فوق‌ستاره تاتنهام، جایزه مهدی طارمی را از چنگش درآورد!

سون هیونگ مین بالاتر از مهدی طارمی، توانست برای هشتمین بار، جایزه مرد سال فوتبال آسیا از نگاه تیتان اسپورت را دریافت کند.

به مانند سال های گذشته، مراسم اهدای جایزه بهترین بازیکن سال آسیا که توسط تیتان اسپورت سازماندهی و ارائه می شود، برگزار شد. تیم تحریریه این رسانه چینی که از تمام کشورهای آسیایی یک نماینده در آن حضور دارد، با الهام از فرانس فوتبال و توپ طلا، سعی دارد تا به بازیکنی که بهترین عملکرد را در سال گذشته در فوتبال آسیا داشته است، جایزه ای اعطا کند.

این مراسم که دهمین دوره خود را تحت عنوان BFA 2022 تجربه کرد، از یک هیئت داوری شامل ۴۰ روزنامه نگار آسیایی به نمایندگی از ۴۰ کشور/منطقه AFC و ۲۰ مهمان ویژه دیگر به عنوان کارشناسان فوتبال آسیا در سراسر جهان، تشکیل شده که در این رأی گیری شرکت کردند تا بهترین بازیکن آسیا در سال تقویمی ۲۰۲۲ انتخاب شود.

این رده بندی مرد سال آسیا در دوره های گذشته است که سون هیونگ مین کره ای در ۸ دوره موفق شد این عنوان را از آن خود کند.

از ایران سه بازیکن به نام های مهدی طارمی، سعید عزت اللهی و سردار آزمون در این نظرسنجی حضور داشتند. ژاپن با ۱۰ بازیکن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا نیز با چهار بازیکن در این زمینه رکورددار بودند.

در سال تقویمی ۲۰۲۲ نیز سه بازیکن از ایران حضور داشتند که طارمی در رده دوم ایستاد. عزت اللهی و آزمون نیز در رتبه های ۱۷ و ۲۳ قرار گرفتند.

به طور کلی نام ۳۱ بازیکن در لیست اولیه حضور داشت که پانزده نفر از آنها در لیگ های اروپایی و شانزده بازیکن نیز در کشورهای آسیایی مشغول فعالیت هستند. الهلال نیز با پنج بازیکن، بیشترین نماینده را در رده بندی نهایی BFA 2022 دارد.

رده بندی ۱۰ بازیکن برتر به شرح زیر است:
۱- سون هیونگ مین ۲۵۶ امتیاز
۲- مهدی طارمی ۱۲۰ امتیاز
۳- سالم الدوسری ۱۱۲ امتیاز
۴- کیم مین جائه ۹۹ امتیاز
۵- کائورو میتوما ۹۱ امتیاز
۶- دایچی کامادا ۶۸ امتیاز
۷- ریتسو دوآن ۴۷ امتیاز
۸- تاکه‌هیرو تومیاسو ۳۷ امتیاز
۹- تیراتون بونماتان ۲۱ متیاز
۱۰- واتارو اندو ۱۸ امتیاز

فوق‌ستاره تاتنهام، جایزه مهدی طارمی را از چنگش درآورد!

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml