از PaLM 2 تا ابزارهای جدید برای موتور جستجو؛ گوگل در I/O 2023 روی هوش مصنوعی تمرکز می‌کند

از PaLM 2 تا ابزارهای جدید برای موتور جستجو؛ گوگل در I/O 2023 روی هوش مصنوعی تمرکز می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ – PaLM 2 ظاهراً پیشرفته‌ترین مدل زبانی گوگل خواهد بود که می‌تواند کدنویسی کرده و مسائل ریاضی را حل کند.

به گزارش گروه دانش و فناوری، گوگل امشب رویداد I/O 2023 را برگزار می‌کند و ظاهراً باید منتظر مراسم بزرگی باشیم؛ چرا که در کنار سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و گوشی تاشو پیکسل فولد، احتمالاً با مدل‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی هم روبه‌رو می‌شویم. گوگل احتمالاً امشب از ابزارهای جدیدی برای موتور جستجوی خود و همچنین بارد رونمایی می‌کند و همچنین مدل زبانی بزرگ جدید PaLM 2 از راه می‌رسد.

اگرچه درحال‌حاضر OpenAI با چت‌بات ChatGPT و مدل GPT-4 در مرکز توجه قرار دارد، اما گوگل می‌خواهد به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین فعالان دنیای هوش مصنوعی، حضور پررنگ‌تری در این بازار داشته باشد، بنابراین ظاهراً در رویداد I/O 2023 تمرکز ویژه‌ای روی ابزارهای هوش مصنوعی خواهد داشت.

گوگل از مدل زبانی PaLM 2 در I/O 2023 رونمایی خواهد کرد

طبق گزارش CNBC، گوگل در رویداد I/O 2023 از یک مدل زبانی بزرگ (LLM) جدید به‌نام PaLM 2 رونمایی خواهد کرد. براساس ادعای CNBC، این مدل عمومی، جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستاورد گوگل در این زمینه خواهد بود. ظاهراً این مدل زبانی بزرگ می‌تواند کارهای مختلفی از کدنویسی و حل سؤالات ریاضی تا تجزیه‌وتحلیل و نوشتن متن را انجام دهد.

گوگل I/O

گوگل احتمالاً برخی از قابلیت‌ها و عملکردهای PaLM 2 را در I/O 2023 به نمایش می‌گذارد. این کمپانی در آوریل ۲۰۲۲ از اولین نسل مدل زبانی PaLM رونمایی کرد، اما تحت تأثیر مدل‌های OpenAI و ChatGPT قرار نگرفت و نتوانست چندان در مرکز توجه قرار بگیرد.

گزارش اخیر همچنین ادعا می‌کند که گوگل قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی را برای موتور جستجو و چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی Bard معرفی خواهد کرد. علاوه‌براین، بارد از زبان‌های ژاپنی و کره‌ای هم پشتیبانی به‌عمل خواهد آورد.

از دیگر برنامه‌های احتمالی گوگل برای رویداد I/O 2023، می‌توان به ابزارهای هوش مصنوعی مخصوص Workspace شامل ساخت الگو در Sheets و ساخت تصویر در Slides کرد. گوگل در گذشته از ابزارهای هوش مصنوعی برای جیمیل و داکس رونمایی کرده بود، اما در اختیار شمار محدودی از کاربران قرار گرفتند. بنابراین شاید در این زمینه هم اطلاعات جدیدی در I/O 2023 منتشر شود.

گوگل هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده است، اما با توجه به بازار داغ هوش مصنوعی، تمرکز این شرکت روی هوش مصنوعی در رویداد امشب چندان دور از انتظار یا تعجب‌آور نخواهد بود.

ما در اینجا رویداد Google I/O 2023 را به‌صورت زنده پوشش خواهیم داد. برای مشاهده زنده این رویداد به این مطلب مراجعه کنید.

انتهای پیام



منبع :

دیجیاتو



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml