گشت زنی ربات نگهبان ۲چرخ در سوئیس

گشت زنی ربات نگهبان ۲چرخ در سوئیس

اقتصاد ۱۰۰ – یک ربات دو چرخ تبدیل به جدیدترین نگهبان امنیتی سوئیس می‌شود.

به گزارش گروه دانش و فناوری، نگهبانان امنیتی بسیار مفید هستند و برخی می‌گویند که حضور آنها ضروری است. اما استخدام آن‌ها می‌تواند بسیار گران باشد و تعداد کافی از آنها برای حضور در همه‌ی مکان‌های مورد نیاز، وجود ندارد.

در اروپا، مردمی که در سوئیس زندگی می‌کنند، شاهد یک ربات گشت‌زن بوده‌اند که توسط یک استارت‌آپ رباتیک از موسسه‌ فناوری فدرال زوریخ به نام Ascento  ساخته شده است و به زودی می‌تواند جای نگهبانان امنیتی انسانی را بگیرد. این دستگاه تاکنون با موفقیت به عنوان نگهبان شرکت امنیتی سوئیسی Securitas AG عمل کرده است.

یک ویدئو که توسط مؤسسه فناوری فدرال زوریخ(ETH Zurich) منتشر شده است نشان می‌دهد که این نگهبان امنیتی جدید چقدر چابک است و می‌تواند در بسیاری از مکان‌ها گشت‌زنی کند. واضح است که این ربات جدید قابلیت‌های لازم برای نظارت بر بسیاری از مکان‌ها و سطوح را دارد اما آیا می‌تواند این کار را با دقت انسان انجام دهد؟

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹، یک ربات گشت‌زن به نام روبوکاپ، زمانی که از کمک کردن به یک زن نیازمند خودداری کرد و از او خواست که از سر راهش کنار برود، خبرساز شد. این در حالی بود که زن دکمه‌ی اضطرار را فشار می‌داد.

بعدها گزارش شد که این ربات که توسط شرکت Knightscope ساخته و اجاره داده شده بود، هنوز به ادارات پلیس متصل نبوده است. بلکه دکمه‌ی اضطراری آن به شرکت متصل بود، که آنها سپس باید با پلیس تماس می‌گرفتند.

رئیس پلیس هانگتینگتون پارک در آن زمان گفت: به همین دلیل است که ما این قابلیت‌ها را تبلیغ نمی‌کنیم. این یک برنامه‌ی جدید برای ما است و ما هنوز در حال توسعه برخی از پروتکل‌ها هستیم تا بتوانیم برنامه را به طور کامل اتخاذ کنیم.

ماه گذشته، اداره‌ی پلیس نیویورک(NYPD) انواع ربات‌های مبارزه با جرم و جنایت را برای گشت‌زنی در ایستگاه‌های مترو در سراسر نیویورک معرفی کرد. بر اساس یک گزارش، دستگاه‌های جدید بخشی از برنامه‌های آزمایشی هستند که در تابستان اجرا خواهند شد.

انتهای پیام



منبع :

ایسنا



وبگردی


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml