اندروید ۱۴ امکان شخصی سازی هوم اسکرین به وسیله هوش مصنوعی را فراهم می‌کند!

اندروید ۱۴ امکان شخصی سازی هوم اسکرین به وسیله هوش مصنوعی را فراهم می‌کند!

اقتصاد ۱۰۰ – شرکت گوگل در پیش نمایش امشب از سیستم عامل اندروید ۱۴، امکان شخصی سازی هوم اسکرین به وسیله هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه دانش و فناوری،در امشب، شاهد برگزاری رویداد گوگل I/O 2023 بودیم که طی آن، تمرکز ویژه‌ای روی هوش مصنوعی و نقش آن در آینده تکنولوژی وجود داشت. آقای «دیوید برک»، رئیس بخش اندروید نیز در این رویداد ظاهر شده و قابلیت‌های جدید سیستم عامل اندروید ۱۴ برای شخصی سازی والپیپر‌های توسط هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت.

این ابزار‌ها، استفاده از زبان طراحی «Material You» گوگل را گسترش داده و به کاربران اجازه خلق والپیپر‌های خاصی و جدید را می‌دهند. کاربران در سیستم عامل اندروید ۱۴ می‌توانند تا با استفاده از ایموجی‌های مختلف، والپیپر‌های شخصی خود را خلق کرده و تمامی بخش‌های آن مانند الگوی جایگیری ایموجی‌ها و رنگ‌بندی نیز قابل شخصی سازی خواهد بود. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این والپیپر‌های جدید، واکنش ایموجی‌ها بوده که در هنگام لمس شدن تکان می‌خورند!


 

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این سیستم عامل در زمینه شخصی سازی، امکان استفاده از والپیپر‌های متحرک است که از تصاویر ثابت ایجاد می‌شوند. پس از ساخت یکی از این والیپیر‌های متحرک و انتخاب آن، می‌توانید تا به هوم اسکرین خود مراجعه کرده و با حرکت دادن گوشی، از والپیپر جدید و زنده خود لذت ببرید. به گفته آقای «برک»، والپیپر‌های ساخته شده با ایموجی‌ها و والپیپر‌های متحرک در ماه آینده به گوشی‌های پیکسل می‌آیند.

در فصل پاییز، گوگل همچنین قصد داشته تا با استفاده از یک هوش مصنوعی مولد تصاویر، امکان خلق والپیپرهای خاص توسط کاربران را به اندروید اضافه کند. کاربران می‌توانند تا با فرمان‌های مخصوص این هوش مصنوعی، والپیپر مورد نظر خود را خلق کرده و آن را به هوم اسکرین خود اضافه کنند. سیستم «Material You» اندروید نیز بلافاصله پس از انتخاب یک والپیپر جدید، رنگ آیکون‌ها و المان‌های رابط کاربری را با آن تطبیق می‌دهد.


 

آقای «برک» همچنین قابلیت جدید «Magic Compose» را نیز به نمایش گذاشت که کاربرد جالبی دارد. این ویژگی با استفاده از هوش مصنوعی، امکان نوشتن پیامک‌ها برای شما را داشته و حتی می‌توان این پیام‌های آماده را با لحن‌های متفاوتی مانند حرفه‌ای، دوستانه، صمیمانه و … ارسال کرد. بتا تست این قابلیت از فصل تابستان امسال آغاز خواهد شد.

گوگل پس از پایان مراسم خود اعلام کرد که سیستم عامل اندروید ۱۴ پشتیبانی از Ultra HDR را نیز به همراه خواهد داشت. این قابلیت موجب ثبت عکس‌هایی با جزئیات رنگی بیشتر و همچنین سایه‌های طبیعی‌تر می‌شود. این سیستم عامل همچنین به کاربران اجازه داده تا سایز فونت گوشی را تا ۲۰۰ درصد بزرگ‌تر کنند؛ این قابلیت، احتمالا برای کاربران با مشکلات بینایی بسیار کاربردی خواهد بود.


 

درباره ویژگی‌های جدید سیستم عامل اندروید ۱۴ در زمینه شخصی سازی چه فکر می‌کنید؟ آیا هوش مصنوعی، نهایتا به تمامی بخش‌های تکنولوژی راه خواهد یافت؟

انتهای پیام



منبع :

جی اس ام



وبگردی


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml