چطوری با خرید طلا بهترین سود را دریافت کنیم؟ بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا

طلا در تاریخچه انسان‌ها یکی از واحدهای پولی و معامله‌ای بوده. همچنین طلا یکی از بهترین دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری کردن است چرا که این فلز دارای ارزش بالا است و حجم معاملات این بازار زیاد است. اما بهترین راه برای سرمایه‌گذاری موفق در بازار طلا چیست؟ راه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در طلا وجود دارد و شما می‌توانید شمش طلا، طلای گرمی، سکه طلا، طلای آبشده، صندوق طلا و زیورآلات طلا را به منظور سرمایه‌گذاری خریداری کنید اما کدام یک از این دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری بهتر هستند؟

ما در این مطلب به معرفی بهترین روش‌های سرمایه گذاری در طلا می‌پردازیم که می‌توانند بیشترین بازده را به شما بدهند! با ما همراه باشید.

چطوری می‌توان با خرید طلا سود کرد؟

چطوری با خرید طلا بهترین سود را دریافت کنیم؟ بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا

فلز طلا یکی از فلزات ارزشمند در جهان است که دارای یک بازار جهانی مختص به خود است و تعدادی زیادی از افراد در همین بازار به معامله کردن و خرید و فروش طلاهای خود می‌پردازند. این دارایی‌ها لزوما فقط به طلای فیزیکی ختم نمی‌شود. در بازار معاملاتی طلا دارایی‌های بسیار زیادی مثل سپرده‌های طلا، واحد‌های صندوق‌های طلا و غیره معامله می‌شود که از دسته دارایی‌های غیر فیزیکی هستند.

سود کردن در این بازار ساده و آسان است و می‌توان گفت که طلا یک سرمایه گذاری پر سود در ایران است! شما می‌توانید از دو روش برای سود کردن استفاده کنید. روش بلند مدت و روش کوتاه مدت.

در روش بلند مدت، شما در یک بازه زمانی بیش از شش ماه طلای خریداری شده خود را نگه می‌دارید و پس از گذشت این بازه زمانی، آن را به فروش می‌رسانید. این روش مناسب برای افرادی است که معاملات لحظه‌ای علاقه ندارند و هدف آنها از سرمایه‌گذاری، دریافت یک بازده خوب در طولانی مدت است.

در روش سرمایه‌گذاری کوتاه مدت، سرمایه‌گذاران به طور فعال نوسانات بازار طلا را دنبال می‌کنند و در زمان‌های مناسب به خرید و فروش طلا می‌پردازند. در این روش شما به مدت زمان کمتری در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنید و در این روش، تعداد معاملات شما بسیار بیشتر از روش بلند مدت است!

بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا

حالا که با روش سود کردن در بازار طلا آشنا شدیم، حالا وقت به معرفی کردن بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری و خرید طلا رسیده! هر کدام از این روش‌ها دارای مزایا و معایب مختص خود هستند و شما باید با توجه به نوع سرمایه‌گذاری خود، در این روش‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

خرید و سرمایه‌گذاری در طلای آبشده

طلای آبشده در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین دارایی‌های بازار طلا است که سرمای‌گذاران زیادی را به خود جذب کرده است! طلای آبشده به فلز طلا ۱۸ عیاری گفته می‌شود که از طلای دست دوم و شکسته به دست می‌آید. پس از ذوب کردن این نوع زیورآلات و طلاها، طلای آبشده عیارسنجی می‌شود و پس از مشخص شدن عیار آن، به عنوان طلای آبشده به فروش می‌رسد.

طلای آبشده اجرت ساخت ندارد و در بازار طلا به عنوان طلای ۱۸ عیار معامله می‌شود. شما می‌توانید به مقدار دلخواه از طلای آبشده خریداری کنید و در هر زمان آن را به فروش برسانید. نقدشوندگی این نوع طلا بسیار بالا است و در کمترین زمان به پول تبدیل می‌شود!

اما این روش دارای معایب مختص به خود نیز می‌باشد. خرید و فروش مطمئن طلای آبشده مقداری سخت است چرا که شما نیازمند به پیدا کردن فروشندگان معتبر برای خرید و فروش طلای آبشده خود هستید.

خرید و سرمایه‌گذرای در سکه طلا

چطوری با خرید طلا بهترین سود را دریافت کنیم؟ بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا

سکه طلا نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین دارایی‌های بازار طلا است و به گفته برخی از سرمایه‌گذاران، سکه طلا بهترین سرمایه گذاری است! به احتمال زیاد سکه طلا دارای بازار معاملاتی گسترده‌تری نسبت به دیگر بازارها است و معاملات لحظه‌ای در این روش پرسودتر است. یکی از بزرگترین معایب و شاید مزایا در این روش، داشتن حباب قیمتی است! اما چرا این مورد هم مزایا است و هم معایب؟

سرمایه‌گذارانی از طریق روش کوتاه مدت در این خرید سکه سرمایه گذاری می‌کنند، معمولا به معاملات لحظه‌ای می‌پردازند و وجود داشتن این حباب قیمتی یک مزایا برای آنها به حساب می‌آید. اما از سمتی دیگر وجود داشتن این حباب قیمتی، یک معایب برای سرمایه‌گذارانی است که از طریق روش بلند مدت در خرید سکه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

جدا از داشتن نوسانات زیاد و حباب قیمتی، سکه طلا به طور میانگین سود بیشتری نسبت به دیگر بازارهای طلا دارد. همچنین شما می‌توانید از سکه‌های گرمی نیز خریداری کنید و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنید! قیمت این سکه کمتر بوده و شما می‌توانید با سرمایه کمتر، در سکه‌های گرمی سرمایه‌گذاری کنید.

خرید و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا

خرید طلای فیزیکی معایب‌های متعددی دارد! یکی از بزرگترین معایب آن نیازمند بودن به مکانی امن برای نگه‌داری آن است. همانطور که گفته شد، طلا فقط به صورت فیزیکی قابل سرمایه‌گذاری نیست و شما می‌توانید از روش‌های خرید طلای غیرفیزیکی نیز به منظور سرمایه‌گذاری استفاده کنید!

صندوق طلا یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری و خرید طلا به روش غیر فیزیکی است! صندوق‌های طلا براساس واحد خرید و فروش می‌شوند. هر کدام از صندوق‌ها قیمت واحدهای متفاوتی دارند و شما می‌توانی با توجه به سرمایه خود، تعداد واحد دلخواه خود را خریداری کنید. صندوق‌های طلا یکی از بهترین روش‌ها برای افرادی هستند که می‌خواهند با سرمایه کم، در بازار طلا سرمایه‌گذاری کنند، چرا که قیمت واحدهای صندوق طلا از هزار تومان هم شروع می‌شود.

بازده صندوق‌های طلا در گاهی اوقات از بازار طلای فیزیکی نیز بیشتر است و نقدینگی آن همانند طلای فیزیکی! خرید و فروش این صندوق‌ها سریع و به صورت اینترنتی است و شما می‌توانید در چندین ثانیه واحدهای خود را به فروش برسانید و پول خود را به اسکناس تبدیل کنید.

خرید و سرمایه‌گذاری بر روی زیورآلات طلا

در این روش شما در کنار سرمایه‌گذاری بر روی فلز خام طلا، می‌توانید از زیورآلات خریداری شده خود نیز استفاده کنید! به طور کلی در این روش شما نیازمند پرداخت اجرت و کارمزد ساخت طلا نیز هستید که در زمان فروش، این مبلغ از قیمت زیورآلات اصلی شما کم می‌شود و فقط به نسبت وزن طلای خالص و قیمت روز طلا به شما پول پرداخت می‌شود.

این روش مناسب برای افرادی است که علاقه‌مند به استفاده از زیورآلات طلا هستند و در عین حال می‌خواهند که در بازار طلا سرمایه‌گذاری کنند. از مزایای این روش می‌توان به قابل استفاده بودن طلای خریداری شده اشاره کرد و در مورد معایب آن می‌توان به وجود داشتن اجرت ساخت و کارمزد بالا نیز اشاره کرد.

جمع‌بندی

فلز طلا یکی از پر بازده‌ترین روش‌ها است و طبق نمودارهای مختلف، قیمت فلز طلا همپا با تورم و گاها بیشتر از تورم رشد داشته است. طلا همیشه نقد است و شما می‌توانید در هر زمان سرمایه‌گذاری خود را به پول نقد تبدیل کنید! شما می‌توانید برای آشنایی با بهترین روش‌های فروش طلا، مطلب آموزش فروش فلزات ارزشمند را مطالعه کنید!

امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده باشد. از همراهی شما متشکریم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml