معرفی KMC A5 شاسی‌بلند جدید کرمان موتور | KMC A5 با چهره‌ای جذاب و امکانات به روز + فیلم

به گزارش شمانیوز :KMC A5 ، شاسی‌بلند جدید کرمان موتور با طراحی اسپرت و جوان‌پسند، رقیبی قدرتمند برای چنگان CS35 پلاس و هایما S5 در بازار ایران خواهد بود.خودروKMC A5 به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و گیربکس اتوماتیک CVT مجهز و دارای امکانات رفاهی متنوعی مانند سانروف، صندلی‌های چرمی، سیستم تهویه خودکار و نمایشگر لمسی را می‌دهد.KMC A5 با رقابت قیمتی و در دو تیپ عرضه خواهد شد و می‌تواند ایده‌آل برای خانواده‌های ایرانی باشد.کرمان موتور برنامه دارد تا به زودی فروش KMC A5 را آغاز کند و انتظار می رود این خودرو با استقبال خوبی از این خودرو روبرو شود. در ادامه به بررسی بیشتر خودرو KMC A5 می پردازیم. 

مشخصات فنی

مشخصات فنی کی ام سی A5 در مقایسه با SWM G01F سیف خودرو در بخش موتور تحول آنچنانی را تجربه نکرده است، یعنی همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۵۵ اسب بخار در محصول کرمان موتور هم انجام وظیفه می‌کند.

البته نهایت گشتاور این موتور نسبت به قبل مقداری کاهش دارد و از ۲۳۰ به ۲۱۲ نیوتن.متر رسیده است. علت این کاهش گشتاور را احتمالا باید در بحث تغییر گیربکس جستجو کرد. جعبه دنده کی ام سی A5 از نوع ۷ سرعته دو کلاچه روغنی است و دیگر اثری از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته در این خودرو مشاهده نمی‌شود.

این تغییر شاید برای طرفداران این محصول چندان خوشایند نباشد، چرا که گیربکس‌های دو کلاچه چینی فعلا نتوانسته‌اند از لحاظ استهلاک شرایط مقرون به صرفه و قابل قبولی را برای مشتریان ایرانی فراهم کنند. بنابراین حضور یک گیربکس اتوماتیک معمولی روی کی ام سی ای ۵ احتمالا می‌توانست در بلندمدت استهلاک کمتری از نظر تعمیرات و نگهداری جعبه دنده برای مشتری ایجاد کند و نسبت به گیربکس دو کلاچه دردسر کمتری به وجود آورد. به هر حال کرمان موتور تصمیم گرفته این گیربکس را روی محصول جدید خود نصب کند و باید ببینیم که عملکرد آن در طول زمان به چه صورت خواهد بود.

با توجه به استفاده از گیربکس دو کلاچه تر انتظار داریم که یکی از نقاط ضعف اصلی اس دبلیو ام یعنی شتاب‌گیری نامناسب آن برطرف شده باشد. محصول سیف خودرو شتاب ۱۲.۷ ثانیه‌ای داشت، اما انتظار داریم حالا این میزان شتاب حداقل حدود نیم ثانیه بهتر شده باشد. البته این مورد بستگی به دقت و سرعت عمل گیربکس دو کلاچه دارد و باید در عمل مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

در بحث تجربه رانندگی هم باید بدانید که این محصول سواری نسبتا نرم‌تری در مقایسه با رقبا دارد و تجربه سواری لذت‌بخش‌تری برای سرنشینان به وجود می‌آورد. از لحاظ پایداری و هندلینگ در سرعت‌های عادی و متعارف هم وضعیت کی ام سی A5 قابل قبول است و پایداری اطمینان‌بخشی در آن احساس می‌شود. هرچند که در سرعت‌های بالا به دلیل ارتفاع بدنه باید مواظب حرکات عرضی و ناپایداری‌هایی احتمالی بود.

در مجموع باید گفت که مشخصات فنی کی‌ ام‌ سی A5 در بازار امروز ایران معمولی است و همچون دیگر محصولات چینی از پیشرانه ۱.۵ لیتری و گیربکس دو کلاچه استفاده می‌کند که شاخصه‌های فنی چندان برجسته‌ای برای یک کراس اوور چینی در بازار امروز محسوب نمی‌شود.

KMC A5

طراحی ظاهری

کی ام سی A5 خودرو جدیدی نیست، بنابراین نباید انتظار طراحی فوق‌العاده مدرن و نوینی از این محصول داشته باشید. شرایط در حدی است که اگر کیت بدنه اسپرت را از روی آن برداریم به یک شمایل ساده با طراحی خانوادگی میرسیم که شاید ۵ یا ۶ سال پیش می‌توانست زیبا به نظر برسد، اما امروزه دیگر نکته چندان هیجان‌انگیز و دلچسبی در آن دیده نمی‌شود. با این حال کیت اسپرت خیلی خوب روی بدنه این خودرو نشسته و ظاهر مهیج و جذاب‌تری برای KMC A5 به وجود آورده است.

این وضعیت باعث می‌شود تا علاوه بر مشتریان خانوادگی، افراد جوان و جویای خودروهای با ظاهر اسپرت هم نظر مثبتی در قبال فرم بدنه کی‌ام سی A5 داشته باشند.

KMC A5

طراحی داخلی

بعد از ورود به کابین KMC A5 نباید انتظار تغییرات همه‌جانبه و کامل نسبت به محصول سیف خودرو داشته باشید. در اینجا همان داشبورد، همان غربیلک فرمان و همان صندلی‌ها قابل مشاهده است، اما به‌روزرسانی‌هایی در بخش کنسول جعبه‌دنده مشاهده می‌شود. به‌خصوص که دیگر خبری از اهرم تعویض دنده نیست و جای آن یک کلید گردان استفاده شده است که می‌تواند نکته مثبتی تلقی شود، هرچند که در کیفیت رانندگی و ارگونومی کابین تاثیر چندانی نخواهد داشت.

سطح کیفی متریال استفاده‌شده در داشبورد و رودری‌ها خوب است و یکی از نقاط قوت کی ام سی A5 در مقایسه با دیگر چینی‌های هم‌رده موجود در بازار ایران به حساب می‌آید. میزان فضای موجود در صندلی‌های ردیف عقب هم در نوع خود کافی به نظر می‌رسد و افراد بزرگسال در صندلی‌های عقب محدودیت چندانی نخواهند داشت. حداکثر گنجایش باری که می‌توان در صندوق عقب این خودرو جاسازی کرد، ۵۷۰ لیتر است که در این کلاس مناسب به نظر می‌رسد و نیازهای یک خانواده ۵ نفره را در هنگام سفر پاسخ می‌دهد.

در مجموع باید گفت که کابین کی ام سی A5 از لحاظ کیفی در سطح نسبتا بالایی قرار دارد، اما در بحث طراحی داشبورد دیگر کمی قدیمی شده است و اگر در کنار طراحی‌های محصولات جدید چینی نظیر چانگان UNI-T قرار بگیرد، انتقاداتی به طرح ساده داشبورد آن وارد خواهد شد. در غیر این صورت مشکل خاصی در این زمینه هم وجود ندارد و یک کابین متعادل و نسبتا زیبا را در این محصول کرمان موتور شاهد خواهیم بود.

 

قیمت کی‌ ام‌ سی A5 در بازار

تا زمان نگارش این مطلب اطلاعات دقیق و رسمی از سوی کرمان موتور درباره قیمت و زمان عرضه کی ام سی A5 منتشر نشده است، اما همان‌طور که انتظار می‌رود باید تا پایان سال ۱۴۰۲ و حداکثر اوایل سال ۱۴۰۳ منتظر عرضه این خودرو در بازار ایران باشیم.

قیمت اس دبلیو ام G01F در بازار چین حدود ۱۶ هزار دلار است و باید دید که در بازار خودرو ایران از سوی کرمان موتور در ازای چه مبلغی به فروش می‌رسد. البته همان‌طور که اطلاع دارید کی ام سی A5 پیش از این با برند SWM توسط شرکت سیف خودرو در کشورمان عرضه شده بود که به دلایل مختلف و مشکلاتی که در این راه پیش آمد، شرکت مذکور نتوانست این محصول را به‌طور منظم و در تیراژ مناسب به مشتریان ایرانی عرضه کند.

در حال حاضر قیمت بازار نمونه‌های مونتاژی سیف خودرو در ایران حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است، اما احتمال دارد با آزادسازی واردات خودرو، به‌ویژه محصولات کارکرده خارجی، کرمان موتور قیمت رقابتی را برای این محصول خود در نظر بگیرد تا بتواند رقابت بهتری را با محصولات کارکرده از برندهای معتبر خارجی در بازار ایران داشته باشد.

 


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml