از ابزارهای مختلف پرداخت تا خدمات پس از فروش

خرید آنلاین راه رفتن روی لبه تیغ است. بسیاری از مواقع محصولی که شما سفارش می دهید با چیزی که دریافت می کنید کاملاً متفاوت است. خیلی وقت ها پیش می آید که قیمت محصولی که سفارش داده اید منصفانه نباشد و یا حتی پس از دریافت آن متوجه ایراد ظاهری یا فنی شوید. در چنین شرایطی، بازگشت کالا در یک فرآیند حساب شده تنها رویکردی است که می تواند تجربه خرید را برای شما خوشایند کند.
به گزارش اخبار تایمز، پشتیبانی از مشتریان و پیگیری مشکلات آنها پس از خرید یکی از مهمترین کارهایی است که می توان برای فروشگاه های اینترنتی تعریف کرد. بررسی تجربه مشتریان فروشگاهی مانند دیجی کالا که مکانیسم های خدمات پس از فروش را تا حد قابل قبولی می شناسد و به آن پایبند است، می تواند راهنمای تمامی فروشگاه های اینترنتی دیگر باشد.
به عنوان مثال، پس از هر سفارش در دیجی کالا، پیامکی برای مشتریان ارسال می شود که بر اساس خرید خود از ۰ تا ۱۰، چقدر احتمال دارد که خرید از دیجی کالا را به دیگران توصیه کنند؟
سال گذشته ۱۳.۷ درصد از مشتریان پس از خرید در نظرسنجی «شاخص توصیه کننده» شرکت کردند. گزارش عملکرد دیجی کالا در سال ۱۴۰۱ نشان می دهد که در سال مورد بحث، ۸۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند که بین ۷ تا ۱۰ نفر احتمال دارد دیجی کالا را برای خرید به دیگران توصیه کنند. اما چرا باید از دیجی کالا خرید کنیم؟ دیجی کالا چه امکاناتی را برای مشتریان خود فراهم می کند؟
بررسی دلایل رضایت یا نارضایتی کاربران یکی از مهم ترین راه های کمک به توسعه فروشگاه است. دیجی کالا در این راستا پیشرو بوده و اعلام کرده است که در نظرسنجی شاخص توصیه گر از افرادی که نمره کمتر از ۶ داده اند، دلایل نارضایتی خود را جویا می شود: کیفیت کالا، مغایرت اطلاعات با کالاهای دریافتی. ، مشکلات فنی و ظاهری کالا، تاخیر در ارسال. سفارش، هزینه ارسال سفارش یکی از مهم ترین دلایل نارضایتی بوده است.
خرید اقساطی در ادامه تورم ۴۰ درصدی به گزینه محبوب روی میز خریداران تبدیل می شود. در سال ۱۴۰۱ امکان دریافت اعتبار خرید اقساطی تا سقف ۳۰ میلیون تومان بدون ضامن و فقط با سفته الکترونیکی برای مشتریان دیجی کالا فراهم شد. بررسی آمار منتشر شده در گزارش سالانه دیجی کالا نشان می دهد در اسفند ماه سال گذشته ۱۷ درصد از ارزش خالص کالاهای فروخته شده دیجی کالا از طریق اعتبار اقساطی بوده است.

از ابزارهای متنوع برای پرداخت تا خدمات پس از فروش

پشتیبانی ۲۴/۷ کاربر از دیگر مزیت های بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران است. در مرکز تماس دیجی کالا روزانه به ۲۰۸۰۲ تماس تلفنی و ۱۷۴۵ چت آنلاین پاسخ داده می شود. همچنین روزانه ۲۷۷۱ تیکت و ایمیل توسط تیم پشتیبانی دیجی کالا تکمیل و واگذار می شود. بررسی گزارش ۱۴۰۱ این مجموعه نشان می دهد که در سال گذشته به طور میانگین در یک روز به ۲۲۱۸ مشتری دیجی پلاس که خط اختصاصی خود را دارند پاسخ داده شده است.
فروشندگان آن سوی بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران هستند که در یک روز به ۲۳۶۷ تماس پاسخ داده شده است.
اما از آنجایی که ممکن است مشکلات تجاری با اندازه دیجی کالا تنها در یک تماس حل نشود، تیمی به نام “وکیل مدافع مشتری” چندین سال است که در کنار تیم پشتیبانی برای رسیدگی به شکایات کاربران کار می کند و بر اساس آمار در سال گذشته ۱۷۰ شکایت به ثبت رسیده است.

از ابزارهای مختلف پرداخت تا خدمات پس از فروش

اگر از کاربران دیجی کالا هستید یکی دیگر از امکاناتی که این مجموعه در اختیار شما قرار می دهد عضویت در باشگاه مشتریان است. شما در دیجی کلاب بازی می کنید، امتیاز جمع می کنید و کد تخفیف دریافت می کنید.
در دیجی کلاب، مشتریان دیجی کالا می توانند با هر خرید، نظر یا سایر کارهای دیجی کلاب مانند نصب اپلیکیشن، بازدید از دیجی کلاب و دریافت امتیاز روزانه و غیره امتیاز کسب کنند.
دیجی‌گودز در سال گذشته بیش از ۳۴ میلیارد تومان کد تخفیف از دیجی‌کلاب دریافت کرد.
لازم به ذکر است که در سال گذشته صفحات دیجی کلاب با استقبال ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده مواجه شد و ۳۰ میلیون بازی در این صفحات انجام شد.
۵ لپ تاپ، ۹ دستگاه آیفون، ۷ ساعت هوشمند اپل و سامسونگ و ۱۴ کنسول بازی ps5 جایزه دیجی کلاب در سال گذشته بود. همچنین مشتریان دیجی کالا در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۴ میلیارد تومان کد تخفیف از دیجی کلاب دریافت کردند.
دیجی پلی، چرخ و بخت، ورق بازی، امتیاز از شما، رای برنده، به خاطر بلوط ها و نهال امید، بازی های سال ۱۴۰۱ دیجی کلاب بود.

از ابزارهای مختلف پرداخت تا خدمات پس از فروش

هنگامی که یک فروشگاه یا زنجیره رشد می کند، کیفیت خدمات مشتری ممکن است آسیب ببیند. دیجی پلاس یک سرویس ویژه برای مشتریان خاص دیجی کالا است. مشتریان این فروشگاه می توانند با پرداخت هزینه ماهانه، سه ماهه یا سالانه مشترک دیجی پلاس شوند و از خدمات ویژه آن بهره مند شوند.
مشترکین دیجی پلاس در هر ماه اشتراک دارای ۴ محموله رایگان هستند، بخشی از مبلغ خرید برخی کالاها به عنوان هدیه نقدی به کیف پول آنها برگردانده می شود و دارای فواصل ارسال انحصاری می باشند.
سال گذشته ۱۹ درصد از مشتریان دیجی کالا مشترک خدمات ویژه دیجی پلاس شدند.
بررسی گزارش ۱۴۰۱ دیجی کالا نشان می دهد که کل سود کاربران دیجی پلاس در هزینه های حمل و نقل ۷۱.۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

از ابزارهای مختلف پرداخت تا خدمات پس از فروش

دریافت خدمات پس از فروش می تواند مشتری را به برند شما وفادار کند و تجربه خرید بهتری به او بدهد. در همین راستا دیجی کالا برخی از محصولات ارائه شده در گروه موبایل، تبلت و ساعت هوشمند را با گارانتی خدمات دیجی کالا عرضه می کند و یا مثلا محصولاتی مانند فدی بوک ریدر با گارانتی ۱۸ ماهه خدمات دیجی کالا به فروش می رسد.
همچنین اکثر محصولات گروه کالاهای دیجیتال مانند موبایل، تبلت، ساعت هوشمند و لپ تاپ می توانند از خدمات و تعمیرات تخصصی دیجی کالا سرویس بهره مند شوند.
دیجی کالا سرویس ۵۳ درصد از کالاهای پذیرفته شده برای سرویس را در کمتر از ۴۸ ساعت به مشتری تعمیر و تحویل داده است. اما آیا مشتریان از این خدمات راضی هستند؟ دیجی کالا مدعی است که در یک نظرسنجی به این سوال پاسخ داده است: ۸۱.۳ درصد از کاربران از سرویس دیجی کالا راضی بوده اند.
سال گذشته حدود ۱۰ درصد از محصولات این فروشگاه اینترنتی تحت پوشش سرویس دیجی کالا قرار گرفت. بیمه تجهیزات الکترونیکی ابزار دیگری است که احتمالا می تواند خیال کاربران را از خرید یک کالای الکترونیکی راحت کند. سال گذشته ۱۲۳ هزار بیمه نامه تجهیزات الکترونیکی به ارزش ۶ میلیارد تومان توسط مشتریان دیجی کالا صادر شد.
گزارش عملکرد دیجی کالا اعداد جالبی را نشان می دهد. بر اساس این گزارش، گران ترین سفارش ۱۴۰۱، سبد خرید ۳۰ قلمی به ارزش بیش از ۴۹۲ میلیون تومان بوده است.
همچنین گران ترین سفارش سال گذشته سبد خرید حسین حسنی مشتری قدیمی دیجی کالا با ۹۰۰ عنوان کتاب به ارزش بیش از ۵.۸ میلیون تومان بوده است. حسنی مدیر رستورانی در محمد شهر کرج است و با کتابی در کنار کباب از بچه هایی که با خانواده به آنجا می آیند پذیرایی می کند.

صدرنشینان خرید در استان‌ها

از ابزارهای مختلف پرداخت تا خدمات پس از فروش

بخشی دیگر از گزارش عملکرد دیجی کالا نشان دهنده رفتار خرید در استان های مختلف ایران است. به نظر می رسد از آنجایی که ساکنان این شهرها دسترسی محدودی به کالاهایی دارند که عموماً در پایتخت یافت می شود، بسیاری از آنها ترجیح می دهند نیازهای خود را از این طریق تامین کنند.
وی ادامه داد: در گروه های مختلف کالایی، گران ترین محصولات توسط مردم کدام استان خریداری شده است؟ این سوال مهمی است که این گزارش به آن پاسخ داده است.
در گروه کالاهای دیجیتال، مردم همدان، کردستان و لرستان کالاهایی را با میانگین قیمت بالاتر خریداری کرده اند که احتمالاً به دلیل دسترسی به مراکز خرید کالاهای دیجیتال در سطح شهر، تهران در این رتبه بندی جایگاهی ندارد.
در گروه مد و لباس تهرانی های صدر، البرز و قزوین به عنوان گران ترین لباس های ایران معرفی شده اند.
در گروه زیبایی و سلامت، خراسان شمالی، بوشهر و خراسان جنوبی پول بیشتری برای خرید کالا پرداخته اند.
اما در گروه لوازم خانگی یزد، کرمان و گلستان در صدر فهرست گران ترین کالاهای خریداری شده قرار دارند.
در گروه لوازم خانگی برقی، مشتریان اردبیل، تهران و البرز محصولات آنها میانگین قیمت بالاتری داشتند.
البته بررسی جزئیات منتشر شده در گزارش سالانه دیجی کالا نشان می دهد که در گروه های کالای لوازم خانگی، زیبایی و سلامت، مد و لباس، میانگین قیمت کالاهای خریداری شده در کل کشور تفاوت چندانی ندارد، اما در دو گروه کالاهای دیجیتال و لوازم برقی خانگی، میانگین تفاوت قیمت کالاهایی که بین استان‌هایی که گران‌تر خریده‌اند نسبت به استان‌هایی که ارزان‌تر خریده‌اند، حدود دو برابر بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml