اثرات مضر سیگار در دختران

سیگار یکی از عوامل خطر اصلی سکته مغزی به ویژه در میان زنان است. در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم که اثرات مضر سیگار را در دختران توضیح می دهد

سیگار کشیدن یکی از مضرترین و کشنده ترین عاداتی است که یک فرد می تواند داشته باشد و سیگار کشیدن در دختران اثرات مضر زیادی دارد. این برای دختران جوان خطرناک است، زیرا بدن آنها هنوز به طور کامل رشد نکرده است و آنها بیشتر مستعد اثرات مضر سیگار هستند. برخی از اثرات کوتاه مدت سیگار بر روی دختران شامل آسیب ریه و گلو، کاهش عملکرد ریه و افزایش خطر عفونت های تنفسی است. در میان بسیاری از اشتباهاتی که باید در رشد خود از آنها اجتناب کنید ، سیگار کشیدن مطمئناً اشتباه اصلی است.

در دراز مدت، سیگار می تواند منجر به سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات جدی سلامتی شود. دختران جوان باید از خطرات سیگار آگاهی داشته باشند تا بتوانند در مورد سلامتی خود تصمیمات آگاهانه بگیرند. درک اثرات منفی سیگار در دختران و اقدام کامل در مورد آن بسیار مهم است.

اثرات مضر سیگار در دختران

چرا سیگار برای زنان مضر است؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا خانم ها نباید سیگار بکشند. سیگار یکی از علل اصلی مرگ و میر در دختران و زنان در سراسر جهان است. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، سیگار سالانه بیش از شش میلیون دختر و زن را می کشد. سیگاری ها به طور متوسط ​​۱۴ سال زودتر از افراد غیرسیگاری می میرند و اثرات مضر زیادی سیگار برای دختران دارد.

استعمال دخانیات برای دختران و زنان مضر است زیرا خطر ابتلا به چندین بیماری شدید را در آنها افزایش می دهد. برای درک اینکه چگونه سیگار کشیدن می تواند برای زنان بسیار مضر باشد، می توان به مشاوره افسردگی مراجعه کرد.

۱. سیگار منجر به سرطان می شود

سیگار باعث تقریباً یک سوم مرگ‌های ناشی از سرطان در دختران و زنان می‌شود، از جمله ۹۰ درصد از مرگ‌های ناشی از سرطان ریه. همچنین خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان دهانه رحم و سایر سرطان ها را افزایش می دهد.

۲. سیگار می تواند باعث بیماری قلبی عروقی شود

سیگار کشیدن در دختران عوارض متعددی دارد که بیماری های قلبی عروقی یکی از آنهاست. استعمال دخانیات یکی از علل مهم بیماری قلبی در دختران و زنان است که عامل یک سوم مرگ و میرهای قلبی عروقی است.

۳. بیماری های تنفسی یک علت به دلیل سیگار کشیدن است

بیماری های تنفسی یکی از اثرات مضر سیگار در دختران است. CDC گزارش می دهد که سیگار باعث حدود ۹۰ درصد مرگ و میر ناشی از سرطان ریه در مردان و زنان می شود. همچنین خطر ابتلا به سرطان های دیگر مانند مثانه، پانکراس، گلو و دهان را افزایش می دهد. دخترانی که سیگار می کشند بیشتر احتمال دارد به بیماری های تنفسی مانند برونشیت، آمفیزم و COPD (بیماری انسدادی مزمن ریه) مبتلا شوند.

۴. مشکلات سلامت باروری

سیگار می تواند به اندام های تولید مثل آسیب برساند و به باروری آسیب برساند. خطر سقط جنین، زایمان زودرس، تولد نوزادان کم وزن و سایر عوارض در دوران بارداری را افزایش می دهد. علاوه بر این، مادرانی که سیگار می کشند، بیشتر احتمال دارد فرزندانی با مشکلات تنفسی مانند آسم و برونشیت داشته باشند. سیگار کشیدن در دختر خانم ها عوارض زیادی دارد که یکی از این موارد است!

اثرات مضر سیگار در دختران

عاداتی که زندگی شما را تغییر می دهد و به شما در رهایی از سیگار کمک می کند

استعمال دخانیات اثرات مضر زیادی برای دختران دارد. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، بیش از ۱۵ درصد از بزرگسالان در ایالات متحده سیگار می کشند. و در حالی که ترک می تواند دشوار باشد، ارزش آن را دارد. ترک سیگار فواید زیادی دارد، از جمله کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامتی و به همین دلیل است که زنان نباید سیگار بکشند.

۱. برای ترک سیگار برنامه ریزی کنید

ترک سیگار

تصمیم بگیرید که چه زمانی می خواهید ترک کنید و به آن تاریخ پایبند باشید. دلایل ترک سیگار و کارهایی که به جای سیگار کشیدن انجام خواهید داد را بنویسید. به دوستان و خانواده خود بگویید که سیگار را ترک می کنید و از آنها حمایت کنید. پیوستن به یک گروه پشتیبانی یا استفاده از خط خروج را در نظر بگیرید.

۲. هنگام برنامه ریزی برای ترک سیگار از محرک ها اجتناب کنید

موقعیت هایی را که باعث میل شما به سیگار می شود، شناسایی کنید، مانند بعد از غذا یا زمانی که استرس دارید . برای اجتناب از این محرک ها برنامه ریزی کنید یا جایگزین های سالم تری پیدا کنید.

۳. از درمان جایگزین نیکوتین استفاده کنید

درمان جایگزین نیکوتین (NRT) می تواند به کاهش هوس و علائم ترک کمک کند. گزینه‌ها عبارتند از آدامس نیکوتین، چسب‌ها، قرص‌ها و داروهای تجویزی.

۴. ورزش کنید و آب فراوان بنوشید

ورزش منظم می تواند به کاهش استرس و افزایش انگیزه شما برای ترک کمک کند. هیدراته ماندن می تواند به دفع سموم از بدن شما و کاهش هوس کمک کند.

۵. تنفس عمیق را تمرین کنید

نفس های آهسته و عمیق می تواند به شما کمک کند آرامش داشته باشید و هوس ها را کاهش دهید. فعالیت های جدیدی برای جایگزینی سیگار پیدا کنید، مانند مطالعه، مدیتیشن یا پیاده روی.

۶. مثبت بمانید و به خود ایمان داشته باشید

به خود و توانایی خود در ترک سیگار ایمان داشته باشید. اطراف خود را با افراد مثبت پر کنید و بر سلامت و تندرستی خود تمرکز کنید. برای نکشیدن سیگار و رسیدن به نقاط عطف در سفر ترک خود به خود پاداش دهید. مطمئن شوید که همیشه افراد خوبی در اطراف خود داشته باشید.

اثرات مضر سیگار در دختران

نتیجه

آیا سیگار کشیدن در زنان عوارضی دارد؟ مطالعات زیادی وجود دارد که می‌گوید دیگ سیگار می‌تواند یک داروی اعتیادآور باشد، اما وقتی صحبت از سلامت زنان سیگاری می‌شود، نتایج مطالعه بستگی به نحوه نگاه شما به آنها دارد. سیگار کشیدن یکی از مضرترین و کشنده ترین عاداتی است که انسان می تواند داشته باشد. به ویژه برای دختران و زنان جوان مضر است، زیرا می تواند چندین مشکل جدی برای سلامتی ایجاد کند. اینها شامل سرطان، بیماری قلبی و مشکلات تنفسی است. علاوه بر این، سیگار کشیدن نیز می تواند منجر به ناباروری و یائسگی زودرس شود. فواید متعددی از مدیتیشن صبحگاهی وجود دارد که می تواند به زنان در ترک سیگار کمک کند.

ترک سیگار یکی از بهترین کارهایی است که یک دختر یا زن جوان می تواند برای سلامتی خود انجام دهد. منابع متعددی برای کمک به این امر در دسترس هستند، از جمله گروه های پشتیبانی و مشاوره. ترک سیگار نه تنها سلامت شما را بهبود می بخشد، بلکه باعث صرفه جویی در هزینه شما نیز می شود.


سوالات متداول

اثرات مضر سیگار برای دختران چیست؟

سیگار می تواند اثرات مضر متعددی در دختران داشته باشد، از جمله سرطان ریه، بیماری قلبی و سکته. علاوه بر این، سیگار می تواند به پوست آسیب برساند و باعث پیری زودرس شود. اینها برخی از دلایلی است که زنان نباید سیگار بکشند.

چند سیگار می تواند به یک زن آسیب برساند؟

تعداد سیگارهایی که باید قبل از اینکه متوجه اثرات بد روی بدن خود شوید به عوامل مختلفی مانند سن، وزن و جنسیت بستگی دارد. اما به طور کلی، کشیدن یک بسته سیگار در روز برای حدود ۱۵ سال برای یک خانم با جثه متوسط ​​کافی است که به دلیل سیگار کشیدن دچار مشکلات سلامتی شود، یکی از بزرگترین اثرات منفی سیگار کشیدن در دختران است.

آیا سیگار می تواند بر پریود شما تأثیر بگذارد؟

سیگار می تواند بر دوره شما تأثیر بگذارد. سیگار همچنین می تواند تغییرات دیگری در بدن شما ایجاد کند، مانند کاهش باروری و افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان ها. استعمال دخانیات باردار شدن را سخت‌تر می‌کند و تاخیر در پریود یکی از اثرات مضر سیگار برای دختران است. به اندام های تناسلی آسیب می رساند و باروری را کاهش می دهد، به ویژه در زنانی که روزانه بیش از ۲۰ نخ سیگار می کشند.

سیگار چگونه باعث سکته در زنان می شود؟

سیگار یکی از عوامل خطر اصلی سکته مغزی به ویژه در میان زنان است. در واقع، سیگار تنها عامل اصلی مرگ زودرس ناشی از بیماری های قلبی عروقی است. سیگار کشیدن با خطر سکته مغزی بیشتر از هر عامل خطر قابل تغییر دیگری مرتبط است. کاهش مصرف سیگار راه حلی است که می تواند احتمال سکته مغزی را کاهش دهد. سیگار باعث کاهش وزن در زنان نمی شود. در واقع، سیگار کشیدن می تواند با کاهش میزان متابولیسم و ​​افزایش میل به غذا باعث افزایش وزن شود.

آیا سیگار کشیدن باعث کاهش وزن در زنان می شود؟

نه، اینطور نیست! در حالی که نیکوتین ممکن است در کوتاه مدت برخی اثرات سرکوب کننده اشتها داشته باشد (این همان چیزی است که سیگار را بسیار اعتیاد آور می کند)، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه سیگار به کاهش وزن در صورت مصرف در طول زمان کمک می کند وجود ندارد. در واقع، دقیقاً برعکس عمل می کند – باعث افزایش وزن شما می شود!

 

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml