برگشت کیبوردهای قدیمی به گوشی های لمسی، البته با شرایط جدید

ظاهرا کیبوردهای فیزیکی قدیمی قرار است این بار با عملکردی بادی به گوشی های لمسی بازگردند. این فناوری بر روی نمایشگر OLED توسعه یافته است.

 

به گزارش گروه دانش و فناوری، گروهی تحت عنوان «رابط‌های آینده» (FIG) از دانشگاه کارنگی ملون (CMU) از توسعه یک فناوری به‌نام “Flat Panel Haptics” خبر داده که امکان ایجاد نوعی کیبورد بادی را روی نمایشگر OLED گوشی هوشمند فراهم می‌کند، بدون آنکه تغییری در صفحه لمسی ایجاد شود.

این فناوری از یک پمپ الکترواسموتیک (EEOP) برای پمپاژ سیال استفاده می‌کند که بین یک مخزن در پایین و یک سطح انعطاف‌پذیر در بالا قرار دارد. با عبور برق از پشته، پمپ‌ها قادر خواهند بود دکمه‌های کیبورد را تا ارتفاع پنج میلی‌متر باد کنند. این پمپ‌ها هم‌چنین می‌توانند برای مواردی دیگر مانند باد کردن آیکون برنامه در حین ارسال اعلان استفاده شوند.

جایگزین بادی کیبوردهای فیزیک گوشی چه مزایایی دارد؟

برگشت کیبوردهای قدیمی به گوشی های لمسی، البته با شرایط جدید

این فناوری دارای کاربردهای فراوانی است، از جمله کمک به نابینایان برای استفاده بهتر از تلفن‌های نمایشگر که با ارائه یک نشانگر فیزیکی برای محتوای روی صفحه در کنار دستیار هوش مصنوعی مانند سیری قابل استفاده است. علاوه بر آن، کیبوردهای بادی می‌توانند به افزایش جذابیت بازی‌هایی که نیاز به بازخورد فیزیکی دارند نیز کمک کند.

در حالی‌که سازندگان گوشی‌های هوشمند سال‌ها است که از قرار دادن دکمه‌های فیزیکی روی صفحه‌های لمسی اجتناب کرده‌اند، شرکت FIG می‌تواند این نگرش را تغییر دهد. فناوری مذکور می‌تواند به‌جای ایجاد یک دکمه بزرگ، یک صفحه کلید کامل را در اختیار کاربر قرار دهد. براساس مقاله FIG، این گروه از سیلیکون نرم به‌عنوان لایه بالایی در نمونه‌های اولیه خود استفاده کرده‌اند.

اگرچه نمایشگرهای AMOLED فعلی به اندازه سیلیکون انعطاف‌پذیر نیستند، اما ظاهرا در حدی منعطف هستند که بتوانند بخش‌هایی از صفحه‌نمایش را به یک صفحه‌کلید QWERTY بادی تبدیل کنند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml