای خود را به مهدی شکوهی به عنوان سرپرست جدید اداره کل ورزش و جوانان استان فارس داد.

در همین باره حمیدرضا زارعی که خود یکی از کاندیدای هیات فوتبال فارس بود و از حضور او در مجمع انتخاباتی ممانعت کردند، در واکنش به برکناری صفرپور و صحبت‌های روز گذشته طهمورث حیدری رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال اظهار داشت: بعد از نحوه برگزاری غیرقانونی مجمع انتخاباتی رئیس هیات فوتبال فارس نه تنها من بلکه روسای بعضی از هیات‌های شهرستان‌ها و همچنین بعضی از پیشکسوتان و.. نسبت به عدم پاسخگویی صفرپور در رابطه با تخلفات انجام شده در انتخابات و سکوت وی به عنوان نایب رئیس مجمع، اعتراضات گسترده‌ای به مراجع ذیصلاح حتی شخص سجادی وزیر ورزش اعلام کردیم و خوشبختانهشنیدم با دستور وزیر ورزش صفرپور برکنار شده است. در این باره جا دارد از اقدام نهادهای نظارتی و سجادی وزیر ورزش و جوانان تشکر و قدردانی داشته باشم.

با این حال روز گذشته طهمورث حیدری در گفت و گو با رسانه ها، انتخابات استان فارس را سالم دانست.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا در خصوص ابطال انتخابات هیات فوتبال فارس ابلاغیه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال شده است، گفت: نه، چنین چیزی را ندیده‌ام. آن مجمع حواشی‌ای داشت، اما انتخاباتش سالم برگزار شد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ساحلی همچنین در واکنش به صحبت‌های طهمورث حیدری رئیس کمیته استان‌های فدراسیونی فوتبال که روز گذشته اعلام کرده بود که تخلفی در هیات فوتبال فارس رخ نداه است، عنوان کرد: روز گذشته و در فضای مجازی متوجه صحبت‌های حیدری شدم حتما منظور وی چیز دیگری بوده نه انتخابات فارس.

وی افزود: جناب حیدری خودشان بارها نامه به رئیس فدراسیون دادند و اعلام داشتند که کمیته سه نفره هیات فوتبال استان فارس کاملا غیرقانونی بوده و تاکید داشتند که یک بار دیگر باید تمامی سوابق مدیریتی داوطلبین شرکت در انتخابات هیات فوتبال فارس در محل فدراسیون فوتبال بررسی شود.

زارعی افزود: آقای حیدری شما به عنوان رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون تک تک مدارک من و سوابق مدیریتی من را تایید کردید و سپس از طریق کمیته امور استان‌ها به دبیرکل اعلام کردید که حضورم در انتخابات بلامانع است و بعد از تایید دبیرکل نامه تاییدیه من به هیات فوتبال فارس ابلاغ گردید. سوالی که مطرح است چرا با توجه به تاییدیه فدراسیون فوتبال و مراجع ذیصلاح قانونی در روز انتخابات از حضور من در مجمع انتخابات فارس جلوگیری شد؟

کاندیدای هیات فوتبال فارس ادامه داد: در جلساتی که با شما داشتم و حتی در تماس‌های تلفنی، شما می‌گفتید باید در روز انتخابات حتی بعنوان کاندیدای ششم در مجمع حضور پیدا می‌کردم و دست بلند کردن یک کاندیدا و رای‌گیری برای حضورش در مجمع کاری کاملا غیرقانونی ‌است و از این بابت ناراحت هستید. شما گفتید که اگر روزی نیاز باشد به عنوان رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال در هر محکمه‌ای و یا هر جایی که لازم باشد برای این کار غیر قانونی که با شما کردند حاضر می‌شوم و آخرتم را بخاطر رودربایستی با فرد یا افرادی به دنیایم نمی‌فروشم وجدان تنها محکمه‌ای است که احتیاج به قاضی ندارد.

به گزارش فارس، پیش از این هم آیت اللهی در گفت و گویی با خبرنگار ورزشی فارس عنوان کرده بود: هنگام شروع مجمع تاج گفت زارعی پشت در مجمع باشد تا بگویم وارد شود. او را ۴ ساعت پشت در نگه داشتند و در مجمع کار خلاف قانون کردند. یک خلاف راه ندادن زارعی بود. خلاف دوم این بود که در مجمع رای گیری کردند که نه در اساسنامه است، نه آیین‌نامه ای بوده و نه دستور کار مجمع بوده، رای گرفتند که وارد مجمع بشود یا نه، گفتند کسانی که موافق هستند زارعی در مجمع نباشد اعلام کنند! در نهایت حق مسلمی که همه مراحل قانونی کار را طی کرده، ناحق شد. فدراسیون می‌توانست با حضور زارعی در مجمع، بدون دردسر رای گیری کند. یا رای می‌آورد یا نه، هیچ مشکلی هم نبود. مانند همین مشکل را در استان خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، مرکزی، خوزستان و البرز بوده که لغو شد. نمی‌دانم چرا در شیراز این کار را کردند و از اعضای مجمع رای گرفتند که آیا نامزدی که مراحل قانونی را طی کرده وارد مجمع بشود یا نه، این خیلی بد است.

با اینحال پخش صدای ضبط شده از گفت‌وگوی حمیدرضا زارعی و هنرپیشه رئیس پیشین هیات فوتبال فارس مبنی بر پرداخت ۵۰۰میلیون تومان یا گوشی همراه آیفون، برای دریافت تاییدیه، شبهاتی را به وجود آورد.

در فایل صوتی که پیش تر منتشر شده بود، هنرپیشه رئیس پیشین فارس گفته بود: می‌خواهم به جام جهانی بروم، دخترم هم خارج از کشور اقامت گرفته، ۵۰۰ میلیون را به دلار می‌خواهم!

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml