بازگشت بی نظمی به بازار شکر/قند دوباره گران و کمیاب شد

بازار شکر طی ماه های گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت. تا پایان اردیبهشت ماه عرضه شکر در بازار کاهش یافت و دلالان عنان بازار را در دست گرفتند و قیمت این محصول در بازار به بیش از ۳۰ هزار تومان افزایش یافت.

گزارش های میدانی حاکی از ادامه روند صعودی بازار شکر و کمیاب شدن این محصول در فروشگاه های زنجیره ای است.

به گزارش اخبار تایمز؛ بازار شکر طی ماه های گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت. تا پایان اردیبهشت ماه عرضه شکر در بازار کاهش یافت و دلالان عنان بازار را در دست گرفتند و قیمت این محصول در بازار به بیش از ۳۰ هزار تومان افزایش یافت.

شنیده ها حاکی از آن است که در این مدت برخی دلالان شکر را به عنوان مصرف کننده از فروشگاه ها خریداری کرده و آن را ذخیره می کنند. حتی برخی از این دلالان شکر ۹۰۰ گرمی را پس از خرید به صورت فله ای انجام می دهند و با قیمتی بالاتر به بانک ها و سوپرمارکت ها می فروشند.

در نهایت دبیر انجمن کارخانجات قند و شکر اعلام کرد که بر اساس مصوبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ستاد تنظیم بازار، قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. اما حتی این نیز نتوانست بازار شکر را آرام کند. زیرا چند روز پیش مشخص شد که قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت درب کارخانه است.

بازگشت بی نظمی به بازار شکر/قند دوباره گران و کمیاب شد

افزایش قیمت شکر و اعلام عمومی آن نتوانست از هرج و مرج بازار شکر بکاهد. گزارش های میدانی حاکی از آن است که بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای شکر برای فروش ندارند و مغازه داران نیز شکر را با قیمت ۴۰ هزار تومان می فروشند.

پیش از این تولیدکنندگان نیز از کمبود شکر گلایه داشتند. جمشید مقایی، دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات چندی پیش به همشهری آنلاین گفت: شکر کمیاب است و کارخانه ها به شدت در تولید شکر فعالیت می کنند. بهرمند، رئیس اتحادیه قنادان تهران نیز چندی پیش به تجارت نیوز گفت که برخی از کسبه از فروش شکر خودداری می کنند.

این در حالی است که انتظار می رفت با تعیین قیمت شکر وضعیت بازار بهبود یابد. انتظاری که هنوز وزارت جهاد کشاورزی و دولت موفق به اجرای آن نشده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml