معرفی انواع روش های دندانپزشکی زیبایی، کامپوزیت، لمینت، ایمپلنت و ارتودنسی

دندانپزشکی زیبایی یکی از شاخه های اصلی دندانپزشکی است که به منظور سفید شدن، زیبایی و ردیف بودن دندان ها انجام می گیرد. همه ما برای این که دندان های یک دست، ردیف،سفید و زیبا داشته باشیم نیاز به دندانپزشکی زیبایی داریم. در ادامه انواع روش های زیبایی دندان و دندانپزشکی زیبایی را توضیح می دهیم.

انواع دندانپزشکی زیبایی

معرفی انواع روش های دندانپزشکی زیبایی، کامپوزیت، لمینت، ایمپلنت و ارتودنسی

دندانپزشکی زیبایی شاخه‌ای از دندانپزشکی است که هدف اصلی آن زیبا سازی دندان‌ها و لبخند است. همه ما می‌دانیم لبخندی سفید و بی‌ نقص چه تأثیر شگفت ‌انگیزی بر طرف مقابل می‌گذارد به همین علت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های زیبایی چهره، زیبایی دندان‌ها و لبخند است. همین واقعیت باعث افزایش روزافزون محبوبیت و تقاضا برای درمان‌های دندانپزشکی زیبایی شده است. در دندانپزشکی زیبایی رنگ و شکل دندان‌ها به حد ایده ‌آل نزدیک می‌شود.

در ادامه روش هایی را برای دندانپزشکی زیبایی انجام می گیرد بیان می کنیم:

سفید کردن دندان‌ها ، زیبایی با دندان های سفید

سفید کردن دندان‌ها معمولاً به درمان بلیچینگ اطلاق می‌شود اما گاهی اوقات ممکن است از درمان‌های دیگری مانند باندینگ یا لمینت برای سفید کردن دندان‌ها استفاده شود.
در بلیچینگ محلول حاوی پروکسید هیدروژن با غلظت مشخص، در تماس با دندان‌ها قرار می‌گیرد تا لکه های دندان را از بین ببرد. بلیچینگ یکی از سریع ترین روش ها برای زیبایی و سفیدی دندان است، برای سفید تر شدن دندان باید ماده ای که برای بلیچینگ مورد استفاده قرار می گیرد کیفیت خوبی داشته باشد. اگر به دنبال سریع ترین روش برای زیبایی و سفیدی دندان هستید، حتما با ما در تماس باشید. تأثیر بلیچینگ از چند ماه تا یکی دو سال ممکن است طول بکشد که بستگی به غذاهایی که می‌خوریم و عاداتی مانند سیگار کشیدن دارد.

کامپوزیت زیبایی و باندینگ

کامپوزیت دندان یا کامپوزیت زیبایی و باندینگ روشی در دندانپزشکی زیبایی است که از محلول رزین کامپوزیت به منظور حذف نازیبایی های دندان و سوراخ و شکستگی به کار گرفته می شود.اگر باندینگ برای اصلاح رنگ یا شکل دندانهای جلویی تنها برای سطح جلوی دندان استفاده شود به آن لمینت کامپوزیتی گفته می‌شود. لمینت کامپوزیتی برای سفید کردن دندان‌هایی که با بلیچینگ سفید نمی‌شوند، لب پر شدگی، ترک‌های دندان و همچنین پرکردن فاصله بین دندان‌ها (در صورتی که فاصله کم باشد) استفاده می‌شود. باندینگ هم رنگ دندان است.

لمینت سرامیکی ، یکی از زیرمجموعه های دندانپزشکی زیبایی

معرفی انواع روش های دندانپزشکی زیبایی، کامپوزیت، لمینت، ایمپلنت و ارتودنسی

لمینت دندان یا لمینت سرامیکی از جمله بهترین و سریع ترین روش ها در دندانپزشکی زیبایی برای داشتن دندان سفید تر و زیبا تر است. در این روش نوعی قالب از دندان بیمار گرفته شده و پس از اتمام قالب، این لایه به طور کلی روی دندان ها قرار داده می شود و هم دندان را سفید تر می کند و هم این که شکل دندان اصلاح خواهد شد. لمینت سرامیکی همانند لمینت کامپوزیتی برای سفید کردن دندان‌ها، ترمیم و اصلاح ترک ‌خوردگی، شکستگی، فاصله بین دندان‌ها، کجی و بدشکلی و همچنین کوتاهی دندانها استفاده می‌شود با این تفاوت که موارد کمی شدیدتر را نیز می‌تواند پوشش بدهد. هزینه لمینت سرامیکی از لمینت کامپوزیتی بیشتر است.

روکش دندان

روکش کردن کاربردهای زیادی دارد و دلایل مختلفی باعث می‌شود نیاز به روکش دندان پیدا کنید که یکی از آنها زیبایی دندان‌هاست. روکش دندان همانند لمینت برای اصلاح رنگ و شکل دندان‌ها استفاده می‌شود با این تفاوت که برای حل مشکلات شدیدتری که لمینت قادر به حل آنها نیست، به کار گرفته می‌شود. اما برای روکش کردن باید بخش زیادی از دندان تراشیده شود. به همین علت این درمان تا حدی تهاجمی محسوب می‌شود. همچنین از روکش برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته و تقویت دندان عصب‌ کشی شده استفاده می‌شود.

ارتودنسی

ارتودنسی دندان به انگلیسی (Orthodontics) یکی از تخصص های دندانپزشکی است که متخصصان آن به تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری‌ها، نامنظمی ها و ناهماهنگی های دندان ها و فک ها می‌پردازند.ارتودنسی یکی از قدیمی‌ترین شاخه های دندانپزشکی است و شواهد زیادی از تلاش بشر برای منظم کردن دندان ها با روش های مختلف از سالیان بسیار دور در دسترس است. می توانید با مراجعه به متخصص ارتودنسی ، دندان های بهتر ، سالم تر و زیباتری داشته باشید.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از روش‌های پر کردن جای خالی دندان برای دندانپزشکی زیبایی است. با کمک ایمپلنت دوباره زیبایی به دهانتان بازمی‌گردد و همانند گذشته می‌توانید غذا بخورید. دندان ایمپلنتی کاملاً شبیه دندان واقعی است و از نظر زیبایی بهترین پروتز مصنوعی محسوب می‌شود.
برای این که بدانید کدام یک از درمان‌های زیبایی دندانپزشکی برای شما مناسب‌تر است حتماً با دندانپزشک مشورت کنید. چرا که ممکن است شما تصور کنید لمینت برایتان بهتر است اما شاید تنها با بلیچینگ مشکلاتتان حل شود و یا اصلا مشکل اصلی شما چیز دیگری باشد و درمان دیگری مانند ارتودنسی نیاز داشته باشید. بنابراین حتماً قبل از تصمیم ‌گیری اطلاعات کافی راجع به درمان‌ها کسب کنید و با دندانپزشک صحبت نمایید.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml