ادغام صنعت و بازرگانی با صنعت خودرو چه کرد؟/ واکنش قائم‌مقام سابق وزیر صمت به تفکیک وزارتخانه‌ها

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شما هر چیزی را که انکوباتوری رشد دهید، یک موجود ضعیف و علیل و پرهزینه می‌شود. خودروسازی متاسفانه دچار چنین بلایی شده است. این بلایی است که امروز سر لوازم‌خانگی می‌آید.

ادغام صنعت و بازرگانی با صنعت خودرو چه کرد؟/ واکنش قائم‌مقام سابق وزیر صمت به تفکیک وزارتخانه‌ها

محمدصادق مفتح در کافه‌خبر خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که ادغام وزارت صنایع و بازرگانی چه تاثیری روی حوزه خودرو داشته است؟ افزود: مشکل بخش خودرو شاید به ادغام زیاد ارتباط نداشته باشد؛ مسایل دیگری وجود دارد.

وی عنوان کرد: شما هر چیزی را که انکوباتوری رشد دهید، یک موجود ضعیف و علیل و پرهزینه می‌شود. خودروسازی متاسفانه دچار چنین بلایی شده است. این بلایی است که امروز سر لوازم‌خانگی می‌آید.

قائم مقام سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شما فکر می‌کنید مشکل ما در حال حاضر دو خودروساز کشور است؟ مشکل ما در حوزه خودرو، قطعه‌سازان هستند که در باد انحصار خوابیده‌اند. به‌هرحال گردش مالی زیاد، توان سیاسی پیدا می‌کند. این دو خودروساز کتکش را می‌خورند.

مفتح متذکر شد: هر چه را که تحت حمایت دولت قرار دهید، یک موجود پرهزینه کم‌درآمد می‌شود. ما می‌گوییم توسعه صادرات. سوال این است که وقتی در داخل کشور با ضرب و زور تولید می‌کنید، صادرات چه مفهومی دارد. این در حالی است که در سوریه، شوروی سابق، ونزوئلا و… کارخانه زدند.

مشروح کافه خبر محمدصادق مفتح را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml