آمار باورنکردنی تصادفات در تهران; در هر دقیقه چند تصادف!؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در تصادفات سال گذشته ۱۵۶ نفر در دم جان باختند و ۳۸۲ نفر نیز در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

به گزارش اخبار تایمز، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ عصر سه شنبه در نشست «بررسی کاهش تصادفات رانندگی در استان تهران» با بیان اینکه استان تهران شرایط متفاوتی با کشور دارد و نیازمند اقدامات جدی تری است، اظهار داشت: ۲ جلسه در سال برای کنترل مسائل کافی نیست و در این راستا نیاز به جلسات بیشتری برای پیگیری امور داریم به عنوان مثال بررسی و تحلیل آمار برای ارزیابی عملکرد دستگاه ها.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۱۰۰ تصادف در تهران رخ می دهد، گفت: تهران شرایط خاصی دارد و در شرایط عادی با چالش هایی مواجه است و با کوچکترین مانعی مانند قطعی برق و … وضعیت آن بحرانی می شود و توجه ویژه ای می شود. باید به این موضوع پرداخت.» .

این آمار نشان دهنده وقوع یک و نیم تصادف در هر دقیقه است!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به رشد جمعیت ثابت و شناور تهران ادامه داد: سهم خودروها از تردد تهران به طور مداوم در حال افزایش است و میانگین سفر در پایان سال ۱۴۰۰ طبق آمار غیر رسمی گزارش شده است. ۲۱ میلیون در روز باشد.

سردار حمیدی افزود: اقدامات انجام شده در این سال ها باعث شد تا پایان سال گذشته با کاهش تصادفات مواجه شویم که در آمارها لحاظ نشده است. البته تعداد تصادفات در چند ماه امسال رو به افزایش بوده است.

ضمن اشاره به اینکه در رابطه با تصادفات در سال گذشته ۱۵۶ نفر در دم جان باختند و ۳۸۲ نفر نیز در بیمارستان فوت کردند. مواجه شدن با مشکل؛ بنابراین باید اقدامات راهبردی از جمله آموزش های مربوطه در مدارس ایجاد شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه همه دستگاه ها در کنترل تلفات ناشی از تصادفات نقش اساسی دارند، به ضرورت تحول در ساختارهای موجود پرداخت و تصریح کرد: در ۳ ماهه اول ۱۲ درصد اتباع فوت کردند. ۶۰ درصد عابران پیاده در تصادف جان خود را از دست دادند. در بزرگراه ها افرادی مست یا مست هستند و تعداد تصادفات ناشی از مصرف مشروبات الکلی افزایش یافته است. در این راستا طبق قانون مسئولیت بار و مسافر بر عهده شهرداری هاست.

سردار حمیدی ادامه داد: ۵۳ درصد تصادفات فوتی در شب اتفاق می افتد که روشنایی معابر عامل موثری در کنترل آن است. همچنین با شناسایی هویت صاحب موتورسیکلت می توان آمار تخلفات آنها را کنترل کرد اما اکنون هویت مالک بسیاری از این نوع خودروها مشخص نیست.

وی گفت: یکی از مصوبات پیشنهادی ما الزام سازمان ها و بخش های دولتی و خصوصی شهر تهران به عدم بکارگیری و استخدام افراد غیرمجاز و اتباع خارجی فاقد گواهینامه برای اشتغال در مشاغل رانندگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml