شاهکار جدید همکاری مرسدس بنز و جیلی در چین/ عکس

گجت‌نیوز نوشت: اسمارت #۳ یک کراس اوور جمع و جور و کوچک از چین است که جدیدترین شاهکار مرسدس بنز و جیلی به حساب می‌آید و نزدیک به ۴۱ هزار دلار قیمت دارد. در ادامه با تصاویر زیبایی از Smart #۳ همراه می‌شویم و مشخصات فنی آن را می‌خوانیم.

شاهکار جدید همکاری مرسدس بنز و جیلی در چین/ عکس

شرکت جیلی پس از تجربه موفق خود با اسمارت #۱ برابوس، اکنون دومین خودرو برقی خود را راهی بازار کرده است. بد نیست بدانید که جیلی علاوه بر همکاری با مرسدس بنز، شریک اصلی ولوو هم محسوب می‌شود. همچنین خودروهای جدید جیلی مثل لینک اند کو و جیلی گلکسی و زیکر، شانه به شانه‌ی محصولات اروپایی حرکت می‌کنند.

مشخصات فنی اسمارت #۳

این خودرو یک کراس اوور کوچک و تمام برقی است که در ۴ تریم متفاوت و با نام‌های پرو پلاس، پلاس ۴AWD، پریمیوم و برابروس پرفورمنس به بازار آمده.

کراس اوور برقی Smart #3

مدل‌ پرو پلاس، یک کراس اوور دیفرانسیل جلو به حساب می‌آید که در محور جلویی خود، میزبان یک موتور برقی سنترال با توان ۲۰۰ کیلو وات یا همان ۲۶۸ اسب بخار است. قدرت این موتور از باتری‌های ۶۶ کیلو وات ساعتی تامین می‌شود که در هر بار شارژ شدن تقریبا ۵۵۵ کیلومتر (تست CLTC) دوام می‌آورد.

اسمارت #۳ پلاس ۴AWD با اضافه کردن یک موتور برقی به محور عقب، AWD می‌شود و توان آن در حالت کلی به ۴۲۲ اسب بخار قدرت یا ۳۱۵ کیلو وات و ۵۴۳ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. ظرفیت باتری‌های این نسخه فرق زیادی با مدل قبلی ندارد اما شعاع حرکت آن به کمتر از ۵۰۰ کیلومتر کاهش یافته است.

خودرو برقی جیلی اسمارت #3

اسمارت #۳ پریمیوم دقیقا همان مدل پرو پلاس را با موتور ۲۰۰ کیلو واتی (۲۷۰ اسب بخاری) به نمایش می‌گذارد و ۵۸۰ کیلومتر هم شعاع حرکت دارد.

کراس اوور برقی Smart #3

نهایتا به اسمارت #۳ برابروس پرفورمنس می‌رسیم که علاوه بر داشتن ۲ موتور برقی و ۴۲۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۳ نیوتن متر گشتاور، از قطعات فیبر کربنی هم بهره می‌برد و می‌تواند در کمتر از ۳.۶ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین این خودرو در تست درگ ۴۰۰ متر هم حسابی گرد و خاک کرده و عدد ۱۱.۹۷ ثانیه را روی اسکوربورد به نمایش گذاشته است. البته حداکثر سرعت آن روی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده تا از موتورهای برقی در برابر خطرات احتمالی محافظت شود.

هر چهار نسخه‌ی اسمارت #۳ به پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵۵ و دستیار رانندگی خودکار سطح ۲ مجهز شده‌اند که امکانات و آپشن‌های زیر را در اختیار راننده قرار می‌دهند:

طراحی ظاهری و ابعاد

خودرو برقی جیلی اسمارت #3

کراس اوور اسمارت #۳ در حال حاضر لقب بزرگ‌ترین خودرو برند Smart را به دوش می‌کشد. ابعاد و اندازه این خودرو شامل ۴۴۰۰ میلی متر طول، ۱۸۴۴ میلی متر عرض و ۱۵۵۶ میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به ۲۷۸۵ میلی متر می‌رسد. معمولا خودروهایی که چنین قد و هیکلی دارند، به رینگ‌های ۱۷ اینچی مجهز می‌شوند اما اسمارت #۳ رینگ‌های ۲۰ اینچی هم دارد.

خودرو برقی جیلی اسمارت #3

زبان طراحی در این خودرو، تقریبا همان چیزی است که در اکثر خودروهای برقی در جهان دیده می‌شود. یعنی جلو پنجره یک تکه با چراغ‌های به هم پیوسته، چراغ خطرهای یکپارچه، دستگیره‌های در پاپ اوت و مخفی شونده و نهایتا رینگ‌های آیرودینامیکی. هرچند که ظاهر این خودرو فوق العاده کوچک و جمع و جور به نظر می‌رسد اما بد نیست بدانید که فضای صندوق عقب آن به تنهایی به ۴۰۰ لیتر می‌رسد.

طراحی کابین و داشبورد

کراس اوور برقی Smart #3

خودرو برقی جیلی اسمارت #3

کراس اوور برقی Smart #3

مدل‌های معمولی را رها کنید و یک راست به سراغ اسمارت #۳ برابوس پرفورمنس بروید. در کابین این نسخه با صندلی‌های اسپرت، فرمان D کات با غربیلک سه پره‌ی کرومی و رگه‌هایی از رنگ نارنجی طرف هستیم. همچنین سعی شده تا در داشبورد اسمارت #۳ برابوس، تا جای ممکن از اِلمان‌های مرسدس بنز استفاده شود.

خودرو برقی جیلی اسمارت #3

برای مثال به ترکیب رنگ نارنجی و مشکی روی کنسول وسطی نگاه کنید یا دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع را ببینید؛ آیا به یاد مرسدس بنز نمی‌افتید؟

قیمت کراس اوور برقی اسمارت #۳

خودرو برقی جیلی اسمارت #3

قیمت اسمارت #۳ در نسخه پرو پلاس از ۲۹ هزار دلار شروع می‌شود و اگر به سراغ اسمارت #۳ برابوس پرفورمنس بروید، این عدد تا ۴۱ هزار دلار هم بالا می‌رود. هرچند که در سال‌های گذشته، برند Smart با خودرو اسمارت فور ۲ و فور ۴ در ایران حضور داشت اما مطمئن باشید که اسمارت #۳ به این زودی‌ها راهی ایران نخواهد شد و منتظر آن هم نمانید!

۲۲۷۲۲۷

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml