متهم بودن کارمند سابق اپل به سرقت اطلاعات تجاری این شرکت

کارمند سابق اپل، ویبائو وانگ امروز رسماً به سرقت اطلاعات تجاری و اسرار مهم شرکت درمورد خودروی این شرکت و فرستادن آن‌ها به چین متهم شد.

در کیفرخواستی که توسط وزارت دادگستری ایالات متحده به اشتراک گذاشته شده است، وانگ به دلیل دسترسی مخفیانه به داده‌های خودروی اپل بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ به شش فقره سرقت اسرار تجاری متهم شده است.

وانگ در زمان حضورش در اپل در «تیم گزارمان» مشغول به کار بود. او به دلیل جایگاهش، به پایگاه‌های اطلاعاتی که شامل اطلاعات پروژه بود، دسترسی گسترده‌ای داشت. فقط چند هزار نفر از ۱۳۵ هزار کارمند تمام‌وقت اپل به این اطلاعات دسترسی دارند.

متهم بودن کارمند سابق اپل به سرقت اطلاعات تجاری این شرکت

وانگ قبل از دسترسی به دیتابیس اپل، قراردادهای حفظ محرمانگی و مالکیت معنوی را امضا کرده بود. به علاوه، او در آموزش محرمانه‌سازی شرکت کرد که عواقب سرقت داده‌ها را پوشش می‌داد. با این وجود، او در سال ۲۰۱۶، «کل کد منبع فناوری خودمختار» اپل را دانلود کرد و کمی قبل از استعفا از سمت خود در سال ۲۰۱۸، اطلاعات سیستم‌های مستقل و سخت‌افزاری را به سرقت برد.

وقتی وانگ استعفا داد، به اپل نگفت که قصد دارد به کجا برود‌. اما بعداً معلوم شد که او یک جایگاه شغلی در شعبه‌ آمریکایی شرکتی چینی که در زمینه توسعه‌ فناوری رانندگی خودمختار فعالیت می‌کند را پذیرفته‌است. اپل در می ۲۰۱۸ گزارش‌های دسترسی به داده‌ها را بررسی کرد و متوجه شد که وانگ درست قبل از رفتنش به جزئیات حساس دسترسی داشته است. اپل بلافاصله وزارت دادگستری آمریکا را از این موضوع مطلع کرد.

متهم بودن کارمند سابق اپل به سرقت اطلاعات تجاری این شرکت

در ماه ژوئن، وزارت دادگستری محل سکونت وانگ را جستجو کرد. در آن زمان او یک بلیط هواپیما یک طرفه از سانفرانسیسکوی کالیفرنیا به گوانگژو چین خریداری کرد. پس از اینکه او به چین رفت، میزان سرقت مشخص شد و آمریکا حکم دست‌گیری پلنگ را صادر کرد. در صورت استرداد به آمریکا، مهندس سابق اپل ممکن است تا ۶۰ سال زندانی شود.

وانگ یکی از سه کارمند اپل است که متهم به تلاش برای سرقت اطلاعات خودروی شرکت برای چین است. سال گذشته نیز شیائولنگ ژانگ، یکی دیگر از کارمندان سابق اپل به‌دلیل دزدی اسرار تجاری گناهکار شناخته شد. ژانگ نیز تلاش کرد از کشور فرار کند، اما دستگیر شد. این در حالی است که کارمند متهم سوم، جیژونگ چن، اعتراف به بی‌گناهی کرده است.

 

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml