با سریع ترین ربات جنگنده جهان آشنا شوید!

چهار سال طول کشید تا رباتی به نام Qibbot ساخته شود که سریع ترین ربات بوکسور کنترل شده توسط انسان در جهان است که سریعتر از یک چشم به هم زدن واکنش نشان می دهد.

به گزارش اخبار تایمز، شرکت رباتیک Qibo مستقر در شاندونگ چین ادعا می کند که سریع ترین ربات بوکس جهان را ساخته است.

این ربات با ارتفاع بیش از شش فوت (۱.۹ متر) یک ربات یک دست است که می تواند از راه دور کار کند و زمان پاسخگویی آن تنها ۱۲ میلی ثانیه است که به گفته این شرکت سریع ترین ربات در جهان است.

از آنجایی که ربات ها برای جایگزینی انسان ها در کارهای خسته کننده و تکراری ساخته شده اند، جایگزین های خوبی برای خشونت نیز هستند. ارتش در سراسر جهان به دنبال افزایش استفاده از پهپادها برای دور نگه داشتن انسان از مناطق خطرناک هستند و جنگ با ربات امروزه برای اکثر مردم یک مفهوم خارجی نیست.

با این حال، چیزی که این ربات‌ها هنوز باید بر آن غلبه کنند، تأخیر پاسخی است که ربات‌ها در پردازش دستورات دارند.

ساخت سریع‌ترین ربات کنترل از راه دور دنیا

بنیانگذار Qibo، گانگ تائو، متوجه تاخیرهای مرتبط با ربات های تله شد و دریافت که ۹۵ درصد از این ربات ها برای کارهای با سرعت متوسط تا آهسته ساخته شده اند. حتی در بین آنها تاخیر در پاسخ ها کاملا محسوس و بیش از ۱۰۰ میلی ثانیه است.

در حالی که تنها تعداد کمی از ربات ها به تأخیر بسیار کمی دست یافته اند، اندازه آنها کوچک است و عملکرد از راه دور آنها بسیار پیچیده است. بنابراین، تائو برای تیمش چالش سختی برای ساخت یک ربات بزرگ با تاخیر کم قرار داد.

یک تیم سه نفره کار بر روی آن را در سال ۲۰۱۹ آغاز کردند و سه سال آینده را صرف توسعه یک مدل نسل اول کردند. یک سال بعد، Qibbot با یک بازو رونمایی شد که می‌تواند نزدیک به پنج فوت (۱.۵ متر) کشیده شود و به طور کامل مشت کند. تیم توسعه بر حل چالش‌های مکانیکی و کنترل‌کننده در ربات متمرکز شد تا ربات را بهینه کند و نگرانی‌های سرعت و عملکرد را برطرف کند.

در الگوریتم کنترل، آنها علاوه بر کنترل کننده بازخوردی که برای چنین سیستم‌هایی استاندارد شده است، یک کنترل‌کننده جدید به نام “feed forward” را وارد کردند. وظیفه این کنترلر جدید پیش بینی تاخیرهای سیستم و پاسخگویی به تاخیرهای ناشی از سیستم های مکانیکی و دستگاه های واقعیت مجازی مورد استفاده توسط کنترل کننده های انسانی است.

دعوا با هوش مصنوعی!

برای آزمایش اینکه Qibbot چقدر خوب پاسخ می دهد، تیم مسابقه بوکس را با یک ربات دیگر با هوش مصنوعی راه اندازی کرد. این تیم هوش مصنوعی را با ابزارهایی تجهیز کرد تا به آن کمک کند تا استراتژی‌های جنگی ایجاد کند، حملات و دفاع را درک کند و حتی مهارت را در پرواز بیاموزد.

سپس آن ربات هدایت شونده با هوش مصنوعی و Qibbot در این مسابقه مقابل هم قرار گرفتند که لحظاتی از آن در کلیپ زیر ثبت شده است.

در نهایت، تیم Qibbot ادعا می‌کند که به تأخیر کم ۱۲ میلی‌ثانیه‌ای رسیده است که بسیار کمتر از زمان پلک زدن انسان است و به کنترل‌کننده کمک می‌کند تأخیر را احساس نکند.

این تیم در حال بهبود بیشتر ربات است و آن را با بازوی دیگر و مفاصل بیشتری مجهز می کند تا حرکات آن روان تر و روان تر شود. از این تله ربات های سیار و سریع می توان برای کمک در موقعیت های خطرناک مانند مبارزه با جرم و جنایت یا برای ارتش استفاده کرد.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml