راه‌اندازی دیتاسنتر های مشترک بین ایران و عمان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی دیتاسنتر های مشترک بین ایران و عمان خبر داد و گفت: در تلاشیم با حمایت عمان از استارتاپ های کشور این همکاری را سریعتر عملیاتی کنیم.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عمان که امروز صبح در وزارت ارتباطات برگزار شد با اشاره به مذاکرات بین دو کشور در زمینه همکاری‌های پستی برای سرویس پرداخت پستی گفت: موضوع‌های بسیاری در این جلسه بحث و بررسی شد موضوعاتی هست که می‌شود سریع اجرایی شود و همکاری‌های خوبی خواهیم داشت.

وی افزود: در این جلسه درخصوص همکاری‌های پست قرار شد برای بررسی‌های دقیق‌تر زمینه‌های همکاری پروژه تعاملاتی داشته است باشیم

وزیر ارتباطات افزود: در این جلسه در موضوع ترانزیت ترافیک بین دو کشور از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران تا راه اندازی دیتا سنترهای مشترک در نقاطی که نزدیک کشور عمان است مثل چابهار تا همکاری درحوزه فضای دولت الکترونیک اعلام آمادگی کردیم که ظرفیت جمهوری اسلامی ایران را در اختیار قرار دهیم و همچتین از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

زارع پور در ادامه گفت: دوکشور در خصوص همکاری‌ها در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات باهم توافق دارند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در حوزه‌های مختلف همچون فیبرنوری ارتباطات خوبی برقرار کردیم و در تلاشیم با حمایت عمان از استارتاپ های کشور این همکاری را سریع‌تر عملیاتی کنیم.

در ادامه سعیدبن حمود المعولی وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عمان با اظهار خرسندی درخصوص استقبال جمهوری اسلامی ایران گفت: امید ما این است که چشم اندازهای جدیدی در خصوص همکاری با کشور ایران داشته است باشیم امیدوارم در این زمینه‌ها بتوانیم همکاری داشته است باشیم و خوش بین هستم، ان شاءالله که این توافق‌ها به مرحله اجرایی برسد.

وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عمان با اشاره به مهمترین مسأله‌ای که هر چه سریع‌تر در مرحله اجرا قرار می‌گیرد، گفت: خداروشکر دو کشور درخصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات توافق دارند و جمهوری اسلامی ایران دارای افراد متخصص زیادی است. موضوعات بسیاری در این جلسه مطرح شد اما مهمترین مسأله‌ای که زود به نتیجه می‌رسد استارت آپ ها هستند امیدواریم که این موضوع را شروع کنیم.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml