پشتیبانی از فایل های RAR سرانجام به ویندوز اضافه شد

پشتیبانی از فایل های RAR سرانجام به ویندوز اضافه شد

اقتصاد ۱۰۰ -بالاخره پس از گذشت سه دهه، مایکروسافت پشتیبانی بومی از فایل های RAR را به سیستم عامل ویندوز اضافه کرد.

به گزارش گروه دانش و فناوری،فرمت آرشیو فایل اختصاصی در سال ۱۹۹۳ توسط مهندس نرم افزار روسی یوجین روشال عرضه شد. مانند ZIP، فرمت RAR – مخفف Roshal Archive – از فشرده‌سازی داده‌ها پشتیبانی می‌کند، اما علاوه بر این، تصحیح خطا و قابلیت‌ پوشه‌بندی فایل‌ها را به معادله اضافه می‌کند. این قابلیت دوم است که اکثر مردم احتمالا RAR را به خاطر آن به خاطر می‌آورند.

در روزهای اولیه به اشتراک گذاری فایل‌های آنلاین قبل از دسترسی به اینترنت پرسرعت، پوشه‌بندی فایل RAR معمولاً برای تقسیم دانلودهای بزرگ مانند بازی‌ها یا برنامه‌‌ها به چند تکه کوچکتر استفاده می‌شد. این باعث می‌شد که بتوان آنها را حتی از طریق اینترنت‌های کم سرعت قدیمی نیز دانلود کرد و سپس زمانی که تمام قطعات منفرد دانلود شد، از برنامه‌ای مانند WinRAR برای بازسازی فایل به حالت اولیه استفاده می‌شد.

مهم‌ترین مزیت این روش این بود که، در صورت به وجود آمدن مشکل در یکی از فایل‌ها، دیگر نیازی به دانلود مجدد کل مجموعه نبود و تنها با بارگیری قطعه از دست رفته همه چیز برطرف می‌شد.

در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان این هفته، مایکروسافت بی سر و صدا اعلام کرد که با استفاده از پروژه منبع باز libarchive، پشتیبانی بومی را برای فرمت‌های فایل اضافی از جمله RAR، ۷-zip، tar و gz به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است.

پشتیبانی RAR ویندوز

مسلماً، پشتیبانی از RAR که به صورت بومی به ویندوز می‌آید، اکنون به اندازه چند دهه پیش برای کسی جذاب نیست. اتصالات سریع اینترنت امروزی به این معنی است که دانلود فایل‌های حجیم به جای چند روز، چند دقیقه یا نهایت ساعت طول می‌کشد. علاوه بر این، برای دانلود بازی پلتفرم‌هایی همچون اسیتم و اپیک در دسترس است که از سیستم خود برای دانلود استفاده می‌کنند و از سوی دیگر بسیاری از کاربران ترجیه می‌دهند فیلم مورد علاقه‌ی خود از پلتفرم‌های ویژه این کار به صورت استریم تماشا کنند.

مایکروسافت نیز بسیار دیر وارد بازی شده است زیرا سیستم عامل‌های دیگری مانند ChromeOS مدت‌هاست که از این فرمت پشتیبانی می‌کنند. اما از قدیم می‌گویند که ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است.

کسانی که همچنان از نسخه‌های قبلی ویندوز استفاده می‌کنند هنوز گزینه‌های زیادی برای کار با فایل‌های RAR در دسترس دارند. اگر هم به دنبال امتحان چیزی غیر از WinRAR هستید، شاید چیزی مانند PeaZip یا Zipeg ارزش امتحان را داشته باشد. هر دوی آنها رایگان هستند، فرمت‌های زیادی را پشتیبانی می‌کنند و به راحتی برای دانلود در دسترس هستند.

انتهای پیام



منبع :

سخت افزارمگ



وبگردی


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml