افشاگری شجاع خلیل‌زاده درباره اتفاقات جام جهانی: به من ظلم شد

افشاگری شجاع خلیل‌زاده درباره اتفاقات جام جهانی: به من ظلم شد

همشهری نوشت: شجاع خلیل‌زاده مدافع ملی پوش ایران می‌گوید از اتفاقات جام جهانی اخیر می‌توان یک کتاب نوشت.

افشاگری شجاع خلیل‌زاده درباره اتفاقات جام جهانی: به من ظلم شد

شجاع خلیل‌زاده، مدافع میانی تیم ملی و باشگاه الاهلی قطر، در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی۲۰۲۲ یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی بود که عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشت. او امیدوار بود بازی در جام‌جهانی را تجربه کند ولی آمدن کارلوس کی‌روش بدترین اتفاق ممکن برای خلیل‌زاده بود. شجاع در جام‌جهانی حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرد و حرف‌های زیادی در دل او ماند که هنوز هم حاضر نیست برخی از آنها را به زبان بیاورد. خلیل‌زاده که در این چند ماه تصمیم به سکوت گرفته بود، دقایقی با ما صحبت کرد. گفت‌وگو با این بازیکن را می‌خوانید.

در مورد عملکرد الاهلی در فصل جاری لیگ قطر چه صحبتی داری؟
عملکرد بدی نداشتیم ولی می‌توانستیم جایگاه بهتری داشته باشیم. در چند بازی بدشانسی آوردیم.

ولی برخی معتقدند نتایج خوبی در این فصل نگرفتید؟
از آنهایی که سابقه بازی در فوتبال قطر را دارند، می‌توانید در مورد شرایط لیگ این کشور سؤال کنید. در لیگ قطر اکثر بازیکنان ملی‌پوش و خارجی در ۲تیم الدحیل و السد بازی می‌کنند و کار برای بقیه تیم‌ها سخت است. من با توجه به پتانسیل تیم خودمان می‌گویم که نتایج بدی نگرفتیم.

فصل آینده هم با الاهلی قرارداد داری؟
بله، قرارداد دارم.

پس قطعا در این تیم می‌مانی؟
هیچ‌کس از فردایش خبر ندارد و ما هیچ وقت نمی‌توانیم در مورد آینده با قاطعیت صحبت کنیم. حتما می‌دانید که من ۲ مصدومیت بسیار سخت داشتم و با این شرایط در لیگ قطر فوتبال بازی کردم، اینجا اگر بازیکن مصدوم شود، قطعا کارش سخت خواهد شد و قطری‌ها هم در مورد بازیکن خارجی تعارفی ندارند و اگر کیفیت خوبی نداشته باشید، عذر شما را می‌خواهند. با وجود ۲ جراحی و مصدومیتی که داشتم، خدا را شکر فصل خوبی را پشت‌سر گذاشتم.

در لیگ قطر مهاجمان خارجی باکیفیتی بازی می‌کنند که این کار شما را سخت‌تر می‌کرد، درست است؟
کیفیت خارجی‌های لیگ قطر با لیگ ایران اصلا قابل قیاس نیست. اینجا ممکن است یک بازیکن خارجی اندازه کل بودجه یک باشگاه بزرگ ایرانی قیمت داشته باشد. یک نمونه اولونگا مهاجم کنیا بود که دیدید ولی بازیکنان بهتر از او هم در لیگ قطر فوتبال بازی می‌کنند.

کنعانی‌زادگان هم ظاهرا پنالتی‌زن اول تیم شماست؟
بله، او هم فصل خوبی در الاهلی داشت. برخی می‌گویند الاهلی گل زیاد خورده ولی فوتبال فقط معطوف به ۲بازیکن نیست. آنهایی که اینجا فوتبال بازی کرده‌اند به‌خوبی درک می‌کنند که لیگ قطر چقدر سخت است، این لیگ بدون‌شک یکی از سخت‌ترین لیگ‌هاست.

به‌نظر می‌رسد با هزینه‌ای که تیم‌های عربی و شرق آسیا می‌کنند، تیم‌های ایرانی همچنان باید در حسرت قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا باشند؟
من توضیح دادم که بازیکنان خارجی در اینجا یا کشورهایی مثل عربستان، کره و ژاپن با بازیکنان خارجی لیگ ایران قابل قیاس نیستند. آنها وقتی بازیکن خارجی می‌خرند توقع دارند که بازی را برایشان دربیاورد و بازیکنان خارجی هم بازی را درمی‌آورند. امکانات در فوتبال ایران صفر نیست بلکه زیر صفر است. ما اینجا در یک تیم باشگاهی چند زمین تمرین و بهترین امکانات را داریم ولی تیم ملی ایران یک زمین تمرین ندارد. این واقعا خنده‌دار است، حالا تیم‌های باشگاهی که جای خودش را دارد. ما در پرسپولیس هم بودیم، یک زمین تمرین درست نداشتیم. بهتر است مسئولان به جای اینکه به آوردن VAR فکر کنند، اول دنبال درست‌کردن زمین‌ها باشند. ۸۰درصد استادیوم‌های ایران، زمین چمن خوبی ندارند، یا بهتر بگویم که زمین چمن ۸۰درصد استادیوم‌های ایران در حد لیگ محلات است. بازیکنان ایرانی مظلوم‌ترین بازیکنان دنیا هستند که در این شرایط فوتبال بازی می‌کنند. ما با این همه مشکل و نداشتن توپ و زمین استاندارد که چیزهای اولیه در فوتبال هستند، به کدام موفقیت می‌خواهیم برسیم؟

فکر می‌کنی پرسپولیس قهرمان لیگ شود؟
سرنوشت قهرمانی دست پرسپولیس است و می‌تواند قهرمان شود. امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

دربی را دیدی؟
بله، به‌نظرم پرسپولیس در این بازی مستحق برد بود و به حقش رسید. من معتقدم هر تیمی قبل از دربی کری بخواند، کارش را سخت می‌کند. در ضمن بازیکنان پرسپولیس در دربی پخته‌تر بودند و با تجربه‌ خودشان بازی را بردند.

عیسی آل‌کثیر هم این روزها به دوران اوج نزدیک شده. فکر می‌کردی او گل ۳امتیازی دربی را بزند؟
من عیسی را درک می‌کنم که چه شرایط سختی داشت چون خودم هم قبلا مصدوم شدم. خدا عیسی را دوست داشت که این گل مهم را زد و امیدوارم روزهای خوب او تداوم داشته باشد.

چند ماه دیگر باید در جام ملت‌های آسیا بازی کنیم. با این مشکلاتی که فوتبال ایران دارد، آیا شانسی برای قهرمانی داریم؟
به‌نظر من بهترین اتفاق آمدن قلعه‌نویی بود و بعد از چند سال که مربی خارجی هدایت تیم ملی را برعهده داشت، ما باید مربی ایرانی می‌آوردیم. متأسفانه ما به مربیان ایرانی بها نمی‌دهیم و اعتمادی به آنها نداریم. شما دیدید که مربی قبلی تیم ملی چگونه نتیجه گرفت. بعد از جام ملت‌های آسیا در مالزی که در ضربات پنالتی به کره‌جنوبی باختیم، دیدید که چه برخوردی با امیر قلعه‌نویی شد ولی شما ببینید با مربیان خارجی که هیچ نتیجه‌ای نگرفتند، چگونه برخورد شد. به هر حال آنها در رسانه‌ها و تلویزیون حامیان خاص خودشان را داشتند. من در قطر با مربیان خارجی کار کرده‌ام و به جرأت می‌گویم که مربیان ایرانی از یک مربی مثل لورن بلان که با او کار کرده‌ام، بهتر هستند. نمی‌دانم چرا به مربیان ایرانی اعتماد نمی‌شود.

نگفتی آیا شانسی برای قهرمانی داریم؟
ما بازیکنان خوبی داریم و سرمربی تیم ملی هم تجربه کافی را دارد. قطعا کار سخت است ولی این پتانسیل را داریم که قهرمان شویم.

بازی‌نکردن در جام‌جهانی یک اتفاق تلخ برای تو بود. وقتی به آن روزها فکر می‌کنی اذیت نمی‌شوی؟
اگر بخواهم حرف بزنم می‌توان یک کتاب نوشت ولی الان زمانش نیست و دوست ندارم صحبتی کنم که تیم ملی وارد حاشیه شود. حتی بعد از جام‌جهانی هم که سرمربی تیم ملی رفت، حرفی نزدم. فقط این را می‌گویم که در جام‌جهانی در حق هیچ بازیکنی به اندازه من ظلم نشد و خیلی چیزها را به چشم دیدم که یک روز در موردش صحبت می‌کنم. البته فقط من ندیدم و دیگران هم دیدند که چه اتفاقاتی رخ داد. من به‌نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشتم و حرفی نزدم اما در دلم خیلی حرف‌ها هست.

وضعیت پرسپولیس
من بازی‌های لیگ برتر ایران را دنبال می‌کنم. زمانی که پرسپولیس سوم بود، خیلی‌ها از یحیی گل‌محمدی انتقاد می‌کردند و حرف ناحق در مورد این مربی می‌زدند، واقعا دلیلش چه بود؟ شما کارنامه این مربی را نگاه کنید، آیا در تمام تیم‌هایی که بوده کارنامه بدی داشته؟ چرا ما باید اینطور به فوتبال نگاه کنیم، مگر قرار است پرسپولیس همیشه قهرمان شود؟ هواداران و پیشکسوتان باید در روزهای سخت پشت تیم باشند نه اینکه غیرمنطقی ایراد بگیرند. در روزهای خوشی که همه پشت تیم هستند، در روزهای سخت مهم است که همراه تیم باشیم.

بیشتر بخوانید:

  • عکس | خوش‌گذرانی خانوادگی مسی در عربستان/نابغه عاشق خاور میانه شد!

  • عکس | رستوران‌گردی پیکه و پسرانش در میامی بدون شکیرا

  • رونالدو به سیم آخر زد: عربستان یا جای من است یا مسی!

۲۵۱۲۵۴

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml