وزارت علوم و ارتباطات به دنبال راهکاری طلایی برای جایگزین قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور است!

آن‌ها وعده دادند که هنگام برگزاری کنکور در تیرماه سال جاری، اینترنت قطع نخواهد شد.

 وزرای ارتباطات و علوم در حاشیه نشست امروز هیئت دولت اعلام کردند به‌دنبال راهکارهایی برای مقابله با تقلب در کنکور هستند. آن‌ها تأکید کردند که این راهکار «قطع اینترنت» نیست.

در تیرماه نوبت دوم کنکور سراسری برگزار خواهد شد و خبرهای ضد‌ونقیضی درباره احتمال قطعی اینترنت به گوش می‌رسد. در همین راستا، «محمدعلی زلفی‌گل»، وزیر علوم، در حیاط هیئت دولت احتمال قطع اینترنت را رد کرد و گفت:

«تمام تلاشمان را می‌کنیم تا داوطلبین در کمال امنیت و آرامش به رقابت علمی بپردازند. ان‌شاءالله آقای زارع‌پور به ما کمک می‌کند تا در حوزه‌های امتحانی امنیت کامل وجود داشته باشد که این کمک قطع اینترنت نیست.»

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در تکمیل سخنان زلفی‌گل اظهار داشت راهکارهایی را دنبال می‌کنند تا با استفاده از تجهیزات دانش‌بنیان، هرگونه ارتباط داوطلبان با خارج از حوزه آزمون شناسایی و با آن مقابله شود.

او تأکید کرد این راهکار، قطعی اینترنت نیست؛ زیرا با این کار هم ممکن است بالاخره تقلب صورت گیرد.

زارع‌پور دی‌ماه سال گذشته و پس از قطعی چند‌ساعته اینترنت در روز برگزاری نوبت اول کنکور سراسری، وعده داد اینترنت دیگر برای هیچ آزمونی قطع نشود: «این مسئله به مسئولان مربوطه گفته شده است تا برای کنکور تیرماه ۱۴۰۲ چاره دیگری بیندیشند و از راهکارهای مناسب‌تری استفاده کنند.»

او ضمن عذرخواهی از مشکلی که برای مردم در زمان قطعی اینترنت هنگام برگزاری مراسم کنکور پیش آمد، تأکید کرد که آن‌ها اصلاً با این قطعی موافق نبوده و نیستند؛ هرچند سازمان سنجش مخالفت آن‌ها را نپذیرفته است.

وزیر ارتباطات همواره تأکید دارد روش‌های بسیار پیشرفته‌تر، بهتر و فناورانه‌تری برای مقابله با تقلب وجود دارد که می‌تواند جایگزین روش قطع اینترنت شود.

رئیس قوه قضاییه نیز بهمن‌ماه سال گذشته از قطع اینترنت هنگام برگزاری کنکور گلایه کرد و گفت این امر راه منطقی و قابل‌قبولی برای جلوگیری از تقلب در کنکور نیست؛ ازهمین‌رو بایستی فکر دیگری برای سال آینده کرد.

گفتنی است دور دوم کنکور سراسری، ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml