پایان موج چهارم کاهش طلا کجاست؟

پس از رکود بازار، قیمت دلار و سکه در روز یکشنبه آرام بود/ قیمت دلار در تهران به سه نرخ افزایش یافت/ تبلیغات تبدیل سکه به طلای مذاب به دلیل منفی شدن حباب طلا افزایش یافت/ عاقبت به کجا رسید. موج چهارم کاهش طلا؟

معامله گران می گویند پس از زیان سنگین روز شنبه، قیمت دلار و ارز در روز یکشنبه روند آرامی داشت. به گفته آنها تب بازار با توجه به پیروزی پزشکان فعلا پنهان می ماند تا اینکه تحولات جدید برنامه های آنها به بازار ابلاغ شود. در بازار سهام با وجود اینکه شاخص کل در سبز بود اما روز شنبه خبری از صف خرید نبود و این بازار متعادل شد. در مجموع در یکشنبه بازار قیمت دلار، درهم و طلای مذاب بالاتر از قیمت روز شنبه بسته شد، اما قیمت ارز و تتر کمتر از قیمت اولیه هفته بود.

قیمت دلار هرات از روز شنبه با قیمت ۵۹ هزار و ۱۵۰ تومان آغاز شد و در حالی که نرخ افتتاحیه درهم صحبت های مثبتی داشت، افزایش یافت و به ۵۹ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. در ادامه قیمت دلار هرات نتوانست از این خط مقاومتی عبور کند و در قیمت ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان به فعالیت خود پایان داد.

قیمت دلار در تهران متنوع شده و تقریباً می توان گفت سه نوع دارد، یعنی در هر کانال یک نوع دارد. نرخ اول قیمت خرید دلار در بازار است که حدود ۵۸ هزار تومان است. نرخ دوم و سوم قیمت فروش به دلار است. به این ترتیب حجم بالا را در کانال ۵۹ هزار تومان و در حدود ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان و حجم کم را در کانال ۶۰ هزار تومان به بازار عرضه می کنند.

قیمت درهم با قیمت مثبت ۱۶۲۸۰ تومان آغاز شد و در نیمه اول به ۱۶۳۳۰ تومان افزایش یافت. در ادامه قیمت درهم از این سقف کاهش یافت و با قیمت ۱۶ هزار و ۲۹۰ تومان به فعالیت خود پایان داد.

اما قیمت ارز برخلاف سایر بازارها کاهش یافت و با افت ۱۵۰ هزار تومانی روی ۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بسته شد. با توجه به افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت ارزها، حباب ارز به ۱۸ درصد کاهش یافت که کمترین میزان از اول ژوئن بوده است.

قیمت طلای مذاب با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز شنبه ۱۴ میلیون و ۸۹۵ هزار تومانی به پایان رسید. حباب در حال ذوب طلا در این دو روز منفی شده و به گفته جمعی از معامله گران این نشانه ای برای بازار است. این گروه تبلیغات فروش سکه و خرید طلای مذاب را در معاملات یکشنبه آغاز کرد. یعنی از دیدگاه این گروه تبدیل سکه به طلای مذاب سود بیشتری خواهد داشت. البته گروه هایی هم هستند که می گویند در شرایط فعلی بازار در رکود است و خرید نمی کنند. میگن تا قیمت بالای کانال ۱۵ میلیون نشه شروع به خرید نکن.

به گفته تحلیلگران فنی، قیمت طلای مذاب روز شنبه موج سوم نزولی خود را تکمیل کرد و اگر بخواهد به موج چهارم برسد، ممکن است تا حمایت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی سقوط کند. از نظر فنی ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای بازار نکته مهمی است و می توان گفت در حال حاضر بازار در حال ته نشینی است. البته گروهی از مردم معتقدند این بازار تا پایان هفته افزایش می یابد و از کاهش قیمت طلای مذاب جلوگیری می کند.

نکته جالب بازار طلا صحبت های رئیس اتحادیه طلا و جواهر بود. نادر بذرافشان گفت: بر اساس بورس جهانی و قیمت جهانی طلا در حال حاضر کاهش قیمت دیگری نداریم و مردم با روی کار آمدن دولت جدید منتظر کاهش قیمت نباشند. این یک سیگنال صعودی برای بازار در نظر گرفته شد.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml