اولین واکنش بازار ارز و ارز به صدور قطعنامه

با مصوبه هیات دولت، قیمت دلار و طلا حرکت رفت و برگشتی کرد/ برخی مدعی شدند بازارساز چهارشنبه در دبی تزریق کرده است/ مقایسه ارزش بازار نات کوین در بازار داخلی با ایران بازار سهام یک موضوع داغ بود. تحلیل تکنیکال در مورد صندوق های طلا چه می گوید؟

روز چهارشنبه بازار ارز و ارز در انتظار نتیجه جلسه هیات دولت بود. این نتیجه از این جهت مهم بود که ایران گفت اگر قطعنامه صادر شود قطعا واکنش نشان خواهد داد. جلسه شورای عالی از روز دوشنبه آغاز شد و به گفته فعالان بازار قرار است در این جلسه روز چهارشنبه برای صدور مصوبه تصمیم گیری شود.

روز یکشنبه قیمت اسکناس و سکه به دلیل تعطیلی روز دوشنبه و احتمال صدور مصوبه آن روز افزایش یافت اما در این دو روز تعطیلی مجددا کاهش یافت. از آنجایی که این جلسه برای بازار مهم است، روز چهارشنبه اخبار ضد و نقیضی به بازار مخابره شد. شایعه ای در ظهر روز چهارشنبه به بازار آمد مبنی بر اینکه قطعنامه صادر نشده سرانجام در ساعت ۱۹:۰۰ روز چهارشنبه توسط لارنس نورمن، روزنامه نگار وال استریت ژورنال اعلام شد. البته آنچه برای بازار مهم است، همانطور که در گزارش اول ذکر شد، واکنش ایران به این قطعنامه خواهد بود.

قیمت دلار هرات روز چهارشنبه زیر قیمت روز یکشنبه ۵۹ هزار توکن آغاز شد و در نیمه دوم معاملات قیمت درهم کاهش یافت و این کانال را از دست داد. قیمت دلار در معاملات روزانه ۵۸ هزار و ۷۵۰ تومان بسته شد. این در حالی بود که قیمت دلار پشت خط فردا پس از این خبر به سمت مقاومت ۵۹ هزار و ۲۵۰ تومانی صعود کرد و تا ساعت ۱۹:۳۰ نتوانست از آن عبور کند و دوباره کاهش یافت.

قیمت درهم امارات از ۱۶ هزار و ۱۶۰ تومان آغاز شد و در نیمه اول به ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. قیمت درهم در نیمه دوم سال با کاهش ۱۶ هزار و ۱۳۰ تومانی به فعالیت خود پایان داد.

همچنین خبری در بازار منتشر شد که در آن نوشته شده بود در مواجهه با احتمال صدور قطعنامه، بانک مرکزی با تزریق مقدار زیادی درهم به دبی تلاش کرد از اثرات منفی این مصوبه بر نرخ ارز جلوگیری کند. بازار. صبح چهارشنبه.

قیمت ارز ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باز شد و ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بسته شد. توقف ارز در این سطح به دلیل دومین متغیر آن یعنی آناس طلا بوده است. قیمت جهانی طلا با بیش از یک درصد افزایش از مقاومت ۲۳۴۹ دلاری عبور کرد.

قیمت طلای مذاب مانند سکه بود و در میانه کانال ۱۴ میلیونی در نوسان بود. البته پشت خط قیمت ذوب شده با اون خبر حداکثر ۱۰۰ هزار تومان داد و برگشت.

موضوع داغ بازار همچنان پروژه های تلگرام با ارزهای رمزنگاری شده بود که امروزه همه جا درباره آن صحبت می شود. روز یکشنبه گفتیم این پروژه ها با بورس ایران مقایسه شده است و چهارشنبه گفتند ارزش معاملات در بورس ایران کمتر از نات کوین در بورس های ملی است.

تحلیلی هم در بازار انجام شد که در آن نوشته شده بود صندوق های طلا از ابتدای سال ۱۴۰۳ تنها یک روز برداشت پول داشته اند. اما طبق اطلاعات اکو ایران، شاهد خروج پول واقعی از این بازار از پنج صندوق بودیم. بار در سال ۱۴۰۳ نشان می دهد که این گزارش مغرضانه است.

در ادامه تحلیل فنی یک صندوق طلا در بازار انجام شد که در آن گفته شد قیمت این صندوق به کف حمایتی رسیده و احتمال واکنش به این کف در بازار وجود دارد.

به گفته معامله گران فنی، اولین مقاومت دلار هرات ۵۹ هزار و ۲۵۰ تومان و مهمترین مقاومت ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان است. همچنین مقاومت قابل توجه طلای مذاب در حدود ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

اولین نکته بازار چهارشنبه در مورد یک صرافی معتبر داخلی ارزهای دیجیتال بود. برخی از فعالان بازار ادعا کردند که یکی از صرافی های معتبر ارزهای دیجیتال اجازه برداشت در روز سه شنبه را نمی دهد.

دومین نکته در بازار تغییر ساعت کاری بانک ها بود. به گفته فعالان بازار، تعطیلی بانک بعد از ساعت یک بر معاملات تاثیرگذار بوده است.

نکته سوم این بازار این بود که برخی از کسبه گفتند که بازارهای دبی، افغانستان، سلیمانیه و ترکیه به مناسبت عید سعید قربان، بیش از یک هفته از تاریخ ۶ خرداد یعنی تا ۱۰ روز دیگر تعطیل می شود. .

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml