گپ بزرگ در بازار طلا / قیمت بیت کوین و اتریوم ریزش کرد

اکوایران نوشت: قیمت طلا در روز جمعه نزدیک به ۱.۶ درصد کاهش قیمت داشت اما نهایتا هفته را بالاتر از مرز ۲ هزار دلار به پایان برد.

گپ بزرگ در بازار طلا / قیمت بیت کوین و اتریوم ریزش کرد

پس از ریزش قیمت شدید طلا در روز جمعه تحلیل گران و معامله گران نسبت به روند قیمتی کوتاه طلا نظرات نسبتا متفاوتی دارند.

قیمت طلا در روز جمعه نزدیک به ۱.۶ درصد کاهش قیمت داشت اما نهایتا هفته را بالاتر از مرز ۲ هزار دلار به پایان برد. با وجود این کاهش قیمت طلا در هفته گذشته نزدیک به ۱.۳۵ درصد افزایش قیمت داشت و مهمترین عامل آن نیز جلسه فدرال رزرو و سیگنال بانک مرکزی آمریکا مبنی بر احتمال پایان چرخه انقباضی این نهاد بود. موضوعی که سبب شد تا در هفته ای که گذشت طلا تا سقف تاریخی قیمتی خود صعود کند.

طلا از سویی در هفته ای که گذشت توانست مرز مهم روانی ۲ هزار دلاری را حفظ کند و از سوی دیگر در روز جمعه افت قیمتی شدیدی داشت و همین دو موضوع سبب نظرات متفاوت در بازار فلز زرد شده است. نتایج نظرسنجی سایت کیتکو نشان می دهد از میان ۲۲ تحلیل گر بازار فقط ۳۲ درصد بر این باورند که قیمت طلا صعودی خواهد بود در حالی که ۴۱ درصد به ادامه روند نزولی روز جمعه باور دارند.

از سوی دیگر معامله گران خرد بسیار خوشبین ترند و ۶۵ درصد از آنها طلا را صعودی پیش بینی می کنند و فقط ۲۱ درصد بر این باورند که قیمت طلا نزولی خواهد شد.

اتریوم اما افول قیمتی شدیدتری داشت و در روز شنبه نزدیک به ۴.۵ درصد کاهش قیمت داشت. با این حساب قیمت دومین رمزارز بزرگ جهان در آخرین ساعات روز شنبه به ۱۹۰۰ دلار رسید.

بیشتر بخوانید:

۳۵۲۲۰

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml