چرا طراحی لوگو برای هر کسب و کاری ضروری است؟

در این مقاله قصد داریم با اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کارها و ویژگی های مهم در طراحی حرفه ‌ای آن آشنا شویم.

طراحی لوگو چه فایده ای دارد؟ اگر در وصف کسب و کار یا بیزینس خود هزاران جمله و توصیف مختلف داشتید، از کدام یک استفاده می کردید؟ تمایل داشتید کدام یک از ویژگی های برند و تجارت شما در معرفی اول به مشتری نشان داده شود؟ این دقیقا همان کاری است که ما در استودیو برهان برای شما انجام می دهیم؛ طراحی لوگو حرفه ای که بیانگر ویژگی های اصلی کسب و کار شماست. شاید ساده به نظر برسد اما طراحی کردن یک لوگو خوب و حرفه ای، کار بسیار پیچیده ای است که تفکر و خلاقیت زیادی را می طلبد. به همین علت باید از تیم و گروهی کمک بگیرید که برای طراحی این نشان تجاری، انرژی لازم را صرف کنند تا از نتیجه آن لذت ببرید.

لوگو، نشان و هویت برند شماست. این نشان تجاری به دیگران توضیح می دهد که کسب و کار و بیزینس شما چیست و تا چه حد حرفه ای هستید. امروزه اکثر کسب و کارها، حتی کسب و کارهای کوچک لوگو و نشان تجاری دارند اما بعضی از این کسب و کارها بیشتر از بقیه به چشم می آیند و به شهرت می رسند. آیا می دانید دلیلش چیست؟ لوگو سازی حرفه ای! هر چقدر هم که کسب و کار و بیزینس شما حرفه ای باشد و برای مشتریان مزایای متعددی را به همراه داشته باشد، باز هم در نگاه اول شما باید مشتری را به خوبی جذب کنید. در غیر این صورت حرفه و تخصص شما توسط مشتریان نادیده گرفته می شود و این فرصت خوبی برای رقبای شماست.

۴ ویژگی مهم در طراحی لوگو حرفه ای

طراحی حرفه ای لوگو

حالا که متوجه شدید طراحی لوگو حرفه ای تا چه اندازه مهم است، باید به ویژگی های اصلی یک لوگو خوب و تاثیر گذار اشاره داشته باشیم.

شکل و ظاهر مناسب

مخاطب و مشتری از طریق ویژگی های بصری با لوگو ارتباط برقرار می کند. بنابراین در گام اول طراحی لوگو حرفه ای باید به شکل و ظاهر توجه داشت؛ به گونه ای که متناسب با کسب و کار احساسات مشتری درگیر شود. معمولا دایره و بیضی در لوگو سازی حس دوستانه ایجاد می کنند. خطوط منحنی نشانه جذابیت و کمی بازیگوشی است. مثلث بیانگر اقتدار و رهبری و مربع و مستطیل نشانه امنیت و اعتماد است. از طرفی زوایای نیز نشانه تندخویی و خشونت است. با در نظر گرفتن این موارد باید طراحی متناسب با هویت برند تجاری اتفاق بیفتد.

نماد تصویری مناسب

یک لوگو خوب و حرفه ای دارای نماد تصویری مناسب است. این بدین معنی است که اطلاعات لازم برای منتقل شدن به مشتری را در کوتاه ترین زمان ممکن بیان کند. ظرافت در طراحی نماد تصویری اهمیت زیادی دارد.

رنگ مناسب

در طراحی لوگو حرفه ای، رنگ یکی از اصلی ترین فاکتورها است. به عنوان مثال قرمز احساس فوریت و هوشیاری، سبز رنگ پول، بنفش نشان دهنده شر و… است. در حقیقت در طراحی این نشان تجاری باید به روانشناسی رنگ ها توجه شود.

تایپوگرافی مناسب

تایپوگرافی تمام جلوه های بصری از جمله فونت، اندازه آن، پر رنگ یا کم رنگ بودن آن و… را شامل می شود. تمامی این ویژگی ها باید با دقت و بررسی تیم متخصص انتخاب شوند.

انواع لوگو را بشناسید (طراحی لوگو اسم، طراحی لوگو تایپوگرافی، طراحی لوگو ترکیبی و…)

انواع لوگو

شاید این سوال ذهن شما را درگیر کند که کدام نوع از طراحی لوگو برای کسب و کار و تجارت شما مناسب تر است؟ در پاسخ باید بگوییم لازم است تا ابتدا انواع لوگو را بشناسید تا بتوانید در این خصوص تصمیم بگیرید.

لوگو تایپوگرافی

طراحی لوگو تایپوگرافی بر اساس لوگو تایپ انجام می شود. در این نوع طراحی تمرکز و توجه کاملا بر روی نام تجاری است. کوکاکولا، گوگل و… از جمله نمونه های طراحی لوگو اسم هستند.

لوگو مونوگرام

این لوگو بر اساس علائم اختصاری طراحی می شود و تقریبا می توان گفت بر پایه لوگو تایپوگرافی است. لوگو ناسا نمونه لوگو مونوگرام است.

لوگو تصویری

طراحی لوگو تصویری همانطور که از نامش پیداست بر پایه تصاویر گرافیکی انجام می شود. معمولا لوگوهای تصویری در ذهن مخاطب بهتر نقش می بندند؛ مانند لوگو اینستاگرام.

لوگو انتزاعی

لوگو انتزاعی نوع خاصی از لوگو تصویری است که از یک شکل یا فرم انتزاعی در آن استفاده شده است. لوگو پپسی نمونه لوگو انتزاعی است.

لوگو ترکیبی

طراحی لوگو ترکیبی با تصویر و متن انجام می شود. طراحی این لوگو حساسیت های خاص خودش را دارد؛ چرا که باید هارمونی لازم بین المان های داخل لوگو برقرار شود. لوگو لاگوست نمونه لوگو ترکیبی است.

معایب طراحی لوگو رایگان با هوش مصنوعی

این روزها افراد از هوش مصنوعی در حوزه ها و زمینه‌های مختلفی بهره می‌برند. این موضوع تا جایی پیش رفته است که بعضی از افراد برای طراحی لوگوی کسب و کار خود از هوش مصنوعی استفاده می کنند. به ظاهر شما یک لوگو اختصاصی با یک سری جذابیت های بصری از هوش مصنوعی دریافت می کنید، اما این تا چه حد به کمک کسب و کار و تجارت شما می آید؟ قبل از هر چیز باید این را در نظر داشته باشید که لوگو برای برند و تجارت شما حکم نام شناسنامه ای برای یک فرد را دارد. این بدین معنی است که شما نمی توانید دائما لوگو را تغییر دهید و باید با یک نشان تجاری پیش بروید. بنابراین بهتر است تا بدانید طراحی رایگان لوگو با هوش مصنوعی چه معایبی را به همراه دارد؟

یکی از بزرگترین و بدترین معایب طراحی لوگو با هوش مصنوعی این است که لوگو طراحی شده با آنچه که انتظارش را دارید، اختلاف بسیار زیادی دارد. به طور کلی هوش مصنوعی به صورت رندوم از فونت ها و رنگ ها استفاده می کند و در کوتاه ترین زمان ممکن لوگو را طراحی می کند. از این رو قطعا شما نمی توانید لوگویی که انتظارش را دارید از هوش مصنوعی دریافت کنید. از طرفی ممکن است لوگو طراحی شده با لوگو رقبای شما شباهت بسیار زیادی داشته باشد. به یاد داشته باشید لوگوی برند شما هویت برندتان است. هوش مصنوعی درک درستی از رقابت های موجود بین کسب و کارها ندارد و نمی تواند مانند نیروی انسانی با خلاقیت و تفکر لوگو طراحی کند.

قیمت طراحی لوگو

قیمت طراحی لوگو

طراحی نشان تجاری حرفه ای را باید توسط تیم متخصص و خلاقی انجام دهید که بتوانند شما را به اهدافتان برسانند. در خصوص قیمت طراحی لوگو باید بگوییم طراحان گرافیک از یک سری معیارهای مختلف برای قیمت گذاری طراحی استفاده می کنند. نوع لوگو، زمان طراحی، میزان تخصص و تجربه طراح، تعداد دفعات ویرایش، تعداد نمونه های اولیه و… همگی از جمله عواملی هستند که بر قیمت لوگو سازی تاثیر می گذارند. این موضوع را به یاد داشته باشید که اگر طراحی کردن لوگو را به یک تیم متخصص، خلاق باتجربه و حرفه ای بسپارید، استودیو برهان در کنار طراحی حرفه ای و خلاقانه، هزینه مناسبی را نیز از شما دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml