مسدود سازی ۲ میلیارد تراکنش جعلی در اپ استور

مسدود سازی ۲ میلیارد تراکنش جعلی در اپ استور

اقتصاد ۱۰۰ – اپل در مقاله جدیدی، امتیازات امنیتی اپ استور و سرویس پرداخت Apple Pay را توضیح داده که از کاربران اکوسیستم آن محافظت می‌کنند.

به گزارش گروه دانش و فناوری، اپل در مقاله‌ای که مزایا و امتیازات امنیتی اپ استور و سرویس پرداخت Apple Pay را برجسته می‌کند، مدعی شد که  اپ استور  در سال ۲۰۲۲ از حدود  ۲ میلیارد دلار  « تراکنش جعلی  بالقوه» جلوگیری کرده است.

همانطور که غول سازنده آیفون در مقاله خود توضیح می‌دهد، این شرکت در اپ استور از انجام خریدهای جعلی نزدیک به ۳.۹ میلیون کارت اعتباری سرقت شده در برنامه‌های جلوگیری کرده است و همچنین ۷۱۴ هزار حساب را از انجام تراکنش مجدد منع کرده که رقم ۲ میلیارد دلاری اشاره شده از این طریق به دست آمده است.

اپل همچنین می‌گوید که تقریباً ۱.۷ میلیون درخواست مربوط به برنامه‌هایی که با استانداردهای اپ استور در زمینه «حریم خصوصی، امنیت و محتوا» مطابقت ندارند را رد کرده است. از این تعداد، ۴۰۰ هزار برنامه به دلیل نقض حریم خصوصی، ۱۵۳ هزار برنامه به دلیل اسپم، کپی کردن سایر برنامه‌های موجود یا گمراه کردن کاربران و ۲۹ هزار برنامه به دلیل داشتن ویژگی‌های مخفیانه یا غیرمستند رد شده‌اند.

از دیگر موارد اشاره شده، می‌توان به مسدودسازی ۴۲۸ هزار حساب توسعه‌دهنده به دلیل فعالیت‌های بالقوه متقلبانه اشاره کرد. اپل همچنین حساب ۲۸۲ میلیون مشتری جعلی را غیرفعال کرده و همچنین ۱۹۸ میلیون از دسته حساب‌ها قبل از ساخته شدن مسدود شده‌اند.

کاهش فعالیت‌های کلاهبردارانه اپ استور در سال ۲۰۲۲

به گفته اپل، در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ تعداد کمتری از حساب‌های توسعه‌دهنده مرتبط با فعالیت‌های کلاهبردارانه مسدود شده‌اند که از «روش‌ها و پروتکل‌های جدیدی» که پیاده‌سازی شده به عنوان دلیل این امر یاد شده است. در حالی که طی چند سال گذشته فشار زیادی به این شرکت وارد شده تا پشتیبانی از استورهای دیگر (یا سایدلود کردن اپ‌ها) را در iOS فراهم کند، اپل ادعا کرده که از کاربران در برابر «تقریباً ۵۷ هزار» برنامه که از «فروشگاه‌های غیرقانونی» توزیع شده‌اند، محافظت کرده است.

علاوه بر موارد اشاره شده، بیش از ۱۴۷ میلیون بررسی جعلی نیز از اپ استور حذف شده که اپل توضیح می‌دهد این دسته از اطلاعات نادرست می‌توانند کاربران را فریب بدهند.

انتهای پیام


چه زمانی طلا بخرم؟

چه زمانی طلا بخرم؟

تکنیک‌های دریافت سود روی طلا (+ پیش بینی قیمت طلا) رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

ثبت نام رایگان در وبینار آموزشی
ظرفیت محدود



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml