پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۳ اردیبهشت / سکه‌بازان سوار روی الاکلنگ دلار

در هفته جاری قیمت طلا و سکه در بیشتر روزها در روند نزولی قرار داشت. این بازار همگرایی بالایی با دلار دارد و برای هفته پیش‌رو چشم انتظار فراز و فرودهای دلاری است.

قیمت طلا و سکه در آخرین روز کاری این هفته با افزایش قیمت همراه بود. در سومین هفته اردیبهشت قیمت در هر دو بازار روند افزایشی و کاهشی را به خود دید. اخباری که روانه بازار شد سکه را در برخی روزها تا کانال ۳۳ میلیون تومان بالا برد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 23 اردیبهشت  / سکه‌بازان سوار روی الاکلنگ دلار

این هفته قیمت طلا و سکه همگرایی بالایی با قیمت دلار نشان داد. مانند هفته‌های گذشته انس جهانی طلا بازیگر فعالی در این بازار نبود.

گفتنی است در سومین هفته اردیبهشت ثبت‌نام در بازار خودرو جریان ورود پول به بازارهای مالی را کند کرد و از قدرت سکه‌بازارن افزایشی کاسته شد.

 ساز مخالف طلا از سکه

قیمت طلا روز گذشته تا سطح دو میلیون و ۵۶۹ هزار ۸۰۰ تومان بالا رفت. هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان معاملات با افزایش قیمت سکه همراهی نکرد و با قیمت دو میلیون و ۶۴۲ هزار تومانی بسته شد و روند کاهشی داشت. این قیمت در مقایسه با روز چهارشنبه حدود ۱۰ هزار تومان کاهش داشت.

هر مثقال طلا نیز ۴۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۱ میلیون و ۴۵۱ هزار تومان مبادله شد.

سکه صعودی شد

قیمت سکه دیروز بخش کوچکی از زیان دو روز گذشته را جبران کرد. این قطعه روز پنج‌شنبه با قیمت ۳۲ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان معامله شد و افزایش ۱۱۵ هزار تومانی را تجربه کرد.

فعالان اقتصادی معتقدند که سکه در موقعیت حساسی قرار گرفته، به عقیده آنها در صورتی که سکه امامی بالای این مرز باقی بماند، ممکن است موجب ورود تدریجی خریداران جدید به بازار شود و سکه به سوی نیمه کانال مذکور حرکت کند.

روز گذشته سکه بهار با ۲۰۷ هزار تومان افزایش قیمت بیشترین مقدار رشد قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه دیروز ۱۰۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه ۴۰ هزار تومان و  سکه گرمی ۱۰ هزار تومان گران شدند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۴۰ و ۶ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان مبادله شدند.

روز پنج‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت، حباب سکه در تمام قطعات افزایش محدودی داشت. دیروز حباب سکه بهار با ۱۱۴ هزار تومان افزایش بیشترین رشد قیمت را داشت.

سرنوشت طلا در هفته آتی

گفتنی است در سومین هفته اردیبهشت قیمت طلا و سکه با بازدهی منفی همراه بود. این هفته طلا بازدهی منفی ۴.۲۲ درصدی را به ثبت رساند و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۱۴ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۱۶ هزار تومان کاهش داشت. سکه امامی نیز بازدهی منفی داشت. این قطعه در هفته اخیر ۵۰۴ هزار تومان ارزان شد و بازدهی منفی ۴.۴۴ درصدی را تجربه کرد.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی قیمت طلا و سکه را وابسته به روند قیمت دلار در بازار می‌دانند. بازاری که به اعتقاد آن‌ها هر گونه پیش‌بینی در آن دشوار شده است.

معامله‌گران روند کلی بازارهای مالی را با توجه به تورم صعودی می‌دانند. آنها معتقدند روند‌های کاهشی استراحت‌های موقتی در روند صعودی است.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml