پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت / سکه از کجا خط می‌گیرد؟

اقتصاد ۱۰۰ – در ماه‌های اخیر قیمت طلا و سکه همگرایی زیادی با دلار داشته و طلای جهانی بازیگر فعالی در این بازار نبوده است. با سقف تاریخی قیمت انس جهانی و تمایل طلا به این بازار، باید دید هفته آینده قیمت سکه نیز دست از همراهی با دلار می‌کشد؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه 16 اردیبهشت / سکه از کجا خط می‌گیرد؟

قیمت طلا و سکه در هفته دوم اردیبهشت از قیمت دلار و نوسانات این بازار تبعیت کرد. هر چند وقتی انس جهانی طلا توانست قله ۲۰۰۰ دلاری را در روز سه‌شنبه فتح کند، طلا از دلار پیروی نکرد و با انس جهانی همراه شد.

در روزهایی که دلار با قیمت ۵۵ هزار تومان در بازار معامله می‌شد، قیمت سکه نیز به محدوده ۳۵ میلیون تومانی راه پیدا کرد. ریزش قیمت دلار بازار فلز زرد را نیز با خود همراه کرد.

قیمت سکه و حباب آن 14 اردیبهشت 1402

سرنوشت بازار طلا در هفته آینده

دلار دومین هفته اردیبهشت را با روند صعودی آغاز کرد و در میانه هفته با ریزش هزار و ۵۰۰ تومانی، در روند نزولی قرار گرفت. تحلیل‌گران اقتصادی به سیگنال‌هایی که بازار را احاطه کرد، اشاره می‌کنند. به اعتقاد آنها تاثیر اخباری نظیر سفر رئیسی به دمشق توانست روند کوتاه‌مدت بازارهای مالی را تغییر دهد؛ این در حالی است که تورم بر بازارها در میان‌مدت و بلندمدت قدرت‌نمایی می‌کند.

کارشناسان اقتصادی با توجه به همگرایی شدید قیمت طلا و سکه با دلار، هر روندی را که دلار در هفته سوم اردیبهشت در پیش بگیرد پیش‌فرض قیمت در بازار فلز زرد می‌دانند.

انتظارات تورمی موضوعی است که پیوسته به تاثیر‌پذیری بازارهای مالی از آن تاکید شده است.به اعتقاد کارشناسان اقتصادی با توجه به این مقوله تاثیر‌گذار، تنها اهرم مهار قیمت در این بازارها می‌تواند سیگنال‌های سیاسی باشد و خط و نشان‌های سیاستگذار!

طلای جهانی در سقف تاریخی

قیمت انس‌ جهانی طلا شب سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت پس از ۱۴ روز به قله ۲۰۰۰ دلاری برگشت. این محدوده فعلا برای طلای جهانی محفوظ است و با قیمت ۲۰۴۹ دلار معامله می‌شود.

رفتار سکه در روزهای هفته اخیر نشان داد که این بازار چشم به قیمت دلار دارد و چندان نسبت به سقف تاریخی  انس جهانی طلا توجه نشان نداده است.

طلای جهانی روز گذشته در کانال ۲ هزار دلار به سمت پله‌های بالاتر حرکت کرد. بانک مرکزی آمریکا در نشست دیروز خود، نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد دیگر افزایش و آن را به ۵.۲۵ درصد رساند. این اقدام طبق اظهارنظر کارشناسان اقتصادی، اوج نرخ بهره آمریکاست. طبق بررسی‌های به عمل آمده این عدد از سال ۲۰۰۶ تاکنون تکرار نشده است. برخی از تحلیل‌گران اقتصادی معتقدند به نظر می‌رسد انس در سودای رسیدن به سقف جدید است.

از بازار چه خبر؟

دیروز قیمت دلار افزایش محدودی داشت. همچنین انس طلا نیز در سقف تاریخی خود قرار گرفت. این دو مولفه‌ی موثر بر قیمت طلا و سکه توانست روند قیمت در بازار فلز زرد را افزایش دهد.

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲  قیمت سکه امامی با کاهش ۴۸۹ هزار تومانی قیمت، با رقم ۳۳ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان در بازار معامله شد. سکه بهار نیز روز گذشته با افزایش ۳۱۳ هزار تومانی قیمت به کانال ۳۰ میلیون تومانی برگشت و با همین رقم مبادله شد.

روز گذشته  نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان گران و با قیمت ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مبادله شد. اما ربع سکه  تنها قطعه‌ای بود که دیروز با قیمت ثابت و بدون تغییر معامله شد. این قطعه همانند روز چهارشنبه با قیمت ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی مبادله شد.

سکه گرمی  نیز روز گذشته افزایش محدودی داشت و با قیمت هفت میلیون و ۳۲۰ هزار تومان معامله شد.

 دیروز سکه امامی تنها قطعه‌ای بود که افزایش قیمت حباب داشت. سایر قطعات سکه کاهش حباب ۲۵ تا ۹۰ هزار تومانی قیمت داشتند.

روز گذشته قیمت طلا نیز رشد داشت. هر مثقال طلا ۴۰ هزار تومان افزایش داشت و با قیمت ١١ میلیون و ۸۴۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش هشت هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۷۳۴ هزار تومان مبادله شد.

طلای دست دوم دیروز با قیمت دو میلیون و ۲۹۸ هزار تومان معامله شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

 



منبع :


تجارت نیوز

چه زمانی طلا بخرم؟

چه زمانی طلا بخرم؟

تکنیک‌های دریافت سود روی طلا (+ پیش بینی قیمت طلا) رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

ثبت نام رایگان در وبینار آموزشی
ظرفیت محدود



وبگردی


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml