گذر از بدترین هفته برای طلا / امروز چرا قیمت طلا سقوط کرد؟

قیمت طلا در روز جمعه در حوالی پایین‌ترین حد دو ماه اخیر در نوسان بود و به دلیل نگرانی‌ها در مورد افزایش سقف بدهی آمریکا و انتظارات از نرخ‌های بهره بالا باعث شد سرمایه‌گذاران به سمت دلار حرکت کنند.

گذر از بدترین هفته برای طلا / امروز چرا قیمت طلا سقوط کرد؟

فلز زرد در بدترین هفته خود از اواخر ژانویه حدود ۲ درصد کاهش ارزش داشت. همزمان شاخص دلار شاهد یک جهش بزرگ بود. روند فلز زرد پس از رکوردشکنی تاریخی خود در اوایل ماه مه تغییر جهت داده است، با این حال هنوز بسیاری از تحلیل‌گران با توجه به بحران‌ها و چالش‌های اقتصادی آمریکا و جهان هنوز به این فلز به عنوان پناهگاه امن نگاه می می‌کنند.

امروز هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۹۳۹.۷۰ دلار رسید، هر اونس طلای ماه ژوئن نیز ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۹۳۹.۸۰ دلار رسید. هر دو ابزار پس از سقوط به زیر سطح کلیدی ۲هزار دلار در هر اونس در اوایل ماه مه، در کف قیمتی دو ماه گذشته قرار داشتند.

gold_3d_b_o_usd_x

بیت‌کوین ارز دیجیتال غالب بازار

ارزش کل بازار کریپتو در نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین مقدارخود رسید، زمانی که ارزش آن در اوج روند صعودی به ۳.۰۵ تریلیون دلار رسید. از آن زمان، این ارزش دوباره کاهش یافت و در دسامبر ۲۰۲۲ به ۸۲۶ میلیارد دلار کاهش یافت.

در ۲۴ ساعت گذشته، کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۱.۲۴ درصد افزایش یافت. با این حال، در مقایسه با یک سال قبل، هنوز ۹.۶ درصد کمتر است. بیت‌کوین با ارزش بازار ۵۱۴ میلیارد دلاری، ارز دیجیتال غالب باقی می‌ماند.

Screen Shot 1402-03-05 at 16.56.48

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml