یک شرکت تحت حمایت بیل گیتس می‌خواهد با هوش مصنوعی پنل‌های خورشیدی را متحول کند

یک شرکت تحت حمایت بیل گیتس می‌خواهد با هوش مصنوعی پنل‌های خورشیدی را متحول کند

اقتصاد ۱۰۰ – شرکت CubicPV با ترکیب سیلیکون و پروسکایت و با کمک فناوری‌های هوش مصنوعی، پنل‌های جدیدی برای ایجاد تحول در بازار تولید خواهد کرد.

به گزارش گروه دانش و فناوری، شرکتی به نام CubicPV در آمریکا که بیل گیتس روی آن سرمایه‌گذاری کرده است، می‌خواهد با پنل‌های خورشیدی جدیدی که از ترکیب سیلیکون و پروسکایت تولید می‌شوند، این بازار را متحول کند. این شرکت در تولید پنل‌های جدید خود از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد تا هزینه‌ها را پایین بیاورد و بهره‌وری محصولات را افزایش دهد.

به گزارش CNBC، شرکت CubicPV درحال ساخت پنل‌های خورشیدی جدیدی است که یک لایه پایینی  سیلیکونی  و یک لایه بالایی  پروسکایت  دارند. این ترکیب بهینگی این پنل‌ها را به ۳۰ درصد می‌رساند. «فرانک ون میرلو»، مدیرعامل این شرکت، باور دارد که فرمول پروسکایتِ آن‌ها در کنار روش‌های تولید کم‌هزینه برای لایه سیلیکونی می‌تواند تولید این محصول را  از نظر اقتصادی به‌صرفه  کند.

وزارت انرژی آمریکا چندی قبل اعلام کرده بود که CubicPV شریک اصلی آن‌ها در مرکز تحقیقاتی جدید مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) خواهد بود و این صنعت را به پیش خواهد برد. این همکاری به آن‌ها کمک خواهد کرد تا روش‌های  اتوماسیون  و فناوری‌های  هوش مصنوعی  را به کار بگیرند و فرایند تولید و توسعه پنل‌های ترکیبی را به‌طرز چشمگیری ارتقا دهند.

در دهه ۲۰۳۰ همه پنل‌های خورشیدی ترکیبی می‌شوند

ون میرلو می‌گوید پنل‌های ترکیبی انرژی بیشتری از خورشید دریافت می‌کنند و باعث می‌شوند تا جهان با سرعت بیشتری بتواند به مقابله با تغییرات اقلیمی برود. او انتظار دارد که تمام صنعت پنل‌های خورشیدی  در دهه آینده  به استفاده از پنل‌های ترکیبی روی بیاورند.

CubicPV حالا به‌دنبال محلی برای ساخت کارخانه ویفرهای سیلیکونی ۱۰ گیگاواتی خود در ایالات‌متحده است.

بااین‌وجود، موانعی نیز پیش روی این شرکت قرار دارد. برای مثال، پروسکایت باید به‌لحاظ هزینه، دوام و اثر محیط‌زیستی خودش را اثبات کند تا وارد بازار شود.  پروسکایت‌های سرب-هالید  درحال‌حاضر عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند، اما محققان سعی دارند به ترکیباتی دست یابند که خطر سرب را نداشته باشند.

از سوی دیگر، این پنل‌ها هنوز در بیرون از آزمایشگاه جواب پس نداده‌اند و باید دید که آیا این فناوری پایداری کافی برای استفاده‌شدن در بازار مصرفی را خواهد داشت یا خیر.

انتهای پیام



منبع :

دیجیاتو



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml