کدام کشور دومین تولیدکننده خودرو برقی در جهان است؟

به گزارش گروه دانش و فناوری، آلمان جایگاه خود را به عنوان پیشروترین تولیدکننده خودروهای برقی در اروپا مستحکم کرده است.

طبق گزارش جدید خودروسازان آلمانی در سال ۲۰۲۳ بیش از۱.۲۷ میلیون خودروی برقی تولید کردند که این رقم هم خودروهای برقی باطری خور و هم هیبریدی‌های پلاگین را در بر می‌گیرد.

بدین ترتیب این رقم آلمان را پس از چین در تولید جهانی خودروهای برقی در رتبه دوم قرار می دهد.

در حالی که بیشتر خودروهای برقی چین در داخل کشورشان فروخته می‌شوند، آلمان رویکرد بیرونی‌تری دارد و ۷۶ درصد از خودروهای برقی آن برای بازارهای صادراتی است. این امر آلمان را به بازیگری کلیدی در چشم انداز جهانی در حوزه خودروهای برقی تبدیل کرده است که انواع وسایل نقلیه برقی را به کشورهای دیگرعرضه می‌کند.

 در اروپا، تسلط آلمان حتی بارزتر است، به طوری که تولید خودروهای برقی این کشور رتبه دوم در اسپانیا و رتبه سوم را در فرانسه به خود اختصاص داده است.

دولت آلمان اهداف بلندپروازانه ای را برای پذیرش خودروهای برقی تعریف کرده و هدفش ۱۰ میلیون خودروی برقی ثبت شده تا سال ۲۰۳۰ است.

با این حال، راه دستیابی به این هدف با چالش‌هایی روبرو است.

در اواخر سال ۲۰۲۳، دولت برنامه یارانه خودروهای برقی را به دلیل محدودیت‌های بودجه به طور ناگهانی متوقف کرد. این اقدام نگرانی‌هایی را در مورد مقرون به صرفه بودن خودروهای برقی برای مصرف کنندگان ایجاد کرده است و به طور بالقوه می‌تواند سرعت پذیرش EV در کشور را کاهش دهد.

برنامه یارانه، که تا ۶۷۵۰ یورو مشوق مالی برای خریداران هر نوع خودروی برقی را ارائه می کرد، با طرحی کمتر سخاوتمندانه جایگزین شده است.

طبق برنامه جدید، خودروهای BEV با قیمت خالص تا ۴۵ هزار یورو واجد شرایط دریافت یارانه ۴۵۰۰ یورویی هستند، در حالی که خودروهای گران‌تر دیگر هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند.

این تغییر سیاست توسط ذینفعان صنعت مورد انتقاد قرار گرفته است و آنها استدلال می‌کنند که می‌تواند خودروهای برقی را برای خریداران بالقوه  از جذابیت بیندازد.

خودروسازان آلمانی نیز با چالش‌های مربوط به توسعه نرم افزار و پیچیدگی‎های زنجیره تامین مواجه هستند.

تسلا و خودروسازان چینی در این زمینه پیشتاز هستند و سازندگان آلمانی را به عقب رانده‌اند.

علاوه بر این، خودروسازان آلمانی اغلب به شرکت‌های آمریکایی و آسیای شرقی برای باتری‌های EV متکی هستند، که باعث ایجاد مشکلات ناشی از وابستگی شده و مانع از توانایی آنها در توسعه فناوری‌های باتری به طور مستقل می‌شود.

با وجود این چالش‌ها، آلمان همچنان یک نیروی قابل توجه در صنعت خودروهای برقی است.

این کشور در حال سرمایه گذاری در قابلیت‌های تولید باتری است. فولکس واگن با شرکت‌هایی مانند Northvolt همکاری می‌کند تا زنجیره تامین پایدار باتری‌های EV را تضمین کند.

این تلاش‌ها برای آلمان جهت حفظ موقعیت رهبری خود در بازار خودروهای برقی اروپا و رقابت در سطح جهانی بسیار مهم است.

 

 

انتهای پیام



منبع :

اقتصاد ۱۰۰



وبگردی



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml