مخارج سواری با ارزان‌ترین خودرو بازار؛ هزینه نگهداری از کوییک چقدر است؟

فرارو نوشت: هزینه سرویس دوره‌ای کوییک پارسال نهایتا ۵۰۰ هزار تومان بوده، اما الان خرید چهار لیتر روغن می‌تواند به‌تنهایی یک میلیون خرج داشته باشد.

مخارج سواری با ارزان‌ترین خودرو بازار؛ هزینه نگهداری از کوییک چقدر است؟

کوییک دنده‌ای ارزان‌ترین سواری خودروسازان داخلی است. بعد از کنار رفتن پراید و تیبا از خط تولید حالا کوییک دنده‌ای از همه خودروهای داخلی در کارخانه قیمت کمتری دارد و سایپا بابت آن حدود ۱۹۳ میلیون تومان دریافت می‌کند. البته همین رقم ۱۹۳ میلیونی که خریداران کوییک به سایپا می‌دهند نسبت به پارسال ۱۵ بیشتر شده و هزینه‌های نگهداری از آن هم بالا رفته است. پارسال راننده کوییک می‌توانسته با ۵۰۰ هزار تومان همه هزینه‌های سرویس دوره‌ای را پرداخت کند، اما الان خرید چهار لیتر روغن به‌تن‌هایی می‌تواند نزدیک یک میلیون تومان هزینه داشته باشد.

هزینه نگهداری کوییک؛ قیمت لاستیک و باطری

به گزارش فرارو، لاستیک کوییک معمولا با سایز ۱۸۵.۶۵R۱۴ فروخته می‌شود. اگر راننده کوییک لاستیک را با نرخ مصوب و دولتی بخرد، باید بابت هر حلقه چیزی نزدیک ۸۰۰ هزار تومان کنار بگذارد. چون در سایت تولید ایرانی که یکی از اپلیکیشن‌های فروش لاستیک دولتی است، نرخ مصوب لاستیک ۱۸۵.۶۵R۱۴ برند یزدتایر دقیقا ۸۲۰ هزار تومان است. به‌این ترتیب خرید یک جفت لاستیک برای راننده کوییک می‌تواند حدود یک میلیون و ۶۴۰ هزار تومان آب بخورد. از طرفی خرید لاستیک کوییک از بازار با نرخ آزاد هزینه بیشتری دارد و مثلا یک حلقه لاستیک تراینگل با سایز ۱۸۵.۶۵R۱۴ که مناسب کوییک است، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. تعویض باتری هم یکی دیگر از خرج‌های سنگینی است که دیر یا زود سراغ راننده‌ها می‌آید و معمولا به‌طور میانگین باید هر دو سال یکبار برای تعویض باتری اقدام کرد. الان یکی از ارزان‌ترین باتری‌هایی که می‌شود برای کوییک پیدا کرد یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. باتری ۵۰ آمپر صباباتری را با این قیمت می‌فروشند و اگر مثلا روی باتری اوربیتال سپاهان‌باتری دست بگذاریم، باید چیزی نزدیک دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بپردازیم.

هزینه نگهداری کوییک؛ سرویس دوره‌ای

سرویس دوره‌ای خودرو شامل تعویض روغن و فیلترها می‌شود. کسی که کوییک دارد، یک سال قبل با حدود ۵۰۰ هزار تومان می‌توانسته سرویس دوره‌ای را پشت سر بگذارد، اما الان این هزینه می‌تواند بیش از یک میلیون تومان باشد. الان یک فیلتر هوا مخصوص کوییک را دست‌کم ۴۰ هزار تومان می‌فروشند. کف قیمت فیلتر روغن به ۸۰ هزار تومان رسیده و فیلتر بنزین که معمولا باید هر ۲۰ هزار کیلومتر عوض شود، حداقل ۴۰ هزار تومان قیمت دارد. تا اینجا نسبت به پارسال قیمت‌ها فرق زیای نداشته، اما قیمت روغن موتور در این مدت آنقدر بالا رفته که الان یک لیتر روغن موتور بهران را حدود ۲۵۰ هزار تومان می‌فروشند و درحال حاضر برای خرید چهار لیتر روغنی که موقع سرویس دوره‌ای لازم است باید به‌تن‌هایی یک میلیون تومان برای تعویض روغن کنار گذاشت.

هزینه نگهداری کوییک؛ قطعات مصرفی

به گزارش فرارو، لنت ترمز جلو معمولا باید بعد از هر ۲۰ هزار کیلومتر عوض شود. الان ارزان‌ترین لنت ترمز جلویی که می‌شود برای کوییک پیدا کرد از بین برندهای متفرقه حدود ۲۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. البته اگر سراغ برندهای معروف مثل آفورتیس برویم آنوقت قیمت لنت ترمز جلو کوییک تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. لنت ترمز عقب را می‌شود تا ۸۰ هزار کیلومتر نگه داشت و راننده کوییک الان برای خرید لنت ترمز عقب باید حداقل ۳۰۰ هزار تومان کنار بگذارد. ارزان‌ترین تسمه تایمی که درحال حاضر برای خودروهایی مثل کوییک مناسب است، ۲۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود. دسیک و صفحه و تعویض جلوبندی هم خرج‌های اساسی هستند که راننده کوییک با آن مواجه می‌شوند. والیو یکی از اسم‌های شناخته شده بین قطعات یدکی است و خرید دیسک و صفحه‌های این برند برای مدلی مثل کوییک، بدن احتساب هزینه اجرت حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

هزینه نگهداری کوییک؛ خرید بیمه ثالث و بدنه

بیشتر بخوانید:

۳۵۲۲۰

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml