شاهزاده بریتانیایی پابه پیست گذاشت

مک لارن ۷۵۰S با طراحی چشمگیر، قدرت ۷۴۰ اسب بخار و سرعت فوق‌العاده بالا معرفی شد. در ادامه شاهد مشخصات فنی و ویدیویی از این سوپرکار باشید.

مک لارن از سوپرکار جدید ۷۵۰S در دو نسخه کوپه و کانورتیبل یا کروکی هاردتاپ به‌عنوان جانشینی برای مک لارن ۷۲۰S رونمایی کرد. این ساخته جدید مک لارن از بسیاری از جهات ارتقا پیدا کرده و نزدیک به ۳۰ درصد از اجزای آن کاملاً تغییر پیدا کرده‌اند. این خودرو سوپر اسپرت همچنین پیرو فلسفه طراحی مک لارن مبنی بر ترکیب فرم و عملکرد است.

معرفی ۷۵۰S، سوپرکار جدید مک لارن

مشخصات فنی ۷۵۰ اس مک لارن

تامین قوای محرکه ۷۲۰ اس به یک پیشرانه ۴ لیتری V۸ توئین توربو سپرده شده است. این پیشرانه توانایی تولید قدرت ۷۳۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر را دارد؛ این بیشتر از خروجی مک لارن پی ۱ است. این نیرو هم به‌واسطه یک گیربکس متوالی ۷ سرعته به‌روزرسانی‌شده با نسبت درایو کوتاه‌تر به محور عقب منتقل می‌شود.

نسخه‌های کوپه و اسپایدر مک لارن ۷۵۰S با این پیشرانه می‌توانند ظرف ۲.۷ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرند. ضمن این، هر دو حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعتی دارند. البته نسخه کانورتیبل در واقع نسبت به نسخه دیگر در شتاب‌گیری از ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۰.۱ ثانیه آهسته‌تر است. ۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را هم ۰.۶ ثانیه دیرتر طی می‌کند. شتاب‌گیری نسخه کانورتیبل تا ۲۰۰ و ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به‌ترتیب ۷.۳ و ۲۰.۴ ثانیه زمان می‌برد. این درحالی است که نسخه کوپه به‌ترتیب طی ۷.۲ و ۱۹.۸ ثانیه به این دو سرعت مشخص می‌رسد.

نمای عقب خودرو سوپر اسپرت مک لارن 750S

این نسخه مک لارن ۷۵۰S همچنین ۶ میلی‌متر فاصله بیشتر بین دو چرخ جلو و هندسه سیستم تعلیق جدید دارد. مک لارن در آن سیستم نسل جدید Proactive Chassis Control III را به‌کار گرفته است. این سیستم فنرهای جلو ۳ درصد نرم‌تر و فنرهای عقب ۴ درصد سفت‌تر را در بر می‌گیرد. سیستم افزایش ارتفاع این خودرو سوپر اسپرت هم بهبود پیدا کرده است و ناحیه جلو آن را ظرف ۴ ثانیه بالا می‌برد، در صورتی که این پروسه برای ۷۲۰ اس ۱۰ ثانیه زمان می‌بُرد.

طراحی نمای بیرونی

نمای جلو مک لارن 750S

در نمای جلو مک لارن ۷۵۰S چراغ‌های LED در قالبی شبیه به حدقه چشم از لحاظ فرم قرار گرفته‌اند. اسپلیتر بزرگ‌تری هم زیر سپر جلو نصب شده که همگام با بال عقب فعال (با اندازه ۲۰ درصد بزرگ‌تر) است. لوله اگزوز هر دو نسخه کوپه و کانورتیبل اگزوز ۷۵۰ اس هم مشابه پی ۱ در مرکز تعبیه شده و به‌همین خاطر، بال عقب کمی بالاتر جا گرفته است. ورودی‌های بزرگ‌تر پشت چرخ‌های عقب، پنجره با الگوی کندومانند و سپر جدید المان‌های دیگری‌اند که در ناحیه عقب به‌چشم می‌خورند.

فضای داخلی خودرو سوپر اسپرت مک لارن 750S

در کابین مک لارن ۷۵۰S یک نمایشگر به‌عنوان صفحه‌آمپر دیجیتال در محفظه‌ای پشت فرمان قرار دارد. نمایشگر مرکزی عمودی با پشتیبانی از اپل کارپلی به‌شکلی ظریف با داشبورد ادغام شده است. گذشته از نمایشگرها، این خودرو سوپر اسپرت به‌صورت استاندارد با پارچه آلکانتارا ارائه می‌شود.

نمای جلو سوپرکار McLaren 750S

همچنین امکان سفارش کابین در دو تریم «تک‌لوکس» (TechLux) و «پرفورمنس» (Performance) وجود دارد. تریم تک‌لوکس با چرم ناپا در قسمت‌های مختلف کابین همراه است و با تریم پرفورمنس ترکیبی از آلکانتارا و چرم پیش رو مشتری گذاشته می‌شود. تزئینات مشکی تیره جدید و نورپردازی محیطی با قابلیت سفارشی‌سازی ویژگی‌های دیگر کابین این خودرو سوپر اسپرت بریتانیایی‌اند.

نمای عقب سوپرکار McLaren 750S

در طراحی و ساخت مک لارن ۷۵۰S توجه ویژه‌ای به کاهش وزن نسبت به ۷۲۰S شده است. در نتیجه، صندلی‌های مسابقه‌ای فیبر کربنی این خودرو از صندلی‌های استاندارد سوپرکار قبلی مذکور از مک لارن، ۱۷ کیلوگرم سبک‌ترند. این خودرو همچنین روی چرخ‌های آلیاژی فورج‌شده ۱۰ پر سوار است که سبک‌ترین نمونه به‌کار رفته بین تمامی مدل‌های تولید انبوه مک لارن در نظر گرفته می‌شوند. در مجموع ۷۵۰ اس کوپه با وزن ۱۳۸۸ کیلوگرمی، حدود ۳۰ کیلوگرم سبک‌تر از ۷۲۰ اس به‌حساب می‌آید.

زمان عرضه و قیمت سوپر اسپرت جدید مک لارن

سوپرکار McLaren 750S

مک لارن ۷۵۰S نسخه کوپه با قیمت پایه ۳۲۴ هزار دلار در دسترس قرار می‌گیرد و قیمت نسخه اسپایدر آن از ۳۴۵ هزار دلار شروع می‌شود. در مقطع کنونی مشخص نیست که این سوپرکار چه زمانی به فروش گذاشته خواهد شد.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml