پیش بینی قیمت طلا و سکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری/ منطقه شیرین خرید طلا چه قیمتی‌ست؟

شکست منطقه فعلی، قیمت طلا را به ۳.۱ میلیون تومان می‌رساند

پیش بینی قیمت طلا و سکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری/ منطقه شیرین خرید طلا چه قیمتی‌ست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،بازدهی هر دو بخش بازار طلای ایران در هفته گذشته منفی بود. قیمت سکه افت ۱.۸۴ درصدی را ثبت کرد و در قعر جدول بازدهی بازارها ایستاد. قیمت طلای ۱۸ عیار هم معادل ۱.۶۲ درصد افت کرد و پس از سکه بیشترین بازدهی منفی را در میان بازارهای رقیب داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز،ریزش قیمت اونس جهانی طلا طی ۱۰ روز گذشته و تقلای پر افت و خیز این فلز گران‌بها برای بازگشت به نقطه اوج قیمتی در یک ماه گذشته، یکی از دلایل ریزش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی بوده است. در همین حال، قیمت دلار نیز در بازار تهران تحت مدیریت سختگیرانه بازارساز است و انتظار نمی‌رود دلار بتواند دست کم تا زمان برگزاری انتخابات، تحرک قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. بر همین اساس، فعلا بازار طلا و سکه ایران تحت فشار دو اهرم دلار و اونس جهانی طلا قرار گرفته است. اما این روند تا چه زمانی ادامه دارد و کدام منطقه قیمتی، نقطه شیرین خرید طلا و سکه است؟

مجتبی دیبا، تحلیلگر بازارهای مالی با تاکید بر اینکه بازارها به دلیل نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری عملا در کمای کامل به سر می‌برند، به تجارت‌نیوز گفت: «هر دو بازیگر بازار یعنی معامله‌گران و بازارساز به جمع‌بندی نهایی برای اینکه در این بازار خریدار باشند، نمی‌رسند و بنابراین، همه دست نگه داشته‌اند تا بعد از انتخابات، تصمیمات جدید را اتخاذ کنند.»

وی افزود: «نزدیک‌شدن به عید قربان و اثرگذاری بر بازاری مانند هرات نیز یکی از عواملی‌ست که می‌تواند بر بازار داخلی دلار تاثیرگذار باشد.»

این تحلیلگر بازارهای مالی در راستای پیش‌ بینی قیمت سکه هم تاکید کرد: «باید توجه داشت، تا زمانی که قیمت سکه پایین‌تر از محدوده ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۴۰ میلیون تومان را نبیند، نمی‌توانیم انتظار ریزش بیشتری را داشته باشیم، اما اگر این منطقه بشکند، قیمت ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هم برای سکه قابل دسترسی‌ست.»

دیبا اظهار کرد: «البته حراج سکه‌ای که هفته گذشته از سوی بانک مرکزی صورت گرفت هم اعداد خوبی برای خرید داشت و به نظر می‌رسد می‌تواند سیگنال کاهشی به قیمت سکه در بازار بدهد.» وی افزود: «البته در این میان از تاثیر قیمت اونس جهانی طلا نیز نباید غافل شد.»

۲۲۰

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml