پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۴ اردیبهشت / کاهش تب سکه سیاسی است؟

اقتصاد ۱۰۰ – امروز ورود قیمت انس جهانی طلا به محدوده ۲۰۰۰ دلاری توانست قیمت طلا در بازارهای داخلی را با خود همراه کند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 14 اردیبهشت / کاهش تب سکه سیاسی است؟

این رشد قیمت به مذاق سکه خوش نیامد و صبح روز جاری، قیمت سکه با کاهش قیمت دلار، ارزان شد. امروز قیمت طلا و سکه در یک روند نامتوازن قرار داشتند.

شب گذشته قیمت انس‌ جهانی طلا توانست پس از ۱۴ روز به قله ۲۰۰۰ دلاری برگردد. این محدوده فعلا برای طلای جهانی محفوظ است و با قیمت ۲۰۱۱ دلار معامله می‌شود.

قیمت سکه و حباب آن 13 اردیبهشت 1402

قدرت‌نمایی تورم در بازار فلز گرانبها

در همین راستا علی صادقین تحلیلگر بازارهای مالی با اشاره به سیگنال سفر رئیسی به دمشق به تجارت‌نیوز گفت: «این اخبار می‌تواند بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد. از آنجا که قیمت دلار تاثیر ۷۰ درصدی بر بازار طلا و سکه دارد می‌تواند قیمت طلا و سکه را نیز در کانال‌های پایین‌تر قرار دهد.»

وی با اشاره به موضوع تورم خاطرنشان کرد: «تاثیر اخبار می‌تواند روند کوتاه‌‌مدت در بازارها را متاثر سازد؛ این در حالی است که تورم در اقتصاد و بازارهای مالی در میان‌مدت و بلندمدت قدرت‌نمایی می‌کند.»

وی تورم سال جاری را ۵۰ درصد عنوان کرد و گفت: «معتقدم با این مقدار تورم روند قیمت طلا و سکه افزایشی است. مگر اینکه در کوتاه‌مدت بازارها تحت تاثیر اخبار بین‌المللی قرار بگیرند.»

توافق با همسایگان جایگزین برجام شد؟

امروز علاوه بر خبر احتمال آغاز نصب دوباره دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌المللی اتمی در برخی از سایت‌های اتمی ایران، سفر رئیس جمهوری به دمشق نیز به بازارهای مالی سیگنال مساعد داد.  پیش از این نیز بهبود روابط سیاسی با کشورهای مجاور توانسته بود در کوتاه‌مدت روند قیمت در بازارهای مالی را تعدیل کند. به اعتقاد تحلیلگران بازار، فعلا مراوده با کشورهای همسایه جایگزین‌ سیگنال‌های برجامی شده است.

از بازار چه خبر؟

امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با کاهش ۴۱۷ هزار تومانی قیمت، با رقم ۳۳ میلیون و ۳۸۴ هزار تومان در بازار معامله شد. سکه بهار نیز روز گذشته کانال ۳۰ میلیون تومانی را ترک کرد و امروز نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۹ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان مبادله شد.

از صبح امروز  نیم سکه و ربع سکه  هر کدام ۱۰۰ هزار تومان ارزان شدند. این مقدار کاهش تا بعد از ظهر روز جاری نیز ادامه داشت. نیم سکه با قیمت ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مبادله شد. ربع سکه نیز به قیمت ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

سکه گرمی امروز نیز همانند روز گذشته با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت روز را آغاز کرد. این قطعه با قیمت هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز حباب سکه بهار ۲۳۲ هزار تومان و نیم سکه ۶۶ هزار تومان رشد داشتند. حباب سایر قطعات سکه نیز کاهش داشت. حباب سکه گرمی ۱۶۰ هزار تومان و سکه امامی ۶۷ هزار تومان ریخت.

قیمت طلا برخلاف روند کاهشی روز گذشته، امروز بر مدار رشد قیمت طلای جهانی قرار گرفت. هر مثقال طلا نزدیک به ۴۵ هزار تومان افزایش داشت و با قیمت ١١ میلیون و ۸۶۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۱۰ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۷۳۲ هزار تومان مبادله شد.



منبع :


تجارت‌‌نیوز

چه زمانی طلا بخرم؟

چه زمانی طلا بخرم؟

تکنیک‌های دریافت سود روی طلا (+ پیش بینی قیمت طلا) رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

ثبت نام رایگان در وبینار آموزشی
ظرفیت محدود



وبگردی


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml